Lepszy sen i mniej kilogramów to zasługa tej czynności. Wystarczy jedna godzina tygodniowo

Anna Respondek 11.10.2017
Zadbaj o zdrowie
Fotografia: Pexels

A to jeszcze nie wszystkie korzyści. 

Istnieje wiele aktywności, których uprawianie poprawia naszą kondycję i pomaga walczyć z różnymi przykrymi dolegliwościami. Do grupy tej zalicza się pływanie, które dla wielu jest prawdziwą przyjemnością, ponieważ potrafi znakomicie zrelaksować. 

Jakie jeszcze ma plusy? Wystarczy jedynie godzina tygodniowo, aby odczuć zbawienne skutki pływania. Regularność to podstawa, jednak tak krótką chwilę jesteśmy w stanie znaleźć, aby zadbać o zdrowie. Dodatkowo pomaga zwalczyć nadprogramowe kilogramy i polepsza jakoś snu. Jak to się dzieje?

200w_d (1)

Walka z nadwagą

Jeśli walczysz z nadwagą i ciągłym efektem jojo, pływanie jest właśnie dla ciebie. Ponieważ należy do sportów aerobowych, takich jak bieganie czy jazda na rowerze, dostarcza mięśniom dużo tlenu, który potrzebny jest, aby spalać kalorie. Nawet jeśli nie umiesz pływać, możesz zapisać się na zajęcia takie jak aqua fitness czy aqua aerobik. One również dobrze rozgrzeją twoje mięśnie.

Dobre dla kości

Problemy z kręgosłupem i bólem w kościach dotykają coraz więcej osób zarówno młodych, jak i tych starszych. Siedzący tryb życia, praca przy komputerze wpływają niekorzystnie na nasz układ kostny. Chcąc się jakoś ratować, warto zwrócić się w stronę pływania, które nie obciąża kręgosłupa i stawów. Szczególnie dobrym stylem w takim wypadku jest pływanie na grzbiecie, które niweluje bóle w okolicach odcinka krzyżowego. 

giphy-downsized

Relaks dla umysłu

Woda potrafi znakomicie odseparować od reszty świata, dlatego jest idealnym miejscem na wyciszenie i zrelaksowanie się. Pływanie umożliwia rozluźnienie całego ciała, ale również umysłu, ponieważ dzięki regularnemu powtarzaniu tych samych ruchów, jesteśmy w stanie wyłączyć się i skupić jedynie na przyjemnym zmęczeniu.

Lepszy sen

Powiedzenie, że woda "wyciąga" i powoduje senność, jest jak najbardziej prawdziwe. Zmęczenie, jakie odczuwamy po treningu, wpływa korzystnie na jakość snu. Lekkie mrowienie mięśni, delikatne szczypanie oczu i od razu można przyłożyć głowę do poduszki.  

Jeśli to Wam nie wystarcza, to zawsze jeszcze można popatrzeć na przyjemne "widoki". ;)

200w_d
Zagłosuj

Czy umiesz pływać?

Liczba głosów:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Peganizm-dieta-ktora-bedzie-hitem-2019-roku-12894'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Przez-miesiac-zywil-sie-tylko-w-McDonalds-Zobacz-co-stalo-sie-z-jego-cialem-13194'
2 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-dziewczyna-schudla-93-kilogramy-Jej-cialo-zmienilo-sie-nie-do-poznania-13190'
3 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
4 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
5 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-zupowa-zasady-jadlospis-efekty-10102'
6 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Malgorzata-Kozuchowska-ma-diete-ukladana-na-bazie-kodu-genetycznego-13142'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-24latka-schudla-58-kg-w-11-miesiecy-Zmienila-sie-nie-do-poznania-12910'
8 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
9 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'
14 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'