Pływanie: ile spalamy kalorii i jakie korzyści przynosi ten sport

Sylwia Bagińska 21.05.2019 AKTUALIZACJA: 21.05.2019
Młody mężczyzna pływa na basenie
Fotografia: Shutterstock

Pływając spalamy bardzo dużo kalorii. Dlatego ten sport szczególnie polecany jest osobom z nadwagą. Jednak pływanie przynosi wiele więcej korzyści zdrowotnych niż tylko zrzucenie zbędnych kilogramów. Koniecznie dowiedz się, ile kalorii możesz spalić w trakcie pływania i jakie efekty przyniosą regularne wizyty na basenie!

Nie od dziś wiadomo, że pływanie sprzyja odchudzaniu. Regularne wizyty na basenie, na których będziesz intensywnie pływał, pozwolą ci spalić kalorie! W efekcie zrzucisz zbędne kilogramy i poprawisz wygląd swojej sylwetki. To dlatego pływanie jest dość popularną aktywnością fizyczną, którą wybiera się spośród wielu innych dyscyplin sportowych, aby skutecznie walczyć z nadwagą i uzyskać idealną figurę.

Zobacz także: Bungee Fitness - dla kogo w szczególności polecana jest ta aktywność fizyczna?

Pływanie: kalorie

To, ile kalorii spalimy w trakcie pływania, wszystko zależy od intensywności treningu, a  także czasu jego trwania. Dość ważny jest także styl pływacki.

Przykładowo: osoba, która waży około 60 kilogramów w pół godziny spali około 240 kalorii, gdy pływa stylem klastycznym. W przypadku, gdyby pływała kraulem, spaliłaby około 150 kalorii (w tym samym czasie).

Należy także pamiętać, że intensywny trening na basenie zwiększy dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.

Wielu lekarzy i trenerów personalnych zgonie twierdzą, że intensywne pływanie spala więcej kalorii nić niejedna dyscyplina sportowa wykonywana na lądzie. Dlaczego tak jest?

Warto zacząć wyjaśnienia od tego, że ruchy, które organizm ludzki wykonuje w wodzie wymagają większego nakładu energii i intensywniejszej pracy mięśni. To w efekcie doprowadza do nasilenia się przemian metabolicznych zachodzących w organizmie.

Po upływie 20 minut od rozpoczęcia pływania, organizm zaczyna czerpać energie, która konieczna jest do pracy z zapasów zgromadzonego już wcześniej tłuszczu. To właśnie dzięki temu zrzucamy zbędne kilogramy!

Pływanie stylem klasycznym: kalorie

Przez godzinę pływania stylem klasycznym w zależności od wagi możesz spalić:

  • Pływanie stylem klasycznym przez godzinę (waga 60 kilogramów): około 440 kalorii.
  • Pływanie stylem klasycznym przez godzinę (waga 70 kilogramów): około 520 kalorii.
  • Pływanie stylem klasycznym przez godzinę (waga 80 kilogramów): około 580 kalorii.
  • Pływanie stylem klasycznym przez godzinę (waga 90 kilogramów): około 660 kalorii.
  • Pływanie stylem klasycznym przez godzinę (waga 100 kilogramów): około 740 kalorii.

Pływanie – nie tylko spala kalorie

Należy pamiętać, że niezależnie od tego, jaki styl wybierzemy, pływanie jest dość wymagającym sportem. Regularne wizyty na basenie nie tylko pozwolą nam zrzucić zbędne kilogramy i wyszczuplić sylwetkę, ale wpłynie to pozytywnie na formę.

Pływanie wzmacnia mięśnie całego ciała (szczególnie mięśnie pleców) – ta dyscyplina sportowa zalecana jest wszystkim tym, którzy cierpią na częste bóle pleców oraz kręgosłupa.

Ponadto regularne pływanie usprawnia krążenie i pomaga pozbyć się celluitu. Po kilku tygodniach chodzenia na basen zauważysz, że twoja skóra będzie gładsza i jędrniejsza, a nieestetyczne dołki na udach i pośladkach znikną.

Zobacz także: Czym się kierować wybierając damskie buty na siłownię? Podpowiadamy!

Uważaj na te produkty! Są silnie uzależniające! 

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów