Poprawa kondycji i wyglądu ciała tylko z tabatą! Te ćwiczenia sprawdzą się dla każdego

Julita Buczek 18.07.2018
trening tabaty
Fotografia: Fotografia Pixaby

Jeśli szukasz szybkiego treningu, który spali tłuszcz, zapoznaj się z tabatą! Trening przynosi zaskakujące efekty w bardzo krótkim czasie.

Trening nazywany tabatą łączy ze sobą ćwiczenia aerobowe i interwałowe. Tabata została skonstruowana tak, aby przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej, jak i dotlenić całe ciało. Jeśli nie lubisz wielogodzinnego treningu na siłowni, koniecznie wypróbuj trening tabata.

Zobacz też: 300 brzuszków. Łatwy plan treningowy, który jest dla każdego!

Tabata została opracowana w 1990 roku przez japońskiego naukowca. Na samym początku trening przeznaczony był dla zawodowych łyżwiarzy, jednak później zyskał popularność wśród amatorów sportu.

Trening tabata - na czym polega?

Trening trwa 4 minuty i polega na naprzemiennym wykonywaniu dwóch rodzajów ćwiczeń.

  • anaerobowy - jest to intensywny trening interwałowy, podczas którego ćwiczymy wytrzymałość beztlenową. W trakcie ćwiczeń nasze mięśnie pracują bardzo intensywnie, tak, że krew nie nadąża z dopompowaniem odpowiedniej ilości tlenu.
  • aerobowe - umiarkowany trening, podczas którego mięśnie nie są obciążone nadmiernym wysiłkiem, dzięki temu dostarczymy do nich tlen.

Zasady podczas treningu tabata

Trening ma za zadanie poprawić naszą wydolność anaerobową, jak i areobową oraz stymulować procesy metaboliczne, a co za tym idzie przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej.

Tabata opiera się na 4 zasadach:

  • trening trwa 4 minuty,
  • przez 20 sekund wykonujemy jak najwięcej powtórzeń danego ćwiczenia,
  • 10 sekund odpoczynku po każdych 20 sekundach treningu,
  • sesje ćwiczeń powtarzamy po 8 razy.

Dla kogo jest przeznaczony trening tabata?

Trening został opracowany z myślą o każdej osobie, która chce poprawić ogólną wydolność organizmu i spalić zalegającą tkankę tłuszczową. Trening Tabata należy do tych bardziej intensywnych, jednak mogą ją wykonywać osoby, które wcześniej miały mało wspólnego z aktywnością fizyczną.

Zobacz też: Jak zrobić szpagat? Nauczymy cię w 10 prostych krokach!

Tabata - jak rozpocząć treningi?

Trening należy rozpocząć od 5-minutowej rozgrzewki, podczas której wykonujemy pajace lub trucht. Później wybieramy ćwiczenie, mogą to być pompki, przysiady lub brzuszki i wykonujemy je przez około 20 sekund. Robimy 10-sekundową przerwę, później powtarzamy ćwiczeń przez 4 minuty (całość to 8 powtórzeń). Trening tabata jest bardzo intensywny, dlatego osoby, które dopiero zaczynają, powinny rozpocząć od jednej sesji w tygodniu. Jeśli twój organizm przyzwyczai się do wysiłku, można wykonywać 2-3 sesje tygodniowo.

Zobacz też: Ćwiczenia na ramiona z Mel B. Koniec z obwisłą skórą!

Tabata na brzuch - jak powinien wyglądać trening?

Po pierwsze należy pamiętać, że każdy trening trwa 4 minuty. Dlatego miej przy sobie stoper. Staraj się wykonać ćwiczenia jak najdokładniej i intensywnie.

Seria 1

  • brzuszki (od 1 do 20 sekundy),
  • przerwa (od 20 do 30 sekundy),
  • wykonaj skośne brzuszki (od 30 do 50 sekundy),
  • przerwa (od 50 do 60 sekundy).

Seria 2

  • pompki (20 sekund),
  • przerwa (10 sekund),
  • burpees (20 sekund),
  • przerwa (10 sekund).

Seria 3

  • przysiady z wykrokiem (od 1 do 20 sekundy),
  • przerwa (od 20 do 30 sekundy),
  • przysiady z hantlami (od 30 do 50 sekundy),
  • przerwa (od 50 do 60 sekundy).

Seria 4

  • podskoki ze skakanką (20 sekund),
  • przerwa (10 sekund),
  • przysiady z podskokami (od 30 do 50 sekundy),
  • przerwa (od 50 do 60 sekundy).

Jakie efekty uzyskasz po treningu tabaty?

Wszystko zależy od regularności treningów oraz rodzaju stosowanych ćwiczeń. Im więcej ćwiczysz, tym szybciej osiągniesz zamierzony efekt. Ciało ujędrni się i będzie bardziej sprężyste.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Te produkty utrudniają odchudzanie!

Zagłosuj

Czy stosowałeś którąś z tych diet?

Liczba głosów:

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'