Ćwiczenia na brzuch w domu - sprawdzone przepisy na piękne ciało

Julita Buczek 07.05.2018
zajęcia fitness na siłowni
Fotografia: zdjęcie Fotolia

Ćwiczenia na brzuch w domu to opcja dla tych z was, którzy nie przepadają za wizytami na siłowni. Dzięki prostym propozycjom z pewnością uzyskasz najlepsze efekty, które skutecznie pomogą ci w walce o nową sylwetkę. Bez wątpienia warto poznać najskuteczniejsze ćwiczenia, dzięki którym pozbędziesz się niechcianej tkanki tłuszczowej.

Warto wykonywać ćwiczenia na brzuch w domu, ponieważ poza walorami estetycznymi mogą poprawić naszą kondycję w innych ćwiczeniach siłowych. Jeśli nie jesteście fanami ćwiczeń na siłowni, tych kilka prostych pomysłów z pewnością pomoże wam zadbać o zdrową sylwetkę.

Zobacz także: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Przed rozpoczęciem treningów, koniecznie sprawdźcie jaki macie współczynnik BMI. W dokładnym określeniu pomoże wam kalkulator BMI.

Ćwiczenia na brzuch w domu

Jak pisaliśmy wcześniej, warto wykorzystać potencjał ćwiczeń w domowym zaciszu, dzięki temu z pewnością poprawisz swoją kondycję i wygląd sylwetki. Jeśli szukasz ciekawych ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu, z pewnością przypadną ci do gustu nasze propozycje. Są bardzo łatwe i nie potrzeba do ich wykonania specjalistycznego sprzętu.

Jakie ćwiczenia na brzuch?

  1. Deska
  2. Rowerek
  3. Brzuszki
  4. Burpees

Jeśli szukasz informacji, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia na brzuch, koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem.

  • Aerobiczna 6 Weidera

Warto wspomnieć o bardzo znanej aerobicznej 6 Weidera, jest to zbiór ćwiczeń, który ma za zadanie wzmocnić  i wyrzeźbić mięśnie brzucha. 6 Weidera pomaga spalić tkankę tłuszczową, a także ukształtować mięśnie brzucha w bardziej widoczny sposób. Trening został opracowany z myślą o jak najbardziej widocznych efektach w krótkim czasie. Cały plan treningu trwa 42 dni i jest podzielony na odpowiednie serie i cykle. Jeśli dodatkowo chcesz nauczyć się systematyczności, koniecznie postaw na ten trening! Każde ćwiczenie wykonujemy tyle razy, ile jest cykli, po czym przechodzimy do kolejnego elementu treningu. Wykonanie wszystkich ćwiczeń oznacza ukończenie serii.

  • Ćwiczenia na brzuch z użyciem piłki gimnastycznej

Istnieje również wiele innych ćwiczeń na brzuch, w których obowiązkowym elementem jest wykorzystanie piłki gimnastycznej. Jeśli więc jesteście fanami wykorzystania dodatkowego sprzętu podczas ćwiczeń, koniecznie zaopatrzcie się w ten gadżet. Piłka gimnastyczna jest również bardzo pomocna podczas wykonywania ćwiczeń rozciągających.

Najlepsze ćwiczenia na brzuch

Warto przy ćwiczeniach na brzuch pamiętać o regeneracji, jak każda partia mięśniowa również i ta powinna mieć czas na regenerację. Codzienny trening mięśni brzucha jest niewskazany.

Informację jak powinien kształtować się proces regeneracyjny, znajdziesz poniżej:

  • trening niskiej intensywności 2 dni,
  • trening średniej intensywności 3 dni,
  • trening wysokiej intensywności 4 dni.

Najlepszymi ćwiczeniami na brzuch okazują się te najprostsze, jednak jeśli zajmujesz się treningami od jakiegoś czasu, koniecznie wypróbuj bardziej zaawansowane ćwiczenia. Jeśli zdecydowaliście się regularnie ćwiczyć warto zainteresować się dietą białkową, bez wątpienia jest ona godna uwagi i z pewnością sprawi, że szybko zauważysz efekty.

  • Unoszenie nóg na drążku w zwisie - zawieś się na drążku, ręce na szerokość barków, opuść ciało w linii prostej. Napnij mięśnie brzucha, plecy wyprostuj, nogi powoli unieś, następnie opuść.
  • Wykroki ze skrętem tułowia - weź w dłonie 5-10 kg odważnik lub kettlebell, stań prosto, stopy rozsuń na szerokość bioder. Zegnij łokcie, przytrzymuj odważnik przed sobą. Prawą nogą zrób wypad do przodu, wykonaj skręt tułowia w prawo, wróć do pozycji startowej. Teraz powtórz to samo z lewą nogą.
  • Brzuszki z drążkiem - użyj do tego ćwiczenia 5-10 kg drążek, ręce rozsuń na szerokość barków, połóż się na ławeczce. Zegnij nogi w kolanach, złącz stopy. Wyciągnij ręce, aby łokcie były wyprostowane, oderwij górną część pleców i barki (wypchnij je w stronę sufitu). Powoli opuść tułów. Wykonaj 10-15 powtórzeń.
  • Ściąganie ciężaru - stojąc przy wyciągu górnym, złap końce liny w dłonie. Wyprostuj ramiona, później odpowiednio napinając mięśnie brzucha, pochyl się do przodu.
  • Unoszenie kolan na poręczach - oprzyj przedramiona na poręczach, powoli unieś nogi do klatki piersiowej, wykorzystując mięśnie brzucha. Na początku trudno będzie ci wykonać to ćwiczenie z wyprostowanymi nogami, dlatego lekko ugnij je w kolanach.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch

Jeśli szukasz najskuteczniejszych ćwiczeń na brzuch, musisz pamiętać, że to nie tylko one sprawią, że twoja sylwetka będzie prezentować się nienagannie. Weź pod uwagę dietę, która odgrywa bardzo ważną rolę podczas tworzenia rzeźby brzucha, bez niej wylany pot na siłowni lub w domu może nie mieć tak spektakularnych efektów.

Podczas ćwiczeń warto pamiętać o zachowaniu odpowiedniej diety i nawodnieniu organizmu. Uzupełnij swoją dietę o otręby i płatki owsiane. Warto również jeść ryby, warzywa, jaja i kurczaka. Oprócz wody mineralnej pij zieloną herbatę czy ziołowe napary, które pomogą poprawić perystaltykę jelit.

Zobacz też: Czy zielona herbata może pomóc na odchudzanie? Te właściwości mogą was zaskoczyć

Proste sposoby na płaski brzuch, o których nie mieliście pojęcia:

  1. ocet jabłkowy - uzupełnij swoją dietę o ocet jabłkowy, wypijanie dwóch łyżeczek dziennie nie tylko wspomoże proces trawienia, ale również obniży poziom cholesterolu. Ocet możesz dodać do sałatki lub rozcieńczyć go z wodą i wypić przed posiłkiem,
  2. cynamon - pomoże ci ustabilizować poziom insuliny w organizmie. Dodaj do swojej diety jedną łyżeczkę dziennie, pomoże ona zmniejszyć ochotę na słodycze. Możesz dodać ją do jogurtu, owsianki lub kawy,
  3. wciągnij brzuch - to bardzo proste, jednak wiele z was pewnie nie miało o tym pojęcia. Jeśli twój tryb pracy jest siedzący, pamiętaj aby co jakiś czas wciągnąć brzuch. Dzięki temu pobudzisz mięśnie do pracy, a twoja postawa stanie się bardziej strzelista.

Zobacz też: Codziennie przez tydzień piły ocet jabłkowy. Efekty były zaskakujące

Zagłosuj

Które z tych ćwiczeń lubisz najbardziej?

Liczba głosów:

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Te produkty utrudniają odchudzanie

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'