Taniec brzucha. Pomoże pozbyć się oponki?

Sylwia Kropiewnicka 11.12.2018
Kobieta wykonująca taniec brzucha
Fotografia: Shutterstock

Taniec brzucha nie jest zbyt popularny w naszym kraju. A szkoda, ponieważ ma on bardzo dużo zalet. Jakich? Wyjaśniamy.

Jeśli chcesz poprawić swoją kondycję oraz atrakcyjność seksualną, taniec brzucha będzie na to świetnym sposobem. Regularne wykonywanie tego tańca ma bardzo pozytywny wpływ na sylwetkę. Czy pozwoli ci schudnąć i wyrzeźbić brzuch?

Zobacz także: Ćwiczenia na spalanie tłuszczu. Całkowicie odmienią twoje ciało!

Taniec brzucha - na czym polega?

Ten rodzaj tańca (zwany także tańcem orientalnym lub wschodnim) niewątpliwie kojarzony jest ze zmysłowym ruchem bioder i brzucha. W jego wykonywanie zaangażowane jest jednak całe ciało.

Podczas tańca brzucha pracują prawie wszystkie mięśnie, począwszy od głowy, skończywszy na nogach. Sprawia to, że taniec brzucha może być świetną alternatywą dla ćwiczeń na mięśnie brzucha. Mięśnie ciała napinają się i rozluźniają, a obroty miednicą doskonale rzeźbią kobiece partie ciała – brzuch, biodra, uda i pośladki.

Taniec brzucha – zalety

Regularnie wykonywany taniec brzucha pozwala uzyskać wyraźne wcięcie w talii, zaokrąglić linię bioder, wzmocnić mięśnie nóg, ramion, grzbietu i mięśni brzucha.

Dzięki tej aktywności fizycznej, sylwetka nabiera ładnych kształtów, a co za tym idzie staje się bardziej kobieca i seksowna. Odpowiednio dobrany układ umożliwia poprawę kształtów u różnych typów figur.

Istnieje wiele odmian tańca brzucha. Oto kilka z nich:

  • Belly dance show 

Ten rodzaj tańca brzucha to swoisty spektakl. Podczas jego wykonywania wykorzystuje się światła, różne rekwizyty oraz oprawę sceniczną. Jest on połączeniem wielu odmian Belly dance.

  • Raqs assaya 

Folklorystyczny taniec egipski. Wykonuje się go wraz z laskami. Ten rodzaj tańca brzucha praktykują też mężczyźni. Jego najpopularniejsze odmiany to taniec z laską saidi i taniec z laską beledi.

  • Klasyczny taniec egipski 

Jest to statyczny taniec z mocno określoną warstwą techniczną. Skupia się on na właściwym oddaniu ruchu tancerki do konkretnych instrumentów muzycznych. W tym tańcu ruchy rąk są bardzo ekspansywne.

  • Beledi 

Taniec niezwykle różnorodny i mający wiele rodzajów interpretacji. Są wśród nich zarówno wesołe i energiczne ruchy, jak i to bardzo dynamiczne.

Zobacz także: Nie wiesz, jak zaplanować swój trening? Te ćwiczenia koniecznie muszą się w nim znaleźć

Taniec brzucha dla początkujących - jak zacząć?

Jeśli chcesz zacząć swoja przygodę z tańcem brzucha, musisz pamiętać o odpowiedniej płynności ruchów oraz jednoczesnej izolacji poszczególnych partii ciała.

Taniec brzucha to nie tylko kręcenie biodrami i klatką piersiową, ale także ruchy rąk. Ważne, aby były płynne i delikatne. Ruch musi miękko przepływać od barków po dłonie i końcówki palców.

Jak zacząć ćwiczyć taniec brzucha?

Te ćwiczenia bardzo dobrze sprawdza się na początek:

  • Kółka poziome

Wysuń klatkę piersiową do przodu, a następnie przesuń ją w bok, w tył i w drugi bok. Próbuj robić to płynnie tak, aby wykonać okrężny ruch. Pamiętaj, że przy tym ćwiczeniu, niezależnie od ruchu korpusu, dół ciała powinien pozostać nieruchomo.

  • Kółka pionowe

Aby wykonać to ćwiczenie, zacznij od izolacji klatki do góry, następnie w bok. Później ściągnij ją do dołu w tył i zakończ ruchem w drugi bok. Twoje ręce powinny być ułożone równolegle po obu stronach ciała.

  • Kółka biodrami

Stań ze złączonymi nogami i wypchnij biodra do przodu, w bok, do tyłu i w drugi bok. Później wykonaj ten sam ruch płynnie oraz pamiętaj, że góra ciała powinna pozostać nieruchomo. Kręcenie biodrami powinnaś wykonywać na lekko ugiętych nogach.

Taniec brzucha – efekty

Jeśli regularnie będziesz praktykować ten rodzaj tańca, efekty pojawią się bardzo szybko. Wśród nich będzie mocniejsze wcięcie w talii oraz redukcja tłuszczyku z brzucha. Efektem tańca brzucha jest też m.in. wysmuklenie rąk oraz większa gibkość i elastyczność całego ciała.

Z racji na to, że taniec brzucha polega na izolacji górnych i dolnych części, nabędziesz też umiejętności niezależnych od siebie ruchów poszczególnych części ciała.

Zdecydowanym plusem, który niesie ze sobą taniec brzucha, jest także poprawa kondycji i wytrzymałości organizmu.

Zobacz także: Chcesz mieć zgrabne pośladki? Koniecznie wypróbuj wykroki

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Jak często ćwiczysz?

Liczba głosów:

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Peganizm-dieta-ktora-bedzie-hitem-2019-roku-12894'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Przez-miesiac-zywil-sie-tylko-w-McDonalds-Zobacz-co-stalo-sie-z-jego-cialem-13194'
2 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-dziewczyna-schudla-93-kilogramy-Jej-cialo-zmienilo-sie-nie-do-poznania-13190'
3 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
4 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
5 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-zupowa-zasady-jadlospis-efekty-10102'
6 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Malgorzata-Kozuchowska-ma-diete-ukladana-na-bazie-kodu-genetycznego-13142'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-24latka-schudla-58-kg-w-11-miesiecy-Zmienila-sie-nie-do-poznania-12910'
8 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
9 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'
14 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'