Ćwiczenia na uda - wymodeluj nogi na lato

Julita Buczek 08.05.2018
ćwiczenia na uda
Fotografia: Zdjęcie Fotolia

Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki przydadzą się każdemu, nie tylko, kiedy zależy nam na ogólnym wyglądzie, ale również do poprawienia naszej kondycji. Dzięki prostym ćwiczeniom, które szczegółowo opisujemy, będziecie mogli wykonać swój trening w domu. Kobiety w ciąży również znajdą coś dla siebie, znaleźliśmy łatwe ćwiczenia, które wykonasz nawet w zaawansowanej ciąży.

Większość z nas chciałaby mieć szczupłe i zgrabne nogi. Nie uda się to bez odpowiednio dobranych ćwiczeń na uda. Dzięki nim wyszczuplimy i zarysujemy mięśnie nóg. Z pewnością sprawdzi się, to kiedy będziemy chcieli poprawić swój wygląd przed sezonem letnim.

Zobacz także: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Sprawdźcie czy wasz współczynnik BMI jest prawidłowy, dzięki niemu będziecie mogli odpowiednio dobrać trening. Jak obliczyć BMI?

Ćwiczenia na uda

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z ćwiczeniami, koniecznie pamiętaj o tych najprostszych:

  • jazda na rowerze,
  • pływanie,
  • bieganie,
  • areobik.

Zobacz też: Czy zielona herbata może pomóc na odchudzanie? Te właściwości mogą was zaskoczyć

Te ogólne ćwiczenia nie tylko poprawią wygląd twoich ud, ale również kondycję. Jeśli jednak chcesz ukierunkować ćwiczenia tylko na tę jedną partię mięśni, koniecznie wybierz poniższe ćwiczenia.

  • Nożyce - polegają na naprzemiennym unoszeniu i opuszczaniu wyprostowanych nóg w pozycji leżącej.
  • Przysiady - te najprostsze i tradycyjne z pewnością dadzą spektakularne efekty. Podczas ich wykonywania ujędrnisz dodatkowo mięśnie łydek i pośladków.
  • Wymachy nóg w tył - stań prosto w lekkim rozkroku, stopy równolegle. Wykonaj wymach nogi w tył i powoli opuść ją do pozycji startowej. To samo powtórz z drugą nogą.
  • Wypychanie bioder - połóż się na podłodze na plecach. Unoś odcinek lędźwiowy do góry i powoli opuszczaj. Wykonaj ćwiczenie 15 razy po 3 serie. Osoby zaawansowane mogą położyć ciężarek na podbrzuszu.

Zobacz też: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Ćwiczenia, dzięki którym wymodelujesz uda i brzuch

Jeśli szukasz odpowiednich ćwiczeń na uda i brzuch, koniecznie zapoznaj się z treningiem ABT, który jest formą aerobiku skierowaną do osób nastawionych na modelowanie dolnych partii ciała.

ABT to trening wzmacniający, który wykonywany jest do rytmicznej muzyki. Rozpoczynany jest zawsze od 15 minutowej rozgrzewki, która ma na celu przygotowanie naszego organizmu do dalszych ćwiczeń. Po rozgrzewce czeka na nas zestaw ćwiczeń, które w głównej mierze będą kształtować nasze dolne partie mięśni. Jeśli będziemy regularnie ćwiczyć, powinniśmy szybko uzyskać zamierzony cel.

Trening ABT składa się z:

  • brzuszków,
  • odwodzenia nóg,
  • ćwiczeń wykonywanych przy użyciu stepu.

Ćwiczenia na zgrabne uda i łydki

Nadchodzi lato - sezon, w którym większość kobiet odsłania nogi. Uda i łydki to te partie, które powinniśmy zacząć ćwiczyć przed zbliżającym się latem. Zebraliśmy ćwiczenia na uda i łydki, które powinniście wypróbować na siłowni i w domowym zaciszu.

  1. Wspinanie na palcach - stań prosto, ręce wzdłuż tułowia, teraz ciężar ciała przenieś na palce stóp, lekko podnosząc pięty do góry. Wróć do pozycji wyjściowej, powtórz. Wydaje się banalnie proste, jednak warto mieć na uwadze, że po kilku seriach tego ćwiczenia, następnego dnia zakwasy będą murowane.
  2. Przysiad plie - stań w szerokim rozkroku, oprzyj ręce na biodrach. Ugnij kolana i opuszczaj ciało do momentu, kiedy twoje uda będą skierowane równolegle do podłoża.  
  3. Trening odwodzicieli i przywodzicieli - połóż się na plecach, unieś nogi do góry, ręce wzdłuż tułowia. Nogi lekko ugięte w kolanach, palce stóp skieruj na siebie. Napnij mięśnie nóg, następnie odwiedź je na zewnątrz i przywiedź do środka. Wróć do pozycji startowej.

Ćwiczenia na uda w domu

Fanów ćwiczeń w domu z pewnością ucieszy fakt, że ćwiczenia na uda można wykonywać również w domu. Bez specjalistycznego sprzętu możesz osiągnąć również zadowalające efekty.

Oto kilka ćwiczeń na uda, które możesz wykonywać w domu:

  1. Przysiady sumo,
  2. zginanie nogi podczas leżeniu na boku,
  3. pulsowanie,
  4. unoszenie bioder w leżeniu na plecach,
  5. unoszenie bioder w klęku,
  6. wypady.

Zobacz też: Ćwiczenia na brzuch w domu - sprawdzone przepisy na piękne ciało

Ćwiczenia na uda w ciąży

Jeśli ciąża pozwala ci na ćwiczenia, koniecznie skorzystaj z okazji i zobacz, jakie możesz wykonywać, żeby twoje uda nadal prezentowały się znakomicie.

  • Przysiady z krzesłem - ustaw krzesło za sobą i wykonuj klasyczne przysiady, tak aby siadać i wstawać z krzesła.
  • Przywodzenie nogi w leżeniu bokiem - połóż się na boku, górną nogę ugnij, stopę postaw na ziemi, nogę na ziemi unieś do góry.
  • Odwodzenie nogi w leżeniu na boku - połóż się na boku, unieś nogę na taką wysokość, aby nie rotować jej w stawie biodrowym.

Wszyscy, którzy marzą o szczupłych nogach, powinni zastosować się do diety redukcyjnej i pamiętać o kilku ważnych zasadach żywieniowych:

  1. Jedz regularnie (4-5 posiłków dziennie).
  2. Wybieraj produkty o niższej zawartości tłuszczu.
  3. Włącz do swojej diety produkty z pełnym ziarnem.
  4. Jedz owoce i warzywa.
  5. Wypijaj dziennie około 2 litrów wody mineralnej.
  6. Ogranicz sól i cukier.
  7. Wyeliminuj alkohol, papierosy, napoje energetyczne.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Które z ćwiczeń lubisz wykonywać?

Liczba głosów:

Te produkty utrudniają odchudzanie

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'