Trening brzucha, który daje szybkie efekty? Podpowiadamy, które ćwiczenia wybrać

Sylwia Kropiewnicka 09.11.2018
osoby trenujące mięśnie brzucha
Fotografia: Shutterstock

Trening brzucha to nieodzowny element kompletnego treningu. Mimo że kobietom znacznie trudniej jest zbudować „kaloryfer” niż mężczyznom, nie jest to niemożliwe. Wystarczy zdrowa dieta i regularna aktywność fizyczna. Jakie ćwiczenia musisz włączyć do swojego treningu, aby wyrzeźbić brzuch?

Trening brzucha to podstawa aktywności fizycznej. Nawet na szkolnych w-f robi się brzuszki czy nożyce. To właśnie te klasyczne brzuszki są na wagę złota, jeśli na plaży chcesz móc się pochwalić umięśnionym brzuchem. Oczywiście, jeśli twój trening brzucha ma być efektowny, musisz włączyć do niego bardziej zaawansowane wersje tego popularnego ćwiczenia. Brzuszki skośne czy w pozycji stojącej to tylko niektóre z nich.

Zobacz także: Guma do ćwiczeń - jak używać taśm na treningu?

Jak schudnąć z brzucha?

Jeśli zależy ci na spektakularnej metamorfozie, niestety bez diety się nie obejdzie. Diet na płaski brzuch jest sporo, jednak nie daj się zwieźć obietnicom bez pokrycia. Podstawą zdrowego, silnego i co za tym idzie zgrabnego ciała jest zdrowe, regularne odżywianie. Odchudzanie to proces i pięknego brzucha nie wypracujesz w tydzień. To musi trochę potrwać, ale na niektóre rzeczy warto poczekać. Pamiętaj, że oprócz ćwiczeń na mięśnie brzucha, dobre efekty dają też ćwiczenia na pośladki.

Jak wyrzeźbić mięśnie brzucha?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami, poziom ich zaawansowania nie może być zbyt wysoki. Ćwiczenia na mięśnie brzucha powinny być za to zróżnicowane, a sam trening musi stanowić wyzwanie, aby twój organizm za szybko nie przyzwyczaił się do danych ćwiczeń. Wówczas wykonywanie ich stanie się dla niego zbyt proste i przestaną przynosić pożądane efekty.

Trening brzucha - brzuszki

To bezapelacyjnie podstawa, jeśli chcesz wyrzeźbić brzuch. Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach. Stopy lekko rozszerz. Spleć dłonie za głową, szeroko rozchylając łokcie. Wraz z wydechem unieś tułów kilka centymetrów nad ziemię. Robiąc spięcie, staraj się „wciskać” odcinek lędźwiowy w podłogę i nie odrywaj go od podłoża przez całe ćwiczenie. Robiąc wdech opuść barki. Pamiętaj o stałym napięciu mięśni, nie rozluźniaj ich nawet przy opuszczaniu.

Trening brzucha - cardio

Jeśli chcesz mieć umięśniony, szczupły brzuch nie możesz zapomnieć o ćwiczeniach cardio, które spalają tłuszcz. Cardio może być bieganie,pływanie, jazda na rowerze czy na rolkach. W trakcie tych ćwiczeń wydziela się tyle endorfin, że od razu poprawi ci się humor. Będzie jeszcze lepszy, kiedy zauważysz pierwsze efekty. Aby trening był skuteczny, powinien trwać nie krócej niż 30 minut.

Trening brzucha - wznosy nóg

Podnieś nogi do góry i postaraj się maksymalnie wyprostować je w kolanach. Następnie napnij mięśnie górne brzucha poprzez podniesienie tułowia i oderwanie łopatek od podłoża. I teraz najważniejsze - w tej pozycji unieś biodra w górę. Wystarczy kilka cm nad ziemią. Następnie kontrolując ich ruch, opuść je powoli z powrotem na matę.

Trening brzucha - ćwiczenia na boczki

Tym, co może najbardziej doskwierać są wystające boczki. Mogą popsuć cały efekt nawet najlepszej stylizacji. Najlepszymi ćwiczeniami na zniwelowanie ich są ćwiczenia skośne np. brzuszki ale też pajacyki mogą okazać się pomocne.

Połóż się na boku. Podeprzyj się na przedramieniu i mocno napinając brzuch unieś biodra do góry. Przez 30 sekund spróbuj utrzymać całe ciało od stóp do głów w jednej, prostej linii opierając się tylko na przedramieniu i krawędzi stopy. W drugiej serii powtórz ćwiczenie na przeciwną stronę.

Jeśli spodoba ci się to ćwiczenie, możesz je zmodyfikować i dodać dodatkowy element. Wtedy przyjmujesz pozycję z poprzedniego ćwiczenia. Opuść biodro nisko nad podłoże (ale nie odkładaj go całkowicie! mięśnie pozostają w napięciu) po czym unieś do góry. Powtarzaj ruch w tempie przez 30 sekund, w drugiej serii zmień stronę.

Trening brzucha - ćwiczenia z piłką

Piłka to świetny atrybut przy ćwiczeniach na mięśnie brzucha. Ćwicząc z jej pomocą poprawiasz swój zmysł równowagi i koordynację ruchową. Kiedy chcesz zrobić ćwiczenie z piłką, świetnie sprawdzą się skłony. Aby je wykonać, stań w rozkroku (nogi rozstawione nieco szerzej niż biodra) i weź piłkę w obie ręce. Unieś piłkę do góry (ręce wyprostowane) i zrób skłon, dotykając piłką co podłogi. Powtórz kilka razy.

Zatrzymaj się z piłką w górze i zacznij robić skłony do boków. Mocno trzymaj piłkę - ona powoduje większą stabilizację tułowia. Dbaj o precyzję ruchu (nie przeginaj się do przodu ani do tyłu). Powtórz kilka razy.

Zobacz także: Smukła talia to marzenie każdej kobiety! Wiemy, jakie są na to najlepsze ćwiczenia

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Rozwiąż quiz

Czy odgadniesz z jakiego kraju pochodzi to danie? Tylko 1 na 10 osób zdobywa komplet punktów!

sushi
Fotografia: shutterstock

1. Z jakiego kraju pochodzi sushi?

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów