Ćwiczenia na piłce pomogą ujędrnić ciało i pozbyć się zbędnych kilogramów!

Julita Buczek 03.09.2018
ćwiczenia z piłką fitness
Fotografia: Shutterstock

Pewnie każdy z was kiedyś słyszał o piłce fitness. Zobaczcie, jakie ćwiczenia z jej użyciem pomogą wam ujędrnić ciało i sprawić, że będzie jeszcze bardziej smukłe!

Ćwiczenia na piłce są jednymi z najprzyjemniejszych ćwiczeń i najbardziej skutecznych. Mało jest akcesoriów do ćwiczeń, które mogą w tak szybkim czasie poprawić naszą wydolność oraz skutecznie działać na wszystkie partie ciała. Wystarczy spędzić z piłką gimnastyczną kilkadziesiąt minut w tygodniu, a bardzo szybko zauważymy pierwsze efekty! Ćwiczenia na piłce mogą wspomóc różne partie mięśni.

Ćwiczenia na tricepsy na piłce

Usiądź na ławeczce do ćwiczeń lub krześle. Dłonie umieść na brzegu krzesła lub ławki. Postaw piłkę przed sobą, oprzyj o nią łydki i kostki. Unieś się na rękach i zsuń pośladki z ławeczki. Wykonuj unoszenia na rękach.

Ćwiczenia na  uda, brzuch i pośladki na piłce

Połóż się płasko na podłodze. Ręce ułóż wzdłuż ciała. Stopy i dolną część łydek oprzyj o piłkę. Biodra unieś do góry i staraj się utrzymać ciało w linii prostej, ręce mają leżeć na podłodze. Unieś biodra i ugnij nogi w kolanach, przyciągając do siebie piłkę do momentu, aż stopy się o nią oprą. Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz całe ćwiczenie 10 razy.

Ćwiczenia na brzuch i pośladki

Przyjmij pozycję jak do pompek, ale pamiętaj, aby ręce oprzeć na piłce. Utrzymuj ciało w linii prostej, tak aby nie opadało. Wytrzymaj 30 sekund. W miarę upływu czasu możesz zwiększać ten czas do około jednej minuty.

Zobacz także: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Brzuszki

Oprzyj się o piłkę dolnym odcinkiem kręgosłupa, ręce trzymaj prosto, dłonie oprzyj o uda. Podnieś górną część ciała tak jak przy wykonywaniu brzuszków. Staraj się unosić delikatnie kręg za kręgiem. Całość powtórz 10-15 razy. Im dłużej będziesz ćwiczyć, tym brzuch i odcinek lędźwiowy się wzmocnią.  

Ramiona

Stań prosto, nogi na szerokość bioder. Chwyć piłkę obiema rękami, ugnij ręce w łokciach i unieś piłkę na wysokość oczu. Następnie wyprostuj ręce w łokciach i unieś piłkę pod kątem 45 stopni. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 10 - 15 razy.

Skłony boczne

Stań w rozkroku na szerokość bioder. Chwyć piłkę w obie ręce i unieś ją wysoko. Utrzymuj kręgosłup w linii prostej, pamiętaj o napięciu mięśni brzucha. Wykonaj skłon na bok, jednocześnie pamiętając o ugięciu kolan i kierując piłkę w stronę prawej lub lewej stopy w zależności od tego, w którą stronę wykonujesz skłon. Wróć do pozycji wyjściowej, a następnie w drugą. Powtórz 10 razy na każdą ze stron.

Zobacz także: W rok schudła 30kg! Zrezygnowała z jednej rzeczy

Ćwiczenia z piłką fitness - jak je dobrze wykonywać?

Piłka fitness to ostatnio bardzo modny dodatek, który z pewnością sprawdzi się podczas walki o szczupłą sylwetkę. Piłka fitness powinna mieć do 180 cm średnicy, a jej wielkość powinna być odpowiednio dobrana do wzrostu osoby ćwiczącej. Tego typu piłka fitness wytrzymuje nacisk do 300 kilogramów, więc utrzymuje duży ciężar. Tego typu piłki są wykonywane z hipoalergicznego tworzywa, dlatego nie uczulają ćwiczących.

Coraz częściej piłka fitness wykorzystywana jest na zajęciach fitness, dzięki niej można w łatwy sposób zadbać o piękne nogi oraz płaski brzuch. Balansowanie na piłce nie tylko wzmocni mięśnie, ale również pozwoli na szybką utratę zbędnego tłuszczu.

Ćwiczenia z piłką z pewnością przyczyni się do:

  • poprawy ogólnej kondycji,
  • korygowania i profilaktyki nieprawidłowej postawy ciała, np. garbienia się,
  • poprawy ruchomości stawów,
  • zapobiegania pojawieniu się osteoporozy.

Jeśli chcesz, aby ćwiczenia z piłką przyniosły odpowiedni rezultat, musicie zastosować się do kilku punktów:

  • ćwiczenia z piłką wykonuj w trzech seriach, każda po 15-20 razy,
  • ćwicz tyle czasu, ile zaplanowałaś, w trakcie nie rób przerw na odpoczynek,
  • ćwiczenia wykonuj dokładnie, nie rób powtórzeń wymuszonych,
  • ćwicz co najmniej trzy razy w tygodniu,

Piłka do ćwiczeń fitness pozwoli ci wysmuklić sylwetkę, efekt jednak uzyskasz szybciej, gdy ćwiczenia połączysz z niskotłuszczową dietą.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Ta dziewczynka ma wielu fanów na Instagramie! Nic dziwnego, jest urocza.

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów