Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Julita Buczek 27.04.2018 AKTUALIZACJA: 02.01.2019
płaski brzuch
Fotografia: shutterstock

Ćwiczenia na brzuch pozwolą ci wymodelować go i sprawić, że będzie płaski. Dodatkowo poprawisz swoją kondycję, a jeśli wprowadzisz odpowiedni plan żywienia sprawisz, że twoje ciało zmieni się nie do poznania. Mamy też ćwiczenia na boczki i uda - spróbuj, a po dwóch tygodniach zobaczysz pierwsze efekty!

Często szukamy informacji, jakie ćwiczenia należy wykonywać, żeby mieć płaski brzuch. Takie zainteresowanie wynika z chęci zadbania o swoje ciało i poprawienie jego kondycji. Coraz więcej osób chce mieć lepszą sylwetkę. Wiążę się to z treningami i odpowiednią dietą, o których napiszemy zdecydowanie więcej.

Ćwiczenia na brzuch

Mięśnie brzucha bardzo szybko się regenerują, dlatego warto ćwiczyć je od 2 do 5 razy w tygodniu. Trzeba jednak pamiętać, że mięśnie brzucha angażowane są również w inne ćwiczenia i mogą bardzo łatwo zostać przetrenowane.

Kieruj się zasadą:

  • 2 treningi w tygodniu dla osób początkujących,
  • 3 treningi w tygodniu dla osób zaawansowanych.

Pamiętaj! Nie szukaj magicznych sposobów, warto przejść przez cały proces i cieszyć się z osiągniętych efektów. Dzięki temu poczujesz satysfakcję i motywację do dalszych ćwiczeń.

Zobacz też: Dieta na płaski brzuch. Zobacz, jak schudnąć z brzucha

Ćwiczenia na płaski brzuch

W wyborze ćwiczeń na płaski brzuch skup się na tych najprostszych i najbardziej oczywistych. Pomimo wielu internetowych rad zaufaj sprawdzonym metodom. Poniżej dowiesz się, co jest najbardziej efektywne!

  • Tradycyjne brzuszki - możesz wykonywać je w domu, bez użycia specjalistycznego sprzętu. Dzięki temu szybko wymodelujesz brzuch.

Jak poprawnie robić brzuszki: połóż się na plecach, oprzyj głowę o ręce, zegnij nogi w kolanach (oprzyj stopy o podłogę). Wykonuj wznosy tułowia, unosząc górną część ciała za pomocą mięśni brzucha. Brodę kieruj ku górze, to bardzo ważne, dzięki temu nie będziesz zaokrąglać pleców. Powtórz ćwiczenie w 3 seriach po 15 powtórzeń.

Po pierwsze ujędrnisz ciało w okolicy talii, jeśli będziesz wykonywać je regularnie przez około 2 tygodnie, uzyskasz efekt wyszczuplenia. Dodając ćwiczenia kardio sprawisz, że twoje ciało będzie prezentować się jeszcze lepiej. Kardio pomaga w spalaniu tłuszczu, więc to idealne połączenie.

  • Deska (plank) - to ćwiczenie również nie wymaga dodatkowego sprzętu. Plank angażuje mięśnie głębokie brzucha, wzmacnia również mięśnie ramion, kręgosłupa i nóg.

Jak poprawnie wykonać deskę: połóż się na brzuchu, oprzyj się na przedramionach, ręce powinny znajdować się dokładnie pod barkami. Opierając się na palcach stóp, unieś tułów. Napnij mięśnie brzucha, ciało musi być ustawione w linii prostej. Wytrzymaj liczbę sekund, jaką sobie wyznaczyłeś. Osoby początkujące mogą na początku zacząć od 30 sekund, każde podejście do ćwiczenia wydłużasz o 10 sekund.

Efekty zobaczysz po miesiącu regularnych ćwiczeń. Ćwiczenie na pozór bardzo proste przynoszą wiele pozytywnych efektów, jak np. wysmuklenie i wyrzeźbienie ciała, poprawia też naszą kondycję.

Zobacz też: Jak obliczyć BMI?

  • Wykroki - to ćwiczenie poprawi nie tylko wygląd naszego brzucha, ale również uniesie pośladki i wymodeluje uda.

Jak poprawnie wykonywać wykroki: stań z jedną nogą wysuniętą do przodu na długość 0,5 metra. Obniż dotychczasową pozycję tak, aby przednie było zgięte pod kątem 90 stopni, a tylne stykało się z podłożem. Wróć do pozycji wyjściowej i zrób to samo z drugą nogą. Wykonuj ćwiczenie w 3 seriach po 15 powtórzeń. Jeśli będziesz wykonywać ćwiczenie poprawnie i regularnie, pierwsze efekty zauważysz po około 2 tygodniach. Wykroki poprawią nie tylko kondycję mięśni brzucha, ale również wysmuklą nogi.

  • Siad narciarski - ćwiczenie modeluje mięśnie brzucha i sprawi, że stają się one zdecydowanie silniejsze. W krótkim czasie możesz osiągnąć bardzo dobre efekty.

Jak poprawnie wykonywać siad narciarski: oprzyj się w pozycji do przysiadu przy ścianie. Wytrzymaj tak długo, jak tylko dasz radę.

Ćwiczenia na brzuch i boczki

Boczki to również ważny problem, który dotyka nie tylko kobiet, ale i mężczyzn w różnym wieku aby pozbyć się niechcianej oponki musisz zastosować się i wprowadzić do swojego treningu kilka ćwiczeń, dzięki nim z pewnością zgubisz tłuszcz i wymodelujesz sylwetkę. Jeśli dodasz niskokaloryczne posiłki z pewnością efekt, który uzyskasz, będzie dla ciebie zadowalający. Kolejną ważną wskazówką jest, aby ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu. To przyzwyczai ciało do wysiłku i szybko poprawi twoją kondycję.

Proste ćwiczenia na brzuch i boczki:

  1. przyciąganie kolan do łokcia
  2. skręty tułowia leżąc
  3. przyciąganie kolan do łokcia skrzyżnie
  4. deska bokiem
  5. nożyce

Ćwiczenia na brzuch i uda

Bardzo często zdarza, że się prócz wykonywania ćwiczeń na brzuch chcemy wymodelować również uda. Z pomocą przychodzą ćwiczenia na brzuch i uda - to właśnie dzięki nim zadbamy o sylwetkę tych dwóch partii ciała. Bardzo ważnym elementem jest systematyczność w wykonywaniu ćwiczeń bez niej, nawet jeśli będziesz ćwiczyć jednego dnia kilka godzin, nie uzyskasz efektu, jak przy krótszym czasie, ale 3/4 razy w tygodniu. Kolejny punkt to odpowiednie odżywianie należy jednak najpierw rozpocząć treningi, a dopiero później dodawać odpowiednio dobrany plan żywieniowy.

Przykłady ćwiczeń na brzuch i uda:

  • wymachy nogą w bok,
  • przysiady (pamiętaj o napiętym brzuchu),
  • przyciąganie nóg do tułowia (leżąc na podłodze).

Produkty na płaski brzuch:

  • jedz jabłka - posiadają składki, które naprawią perystaltykę jelit,
  • unikaj cukru i soli,
  • zielona herbata - warto dodać ją do swojego menu,
  • jajka - są bogate w proteiny, a także zawierają dużą ilość witaminy B12, która pomaga w procesie trawienia.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Te produkty utrudniają odchudzanie!

Zagłosuj

Czy wykonywałeś kiedyś to ćwiczenie?

Liczba głosów:

Czego potrzebuje mężczyzna - bogaty wybór ubrań, dodatków i oryginalnych akcesoriów dla mężczyzn.

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'