Jest modne, ale też bardzo zdrowe. Jakie białko wybrać, żeby wzmocnić mięśnie?

Katarzyna Leszczyńska 06.04.2018
Odżywka białkowa
Fotografia: Fotolia.com

Odżywka białkowa dawniej używana była przez sportowców, teraz stosuje ją coraz więcej osób aktywnych fizycznie. Stosuje się ją nie tylko do odchudzania.

Odżywka białkowa skierowana jest przede wszystkim do osób, które uprawiają sport zawodowo, jednak coraz częściej stosują ją również osoby, które są aktywne fizyczne i chcą przyspieszyć regenerację mięśni oraz spalanie tłuszczu. Dzięki niej możemy wzbogacić naszą dietę w dodatkową porcję białka, które jest podstawowym budulcem naszych mięśni.

Zobacz także: Białko - produkty które posiadają go najwięcej

Osoby aktywne fizycznie przede wszystkim powinny zadbać o swoją dietę. Regularne treningi (nie tylko siłowe) wymagają odpowiedniego przygotowania. Po pierwsze, musimy mieć co spalać podczas wymagających ćwiczeń. Po drugie, nasze mięśnie potrzebują wzmocnienia, żeby każdy podniesiony ciężarek nie kończył się kontuzją. Stąd też najlepiej, jeżeli nasza dieta będzie bogata w białko. Zanim jednak zdecydujemy się na nią przejść, warto sprawdzić, czy jest nam w ogóle potrzebna. W tym pomóc może kalkulator BMI.

Odżywka białkowa – czy warto stosować?

Na uzupełnianie białka z reguły decydują się sportowcy. Coraz częściej jednak nie tylko kulturyści sięgają po odżywki białkowe. Obecnie po białko chętnie sięgają również kobiety, które regularnie ćwiczą, np. na siłowni. Pytanie tylko, kiedy warto faktycznie zdecydować się na dodatkową porcję protein. Okazuje się, że nie zawsze jest nam to potrzebne.

Zobacz także: Chcesz szybko schudnąć do wakacji? Dieta Dukana sprawi, że efekty zobaczysz już po kilku dniach

Po białko powinniśmy sięgnąć wtedy, gdy nasza dieta jest uboga w naturalne składniki, które je zawierają. A utrzymywanie diety wysokobiałkowej nie jest rzeczą skomplikowaną. Dużo białka znajdziemy w wielu produktach wysokobiałkowych, które są dostępne w każdym sklepie. Jeżeli jednak dużo trenuje, a z jakiegoś powodu danego dnia nie możemy dostarczyć sobie odpowiedniej ilości protein, wówczas powinniśmy zdecydować się na uzupełnienie ich odżywką.
Zobacz także: Kwas foliowy jest bardzo ważny dla organizmu. Jego niedobór może być ryzykowny!

Jak wybrać odpowiednie białko?

Na rynku dostępnych jest wiele odżywek białkowych. Na początku dlatego warto przemyśleć, jaka będzie odpowiednia dla nas.

  • Białko serwatkowe – to właśnie po nie najchętniej sięgają miłośnicy aktywności fizycznej, którzy chcą uzupełnić zasoby protein w organizmie. Charakteryzuje się szybkim przyswajaniem, dlatego warto je pić zaraz po treningu, gdy chcemy jak najszybciej zregenerować poziom białka. W jego skład wchodzą aminokwasy, które wspierają działanie treningów. Przede wszystkim tauryna, która odpowiada za bezpośrednie dostarczanie kreatyny do mięśni
  • Kazeina – jej wchłanianie z reguły trwa kilka godzin. Dlatego też doskonale nadaje się do stosowania na noc, gdy aminokwasy będą stopniowo dostawać się do tkanki mięśniowej.
  • Serwatka i kazeina – to połączenie nie dość, że zapewni nam szybkie uzupełnienie protein, to jeszcze później będzie się wchłaniać w mięśnie. Warto jest stosować w momencie, gdy np. nie mamy czasu na posiłek.

Kiedy pić białko?

Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że białko nie zastąpi nam zbilansowanej diety. Nawet, jeżeli możemy je pić w ramach posiłku, nie warto z tym przesadzać. Podstawą w odpowiedzi na pytanie, kiedy pić białko, jest uzupełnianie go zawsze wtedy, gdy zaczyna go brakować diecie. Zazwyczaj sięgamy po nie zaraz po treningu, żeby przyspieszyć regenerację mięśni. Jeżeli jednak zapomnimy zabrać je na siłownie, możemy wykorzystać je również wieczorem. Wypicie białka bezpośrednio przed snem zagwarantuje nam wchłanianie się go przez całą noc.

Bądź na bieżąco! Polub Chillizet na Facebooku

Zagłosuj

Jak często uprawiasz sport?

Liczba głosów:

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty utrudniają odchudzanie:

Autor: Katarzyna Leszczyńska

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów