Skakanka - jak skakać, żeby zauważyć najlepsze efekty?

Julita Buczek 25.03.2020 AKTUALIZACJA: 25.03.2020
skakanka efekty
Fotografia: Shutterstock

Regularne skakanie na skakance może przynieść naprawdę piękne efekty. Wysmuklona sylwetka oraz utrata zbędnych kilogramów z pewnością okażą się świetną zachętą do podjęcia regularnego treningu na skakance.

Jeśli wydaje wam się, że na skakance mogą skakać tylko dzieci, to znaczy, że jesteście w bardzo dużym błędzie. Regularny trening na skakance pozwoli schudnąć i sprawi, że ta forma aktywności stanie się jedną z waszych ulubionych. Odpowiedni trening na skakance pozwoli spalić nawet 400 kalorii. Regularne treningi pozwolą na wysmuklenie łydek, pośladków, a nawet ramion. Sprawdźcie, jak poprawnie wykonywać treningi na skakance, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

Trening ze skakanką

Ćwiczenia na skakance mają bardzo duży wpływ na wzrost tętna, poprawę pracy serca, a także wzmocnienie układu krążenia. Regularny trening na skakance poprawia kondycję oraz wzmacnia ciało i uelastycznia stawy. Ten trening sprawi, że przemiana materii będzie znacznie szybsza, co pozwoli szybko zauważyć efekty naszych wysiłków. Dodatkowym plusem skakanki jest jej niski koszt oraz to, że możemy z nią ćwiczyć praktycznie wszędzie.

Trening ze skakanką powinien być regularny, inaczej efektów nie będzie. Warto skakać codziennie po około 30 minut. Jeśli jesteście bardziej zaawansowani, możecie wydłużyć swoje treningi. Najlepsze oraz najszybsze efekty osiągnięcie łącząc dwa treningi (siłowy oraz skakanie na skakance). To właśnie taki plan treningowy sprawi, że tkanka tłuszczowa zacznie znikać.

Jeśli będziecie konsekwentni w swoich ćwiczeniach, przyniesie to waszemu organizmowi wiele pozytywów. Zwiększy się wasza wydolność, a także masa mięśniowa, co bardzo dobrze wpłynie na sylwetkę. Trening sprawi również, że utrzymacie smukłą sylwetkę.

Trening ze skakanką - o czym warto wiedzieć?

Trening ze skakanką może wydawać się bardzo prosty, jednak jeśli przyjrzymy się mu znacznie dokładniej, zobaczymy, że nie należy do prostych. Jest wiele technik skakania na skakance, dlatego powinniście wybrać ten, który najbardziej wam odpowiada. Trening na skakance można wykonywać wszędzie, jednak warto, aby podłoże było względnie miękkie. Jeśli ćwiczycie w domu, możecie podłożyć sobie matę pod nogi. Podczas skoków ważna jest także technika. Należy utrzymywać prostą sylwetkę  nie usztywniać kolan. Regularny trening na skakance może przynieść naprawdę zaskakujące efekty. Warto poświęcić kilka dni w tygodniu na skakanie.

15 minut skakania można porównać do 30 minut biegania. Jedna godzina skakania to około 730 spalonych kalorii. Efekty, jakie możemy zobaczyć po kilku tygodniach regularnego skakania to:

  • wzmocnione dolne partie ciała,
  • wymodelowane nogi,
  • podniesione pośladki,
  • poprawiona kondycja,
  • zmniejszony cellulit,
  • poprawione krążenie,
  • wysmuklone ciało.

Wyzwanie - 30 dni skakania na skakance

Jeśli zależy ci na regularności, ale nie wiesz jak się do tego zabrać, polecamy poniższe wyzwanie. Kiedy będziecie na 30 dniu, skakanie wejdzie wam w krew, tak mocno, że nie będziecie mogły wyobrażać sobie życia bez skakania.

  • Dzień 1 - 2 minut
  • Dzień 2 - 4 minut
  • Dzień 3 - 5 minut
  • Dzień 4 - 7 minut
  • Dzień 5 - przerwa
  • Dzień 6 - 8 minut
  • Dzień 7 - 10 minut
  • Dzień 8 - 12 minut
  • Dzień 9 - 14 minut
  • Dzień 10 - przerwa
  • Dzień 11 - 16 minut
  • Dzień 12 - 18 minut
  • Dzień 13 - 20 minut
  • Dzień 14 - przerwa
  • Dzień 15 - 22 minut
  • Dzień 16 - 24 minut
  • Dzień 17 - 25 minut
  • Dzień 18 - 26 minut
  • Dzień 19 - przerwa
  • Dzień 20 - 27 minut
  • Dzień 21 - 28 minut
  • Dzień 22 - 30 minut
  • Dzień 23 - 33 minut
  • Dzień 24 - przerwa
  • Dzień 25 - 36 minut
  • Dzień 26 - 39 minut
  • Dzień 27 - 40 minut
  • Dzień 28 - 45 minut
  • Dzień 29 - przerwa
  • Dzień 30 - 50 minut

Będziecie skakać na skakance?

Zobacz także: Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć? Najważniejsze zasady

Na boisku leży kilka piłek. W tle widać bramkę.
Rozwiąż quiz

Uważasz, że znasz się na sporcie? W takim razie sprawdź, czy zdobędziesz komplet punktów

Na boisku leży kilka piłek. W tle widać bramkę.

1. Który z tych sportowców nigdy nie wygrał medalu olimpijskiego:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów