Chcesz szybko spalić tłuszcz? L-karnityna to złoty środek, który jest niezbędny naszemu organizmowi

Katarzyna Leszczyńska 09.04.2018
Spalanie tłuszczu
Fotografia: Shutterstock.com

Jest coraz popularniejsza jako środek na spalanie tłuszczu. L-karnityna ma jednak inne zbawienne właściwości dla całego organizmu ludzkiego, nie tylko w sporcie.

L-karnityna jest coraz popularniejsza jako środek wspomagający odchudzanie. Ma zbawienny wpływ na spalanie tłuszczu. W ludzkim organizmie jest jednak odpowiedzialna nie tylko za to. Ma szereg niezwykłych właściwości potrzebnych człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania. Dlatego bardzo ważne jest uzupełnianie jej niedoboru.

Zobacz także: Dieta wysokobiałkowa nie tylko dla sportowców. Kto może z niej skorzystać?

Największą ilość L-karnityny w ludzkim organizmie zawierają mięśnie. Jednak jest ona obecna również m.in.: w nerkach, wątrobie i mózgu. W procesie powstawania L-karnityny uczestniczy szereg witamin z grupy C i B, kwas foliowy oraz żelazo, a także dwa aminokwasy: lizyna i metionina. Niedobór któregoś z nich prowadzi do zmniejszenia się poziomu L-karnityny w organizmie.

L-karnityna – właściwości

Zanim zdecydujemy się na stosowanie suplementów i diet odchudzających warto sprawdzić, czy jest to nam w ogóle potrzebne. Pomóc nam w tym może kalkulator BMI. Gdy natomiast już zdecydujemy się na stosowanie L-karnityny warto uświadomić sobie, jakie efekty może nam przynieść oprócz samego spalania tłuszczu.

Zobacz także: Chcesz schudnąć? Przygotuj napój z bardzo taniego składnika. Może zdziałać cuda!

Jeżeli chodzi o L-karnitynę, przede wszystkim warto uzupełniać jej braki ze względu na działanie różnych organów, nie tylko odchudzanie. W kwestii aktywności fizycznych na pewno lepiej się sprawdzą takie suplementy jak: białko serwatkowe czy kreatyna. L-karnityna, oprócz spalania tłuszczu, sprawdzi się natomiast w wielu innych kwestiach.

  • Reguluje aktywność hormonów.
  • Zapobiega zmęczeniu.
  • Minimalizuje uczucie głodu.
  • Łagodzi skutki starzenia się organizmu.
  • Regeneruje mięśnie po intensywnym wysiłku.
  • Sprzyja wytrzymałości podczas treningu.
  • Chroni przed niewydolnością nerek oraz chorobami wątroby.

L-karnityna – stosowanie

Po L-karnitynę powinny sięgnąć przede wszystkim osoby o wzmożonej aktywności fizycznej. Nie może być to suplement diety, który zastąpi zbilansowane posiłki. Ma jedynie wspomagać funkcję spalania, a nie działać odchudzająco. W celu osiągnięcia zamierzonych efektów należy stosować L-karnitynę przez około 12 tygodni w ilości 2 gramów dziennie, najlepiej zmieszaną z węglowodanami.

Zobacz także: Tauryna jest nie tylko w napojach energetycznych. Może być bardzo zdrowa!

Naturalne źródła L-karnityny

W rzeczywistości, człowiek naturalnie spożywa L-karnitynę i aż 80% jej zasobów w organizmie pochodzi z substancji spożywczych. Najwięcej jej zawierają następujące produkty.

  • Wołowina.
  • Wieprzowina.
  • Nabiał.
  • Ryby.

Skutki niedoboru L-karnityny

L-karnityna jest bardzo ważna dla ludzkiego organizmu. Jej niedobór może wiązać się z osłabieniem sprawności fizycznej oraz intelektualnej i ciągłego uczucia zmęczenia. Oprócz tego może zaburzyć pracę niektórych organów, przede wszystkim serca, wątroby i nerek. W przypadku osób aktywnych fizyczne może utrudniać wzmacnianie mięśni, a nawet prowadzić do ich rozpadu.

Jeżeli natomiast chodzi o skutki uboczne L-karnityny, do tej pory określono, że jej nadmiar może mieć niekorzystny wpływ na układ pokarmowy. Może prowadzić do bólu brzucha, nudności oraz biegunki. Podobnie jak z innymi suplementami, w przypadku stosowania L-karnityny również warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, a już na pewno zastosować do ulotki umieszczonej w opakowaniu.

Bądź na bieżąco! Polub Chillizet na Facebooku

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty utrudniają odchudzanie:

Autor: Katarzyna Leszczyńska

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów