Nie masz pomysłu na ćwiczenia rozciągające? Nasze propozycje na pewno cię zaskoczą!

Julita Buczek 23.07.2018
ćwiczenia rozciągające
Fotografia: Fotografia Pixaby

Ćwiczenia rozciągające są obowiązkowym punktem przed rozpoczęciem każdego treningu. Mamy kilka sprawdzonych ćwiczeń, które z pewnością pomogą uniknąć kontuzji!

Regularne rozciąganie (stretching) pozwoli na długo zachować młodość naszego ciała. Warto rozciągać się codziennie, w szczególności, jeśli mamy pracę siedzącą. Dzięki temu mięśnie będą bardziej elastyczne, a stawy staną się bardziej sprawne.

Zobacz też: Rozgrzewka z Mel B. Dzięki niej twoje treningi będą ciekawsze!

Stretching to ćwiczenia, które polegają na rozciąganiu poszczególnych grup mięśniowych. Rozciąganie sprzyja uelastycznieniu i wzmocnieniu ścięgien, co za tym idzie, zwiększa ruchomość stawów. Im mięśnie są elastyczniejsze, tym łatwiej przyjmują substancję odżywcze pobierane z organizmu.

Zobacz też: Ćwiczenia na brzuch w domu - sprawdzone przepisy na piękne ciało

Rozciąganie - jakie daje nam korzyści?

Jeśli będziesz systematycznie wykonywać ćwiczenia rozciągające, zauważysz szereg pozytywnych zmian w twoim organizmie:

  • pozwoli utrzymać prawidłową masę ciała,
  • poprawi koordynację ruchową,
  • zmniejszy napięcie mięśni,
  • odpręży,
  • pozbędziesz się bólu pleców.

Ćwiczenia rozciągające po treningu

Jeśli ćwiczysz regularnie, pewnie wiesz, że należy dokładnie rozciągnąć się po treningu. Tak samo jest z rozgrzewką, nie możesz jej zaniedbywać. Streching powinien być punktem obowiązkowym, kończącym każdy trening. Ćwiczenia rozciągające po treningu mają charakter wyciszający organizm. Ich głównym celem jest rozluźnienie zmęczonych mięśni i przyspieszenie ich regeneracji.

Przykłady ćwiczeń rozciągających

Wybraliśmy najlepsze ćwiczenia rozciągające, które możesz zrobić również w domu. Są bardzo proste, dlatego po przeczytaniu instrukcji zrobisz je bez problemu!

Ćwiczenie 1

  • Stań w wyprostowanej pozycji ze złączonymi kolanami. Chwyć ręką stopę i przyciągnij do pośladków. W trakcie wykonywania ćwiczeń postaraj się nie kołysać ciałem na boki. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund. Ćwiczenie wykonaj na obydwie nogi.

Ćwiczenie 2

  • Uklęknij na jedno kolano, a drugą nogę wyciągnij przed siebie i wyprostuj w kolanie. Podczas wykonywania ćwiczenia plecy powinny być wyprostowane.

Ćwiczenie 3

  • Połóż się na brzuchu, chwyć stopy rękami i przyciągnij je do pośladków. Głowę połóż na macie. Puść jedną nogę na podłogę, a drugą unieś do góry. Zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

Ćwiczenie 4

  • Przyjmij pozycję w klęku podpartym. Prawą ręką złap za prawą nogę i przyciągnij piętę mocno do siebie. Ręka powinna być mocno ugięta w łokciu. Utrzymuj pozycję przez 30 sekund. Następnie zmień stronę.

Zobacz też: Rozciąganie do szpagatu wcale nie jest bolesne! Mamy 5 sprawdzonych ćwiczeń

Ćwiczenia rozciągające plecy

Ból pleców daje ci się we znaki? Mamy kilka sprawdzonych sposobów, aby pozbyć się tego problemu. Ból pleców bardzo często dotyka osób starszych i tych, które długo przebywają w pozycji siedzącej. Pozycja, którą przyjmujemy, siedząc przed komputerem jest często zgarbiona i dlatego cierpi na tym nasz układ ruchu.

Jak poradzić sobie z bólem pleców?

Zacznij wykonywać ćwiczenia rozciągające, twój kręgosłup poprawi postawę ciała oraz zwiększy ruchomość stawów. Jeśli będziesz wykonywać je regularnie, z pewnością odczujesz znaczącą różnicę. W przyszłości unikniesz kontuzji, a twoje ciało ci podziękuje.

Przykładowe ćwiczenie:

  1. Połóż się na macie. Obróć głowę w prawo, a resztę ciała w lewo. Górną nogę wyciągnij naprzód, a drugą ugnij w kolanie i wyciągnij w tył. Rozłóż ręce szeroko. Wytrzymaj tak około 30 sekund, następnie zrób 10-sekundową przerwę. Wykonaj 3 powtórzenia na każdą stronę. Całe ćwiczenie wykonuj, stabilizując oddech.

Ćwiczenia rozciągające klatkę piersiową

Rozciąganie klatki piersiowej jest obowiązkowym punktem podczas każdego treningu. Najlepiej będzie wykonywać rozciąganie w ramach rozgrzewki, a także po wysiłku, tak aby wyciszyć i uspokoić organizm.

Zalety rozciągania klatki piersiowej:

  • polepsza ukrwienie mięśni,
  • uelastycznia ścięgna,
  • rozluźnia mięśnie po treningu,
  • przyspiesza regenerację.

Przykłady ćwiczeń rozciągających klatkę piersiową

Odchylenia na brzuchu

  • Połóż się na brzuchu, nogi wyprostuj, ręce ugnij w łokciach i ułóż na wysokości barków. Wyprostuj ręce, odchyl głowę i kręgosłup. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Splot

  • Stań prosto, dłonie spleć za plecami. Łopatki ściągnij do tyłu i dłonie unieś. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund, powtórz 5 razy.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Te produkty utrudniają odchudzanie!

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów