Guma do ćwiczeń - jak używać taśm na treningu?

Julita Buczek 04.09.2018
taśmy do ćwiczeń
Fotografia: Shutterstock

Płaski brzuch, zgrabna pupa i wyrzeźbione ramiona. Tylko jeden gadżet pomoże ci w walce o wymarzoną sylwetkę - jest nią guma do ćwiczeń.

Elastyczna i bardzo przydatna podczas ćwiczeń z pewnością sprawdzi się, kiedy będziecie chcieli poprawić swój wygląd. Ćwiczenia z gumą pomogą wam odkryć zapomniane dotąd mięśnie, o których do tej pory nie mieliście pojęcia. Guma do ćwiczeń jest jedną z najbardziej kompaktowych sprzętów, jakie możecie sobie wyobrazić w domowej siłowni.

Ćwiczenia z gumą pomogą usprawnić ci wiele mięśni, o których do tej pory nie pamiętałeś. Producenci gum do ćwiczeń różnicują opór taśm za pomocą kolorów (należy o tym pamiętać podczas zakupu). Koszt taśmy zależy od jej oporu, najczęściej waha się on od 23 do 41 złotych za 1,5 metra. W sklepach znajdziemy również gumy bezlateksowe dla alergików.

Ćwiczenia z gumą - wpływ

"Ćwiczenia, w których stosuje się te urządzenia wpływają nie tylko na aparat ruchu (mięśnie, stawy i więzadła), ale również na układ krwionośny, nerwowy oraz oddechowy. Ćwiczenia z wykorzystaniem taśmy stanowią kompleksowy trening całego ciała." - jak podaje w swoim artykule portal Onet.pl

Ćwiczenia z gumą na nogi i pośladki

Odwodzenie w bok

  • Podłóż taśmę pod stopę i chwyć jej koniec w lewą dłoń. Stań prosto i przenieś ciężar ciała na lewą nogę, a prawą przenieś nad ziemię, tak by napiąć gumę. Pamiętaj o wyprostowanym tułowiu. Po chwili opuść nogę niżej i znowu ją unieś. Po wykonanej serii zmień stronę. Podczas tego ćwiczenia pracuje mięsień pośladkowy średni, oraz wzmocnisz przywodziciele oraz odwodziciele.

Wyprost nogi w klęku

  • Przyjmij pozycję na czworakach, zahacz gumę o prawą stopę, a końcówkę taśmy owiń wokół dłoni. Plecy trzymaj wyprostowane. Powoli wyprostuj nogę, napinając gumę i wróć do pozycji startowej. Po serii zmień ćwiczące nogi. Dzięki tego typu ćwiczeniom szybko poprawisz wygląd swojej pupy oraz ud. Warto również przyłożyć się do poprawnego wykonywania ćwiczeń, ponieważ dzięki temu szybciej osiągniemy zamierzony efekt.

Skręty tułowia w podporze

  • Taśmę należy trzymać w dłoniach tak, aby rozłożyć ręce maksymalnie na boki. Pozycja wyjściowa przypomina tę do pompki, jednak tutaj całe ciało musi tworzyć linię prostą. Napinając gumę, jedną rękę unieś do pionu oraz obróć się jak do deski bokiem. Wróć i podnieś do góry drugą rękę. To ćwiczenie pomoże ci wyćwiczyć mięśnie głębokie oraz poprawi stabilność całego ciała.

Zobacz także: Ćwiczenia na piłce pomogą ujędrnić ciało i pozbyć się zbędnych kilogramów!

Wyprosty ramion podczas wyskoku

  • Stań na taśmie obiema stopami, zawiń końce gumy tak, aby trzymały się w dłoniach. Rozstaw nogi na szerokość bioder. Zegnij łokcie i unieś ramiona w bok, równolegle do ziemi. Wyskocz, prostując ręce nad głową. Wyląduj w półprzysiadzie i powtórz podskok. Ćwiczenie pomoże ci utrzymać stabilniejszy korpus, a przy okazji wysmukli nogi i całe ramiona.

Skręty w siadzie

  • Usiądź ze zgiętymi nogami. Przełóż taśmę pod stopami. Złap za końce gumy w złączonych przed klatką piersiową dłoniach. Cały czas pamiętaj o wyprostowanych plecach. Oderwij stopy od ziemi i jednocześnie przenieś ręce na prawą stronę, jednocześnie skręcając górną część tułowia. Wrócić do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie na drugą stronę. Podczas tego ćwiczenia angażujesz jeszcze więcej mięśni brzucha, w tym skośne oraz międzyżebrowe.

Wyprosty ramion w przód

  • Stopy ustaw na szerokość barków. Gumę owiń wokół dłoni i przełóż je za plecami na wysokości łopatek. Ręce wyciągnij do boków, równolegle do podłogi, łokcie lekko ugnij. Wyciągnij pięści w przód, prostując przed sobą ręce. Cofnij je do pozycji startowej oraz ściągnij łopatki. Ćwiczenie angażuje ręce oraz wzmacnia mięśnie klatki piersiowej, oraz grzbiet.

Unoszenie ramion

  • Stań w rozkroku, ręce połóż wzdłuż tułowia. Taśmę schowaj pod podeszwy butów, a końce napiętej gumy mocno trzymaj w dłoniach. Unieś ramiona w górę, łokcie cały czas trzymaj lekko ugięte. Wróć do pozycji startowej i rób kolejne powtórzenia. To ćwiczenie wysmukli ramiona i wyrzeźbi plecy oraz sprawi, że mięśnie klatki piersiowej będą silniejsze.

Ćwiczenia z gumą warto połączyć z odpowiednią dietą, dzięki temu efekt będzie jeszcze lepszy. Odpowiedni zestaw ćwiczeń sprawi, że z pewnością szybko zauważysz wymodelowane ciało.

Lubisz piękne zdjęcia? Sprawdź Instagram tego utalentowanego fotografa! Jest na co popatrzeć

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów