Marzysz o płaskim brzuchu? Te ćwiczenia na oponkę będą gwarancją sukcesu!

Sylwia Kropiewnicka 27.11.2018
Wyrzeźbiony brzuch. Kobieta, która trzyma hantle
Fotografia: Shutterstock

Ćwiczenia na oponkę powinny być ważną częścią twojego treningu, jeśli zależy ci na tym, żeby cieszyć się płaskim brzuchem. Takich ćwiczeń jest całe mnóstwo. Które z nich wybrać?

Jeśli chcesz móc się pochwalić płaskim brzuchem, koniecznie wypróbuj ćwiczenia na oponkę! Oponka to zmora wielu kobiet. Potrafi popsuć nawet najlepszą stylizację. Co prawda, wystający brzuch można zatuszować chociażby za pomocą wyszczuplającej bielizny, jednak tylko ćwiczenia zagwarantują, że pozbędziesz się jej na dobre.

Zobacz także: Dokucza ci ból pleców? Te domowe ćwiczenia będą na niego najlepszym sposobem

Jak schudnąć z brzucha?

Brzuch jest jedną z najbardziej problematycznych sfer. Niechciany tłuszczyk bardzo lubi się tam odkładać i uprzykrzać życie. Pozbyć się go wcale nie jest tak łatwo, jednak z odpowiednią motywacją i zaangażowaniem, na pewno się uda. Jak schudnąć z brzucha?

Jeśli zależy ci na znaczącej redukcji wagi, zrezygnuj z niezdrowego jedzenia i słodkich przekąsek. Ćwiczenia na brzuch są w stanie zdziałać cuda, jednak zła dieta sprawi, że efektywność twoich treningów nie będzie tak duża, jakbyś chciała.

Jeśli masz karnet na siłownię, warto rozeznać się w ofercie treningów grupowych. Fitness czy zumba będą twoją tajną bronią w walce z oponką.

Ćwiczenia na oponkę

Ćwiczenia na mięśnie brzucha musisz koniecznie włączyć do swojego treningu. Są nieocenione  w kształtowaniu zgrabnej sylwetki. Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet. Wyćwiczenie go wymaga sporo pracy, podejdź więc do tematu na spokojnie i ćwiczyć tak, aby mieć z tego frajdę.

Trening musi być wyzwaniem, co nie znaczy, że masz się zażynać, wykonując go. Jeśli twoje treningi są bardzo intensywne, daj swoim mięśniom czas na regeneracje. Koniecznie wykonuj także ćwiczenia rozciągające zarówno przed, jak i po treningu.

Ćwiczenia na oponkę – Brzuszki

Kiedy pada hasło „brzuszki” zazwyczaj pierwszym, co przychodzi  do głowy są klasyczne spięcia mięśni brzucha, które praktycznie każdy zna jeszcze z lekcji w-f w szkole podstawowej. Tymczasem istnieje wiele różnych rodzajów brzuszków. Jak wykonywać każde z nich?

  • Brzuszki proste - Połóż się na plecach. Nogi ugnij w kolanach, a stopy oprzyj o podłoże. Dłonie umieść za głową, ale nie splataj ich. Rozszerz łokcie. Wzrok skieruj przed siebie. Odcinek lędźwiowy kręgosłupa „przyklej” do podłoża, a brzuch napnij. Zrób wdech, po czym na wydechu unieś łopatki kilka centymetrów nad ziemię. W momencie maksymalnego spięcia mięśni brzucha zatrzymaj ruch na 1 sekundę, po czym z wdechem opuść tułów do pozycji leżącej. Tak samo wykonuj każde kolejne powtórzenie.
  • Brzuszki skośne - Przyjmij pozycję wyjściową taką, jak w brzuszkach prostych. Stopę jednej nogi oprzyj o kolano drugiej. Z wydechem zrób spięcie, odrywając łopatki od podłogi i jednocześnie skręć tułów tak, aby dotknąć łokciem przeciwległego kolana (czyli tego uniesionego wyżej). Przy wdechu opuść tułów. Pamiętaj o odcinku lędźwiowym, który ma być przyklejony do podłoża, i o stałym napięciu mięśni brzucha.
  • Brzuszki na ławeczce - Ustaw ławeczkę tak, aby była jak najbardziej pochylona w dół. Stopy załóż za dolne rolki, nogi ugnij. Usiądź na szczycie ławeczki. Plecy lekko zaokrąglij, z kolei brodę zbliż do mostka. Ręce połóż na brzuchu lub załóż za głowę. Mocno napnij mięśnie brzucha i lekko wciągnij pępek. Z wdechem odchyl tułów do tyłu do momentu, aż lędźwie zetkną się z ławką. Następnie, robiąc wydech, z powrotem unieś tułów do pozycji wyjściowej. Pamiętaj, by w momencie odchylenia nie kłaść całych pleców na ławce – będzie to zbyt duże obciążenie dla kręgosłupa. Łopatki mają cały czas znajdować się w zawieszeniu, tylko lędźwie mają kontakt z ławeczką. Zwróć też uwagę, żeby plecy były lekko zaokrąglone – nie wypinaj klatki piersiowej do przodu, bo wtedy zamiast mięśni brzucha mocniej angażujesz prostowniki grzbietu.
  • Brzuszki na piłce - Usiądź na piłce gimnastycznej i postaraj się „zrolować” tak, żeby odcinek lędźwiowy i piersiowy kręgosłupa opierał się na piłce. Między udami a kolanami powinien być kąt prosty. Głowa, tułów i uda powinny tworzyć linię prostą. Dłoni nie splataj, tylko połóż na potylicy. Z wydechem zrób brzuszek, aż odczujesz maksymalne spięcie mięśni brzucha, a następnie z wdechem wyprostuj tułów wracając do pozycji wyjściowej. Pamiętaj, żeby nie przyciągać brody do klatki piersiowej i nie zbliżać do siebie łokci.

Ćwiczenia na oponkę – Cardio

Brzuszki to jedno z podstawowych ćwiczeń na mięśnie brzucha, kiedy jednak chcesz się pozbyć oponki, niestety, same brzuszki nie pomogą. Na spalenie tkanki tłuszczowej niezawodne będą ćwiczenia cardio.

Cardio wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej i poprawę wydolności organizmu.  Jest niezastąpione, kiedy chcesz zrzucić zbędne kilogramy. Aby jednak trening cardio był skuteczny, musisz odpowiednio dostosować czas jego trwania, intensywność, a także częstotliwość.

Cardio to:

  • Bieganie
  • Pływanie
  • Jazda na rowerze
  • Jazda na rolkach

Pamiętaj, że kiedy dopiero zaczynasz ćwiczyć, musisz podejść do całej sprawy ze spokojem i nie ćwiczyć zbyt intensywnie. Dopasuj trening do swojego stopnia zaawansowania.

Ćwiczenia na oponkę  - Trening ABS i ABT

Jeśli dysponujesz karnetem na siłownię, koniecznie sprawdź, jakie treningi grupowe oferuje twój klub. Kiedy chcesz schudnąć z brzucha, możesz się pokusić o trening ABS bądź ABT (brzuch-uda-pośladki).

Trening ABS to ćwiczenia na mięśnie brzucha dobrane tak, aby zaangażować do pracy wszystkie grupy mięśni. W połączeniu z treningiem cardio, który pomoże ci spalić zbędny tłuszczyk, ABS ładnie wyrzeźbi twój brzuch.

Trening ABT z kolei to połącznie ćwiczeń na trzy najbardziej problematyczne partie u kobiet. W skład treningu ABT wchodzą: ćwiczenia na mięśnie brzucha, ćwiczenia na pośladki oraz ćwiczenia na uda.

Ćwiczenia na oponkę – Fitness

Kiedy zaczynasz swoją przygodę ze sportem i namówiłaś do tego też swoje koleżanki możecie pomyśleć o zapisaniu się na zajęcia fitness.

Trening fitness to przede wszystkim świetna zabawa w rytm energetycznej muzyki, która zapewnia prawdziwy wybuch endorfin, a to z kolei jest gwarancją świetnego samopoczucia.  

Fitness będzie alternatywną dla biegania czy jazdy na rowerze i będzie spalać niechciany tłuszczyk równie skutecznie.

Zobacz także: Ćwiczenia w ciąży - czy każda przyszła mama może je wykonywać? Zalety i przeciwwskazania

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Jak często ćwiczysz?

Liczba głosów:

Produkty spożywcze zawierają różne składniki odżywcze. Które z nich dodatkowo chronią przed rakiem?

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'