Ćwiczenia cardio pomogą ci schudnąć! Musisz je wypróbować

Julita Buczek 21.08.2018
Ćwiczenia na treningu cardio
Fotografia: Shutterstock

Ćwiczenia cardio poprawią wydolność twojego organizmu i sprawią, że zgubisz zbędne kilogramy.

Ćwiczenia cardio to nic innego niż trening wytrzymałościowy, którego głównym celem jest poprawa wydolności naszego serca. Polecany jest wszystkim osobom, które chcą poprawić swoją kondycję i zrzucić zbędne kilogramy. Trening ma poprawić krążenie, dotlenić organizm oraz dobrze wpływać na funkcjonowanie całego organizmu.

Zobacz także: Dieta Gacy pomoże schudnąć ci nawet 30 kilogramów! Wszystko bez efektu jojo

Trening kardio jest jak każdy inny rodzaj wysiłku, ma za zadanie pobudzić serce do wzmożonej pracy. Podczas tego typu ćwiczeń serce wzmacnia się i staje się bardziej wydolne. Największe korzyści z treningu cardio mogą uzyskać osoby odchudzające się, które chcą uzyskać szybki efekt. Najlepsze rezultaty uzyskasz, ćwicząc intensywnie mniej niż pół godziny.

Co to są ćwiczenia cardio?

Ćwiczenia cardio poprzez swoją intensywność, sprawiają, że nasz organizm staje się wytrzymalszy, a ciało sprawniejsze. Regularny trening kardio zwiększy przepustowość żył, co obniży ryzyko wystąpienia chorób, takich jak zawał serca, udar czy nadciśnienia.

Ćwiczenia cardio na spalanie tłuszczu

Trening cardio to jeden z najbardziej skutecznych broni w walce z nadwagą. Jeśli będziemy chcieli pozbyć się niechcianych kilogramów, do naszych treningów musimy dodać dietę.

Zobacz także: Dieta ryżowa sprawi, że schudniesz nawet 10 kilogramów!

Do najpopularniejszych treningów cardio możemy zaliczyć:

  • bieganie,
  • jazdę na rowerze,
  • marsz,
  • pływanie,
  • skakanie na skakance,
  • jazdę na rolkach,
  • nordic walking,
  • jazdę na łyżwach.

Trening cardio - ćwiczenia na zrzucenie kilogramów

Jeśli chcesz szybko i w łatwy sposób pozbyć się zbędnych kilogramów musisz podczas treningu pokryć całe zapotrzebowanie na tlen. Kiedy twój trening staje się bardziej intensywny, należy pamiętać o włączeniu procesów beztlenowych w trakcie których odbędzie się spalanie tkanki tłuszczowej.

Aby schudnąć, należy ćwiczyć od 20 do 40 minut dziennie co najmniej trzy razy w tygodniu. Tętno osoby trenującej przez cały czas wysiłku powinno wynosić około 60-70% tętna maksymalnego.

Ćwiczenia cardio w domu

Ten trening pomoże ci zbudować mięśnie, ale jednocześnie nie wymaga żadnego sprzętu.

Wyskoki z przysiadu

  • Stań w lekkim rozkroku. Ręce spleć za głową. Wykonaj przysiad, do tego momentu aż twoje uda znajdą się w równoległej pozycji do podłoża. Wyskocz jak najwyżej, się da. Zrób jak najwięcej powtórzeń tego ćwiczenia w ciągu 30 sekund. Odpocznij 15 sekund.

Wykroki w okręgu

  • Zrób prawą nogą krok do przodu i obniż pozycję do całkowitego wykroku. Wróć do pozycji startowej, po czym zrób wykrok prawą nogą, lewą zostaw prostą. Znów wróć do startu, po czym prawą nogą zrób zakrok. To jedno powtórzenie. Teraz przez 40 sekund wykonaj tyle powtórzeń, ile zdołasz.

Spacer psa

  • Uklęknij, po czym ułóż ciało na czworaka, tak aby oderwać kolana od podłoża. Przesuń do przodu prawą rękę i lewą nogę, by wykonać pierwszy krok. W ciągu 30 sekund zrób ich jak najwięcej, pamiętając o tym, aby twoje biodra utrzymały się w jednej pozycji. Każde ćwiczenie wykonuj przez 30 sekund. Odpoczywaj przez 15 sekund.

Pomki

  • Stań prosto, wykonaj skłon do przodu, tak by dłonie oprzeć na podłodze. Przesuń je powoli po podłożu, wykonując tak zwane “kroczki”, aż znajdziesz się w pozycji pompki. Wykonaj pompkę. Trzymaj ręce i nogi proste, teraz powoli dostaw jak najbliżej dłoni i wstań. Powtórz ćwiczenie jak najwięcej razy przez 30 sekund.

Zalety ćwiczeń kardio

  • Regularnie ćwicząc cardio wzmocnimy nie tylko nasze serce, ale również podniesiemy odporność, dotlenimy organizm, poprawimy wygląd naszej skóry i włosów. Najważniejszym punktem jest jednak odchudzający efekt, jaki daje ten trening. Dlatego warto regularnie ćwiczyć, ponieważ efekty przyjdą szybciej, niż się tego spodziewamy.
Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów