Jaki roller do masażu wybrać? Podpowiadamy, który będzie najlepszy i jak go używać!

Julita Buczek 24.03.2020 AKTUALIZACJA: 24.03.2020
roller mięśnie ćwiczenia
Fotografia: Shutterstock

Ten sportowy gadżet przyda się wszystkim tym, których mięśnie wymagają jeszcze lepszego rozciągnięcia. Roller jest coraz bardziej popularny w środowisku osób regularnie uprawiających sport. Sprawdźcie, jak wybrać odpowiedni dla siebie wałek!

Roller to nic innego jak bardzo prosty przyrząd o kształcie wałka. Jego powierzchnia może być zupełnie gładka lub mieć wypustki. Przyrząd ten może mieć róży stopień twardości. W zależności od tego, jak bardzo chcemy masować nasze ciało, wybieramy twardość wałka. Sprawdźcie, jak dobrać roller do naszych potrzeb.

Roller - jaki wybrać i jak używać?

Rollery przystosowane są do ćwiczeń relaksujących oraz rehabilitacyjnych. Można je wykorzystywać w trakcie ćwiczeń gimnastycznych na macie, w tracie rozciągania czy sesji jogi. Wałek może przydać się do masażu spiętych mięśni, a także zniwelowania napięcia.

Jeśli już wiemy, do czego służy roller, warto dowiedzieć się również, jak dokładnie z niego korzystać. Cały proces polega na automasażu. Rolkę należy położyć na podłodze lub macie, a następnie zacząć rozmasowywać wybraną przez nas część ciała. Rolowanie ud, łydek, grzbietu, boku, a nawet kręgosłupa. Ważne jest, aby masować wybrany mięsień od początku do końca. Właśnie tak używany roller pozwoli rozbijać zgrubienia pod skórą oraz wzmacniać mięśnie. Rolowanie ciała polecane jest jako dodatek do treningu podstawowego lub jako forma rozciągania.

Roller - rodzaje wałków

W sklepach internetowych oraz stacjonarnych znajdziemy bardzo dużo różnych propozycji, które z pewnością trafią w nasze gusta. Różnorodność modeli rollerów sprawia, że nawet osoby początkujące będą mogły się w taki zaopatrzyć. Sprawdźcie, jakie są rodzaje wałków!

  • Wałek gładki - występuje w dwóch rodzajach. Miękki lub twardy, świetnie sprawdza się do relaksowania napiętych mięśni, które potrzebują rozluźnienia.
  • Wałek z wypustkami - to roller dla znacznie bardziej zaawansowanych. Te wałki są twarde i polecane przy spiętych partiach ciała.
  • Wałek krótki - sprawdzi się świetne przy masażu punktowym (uda oraz łydki).
  • Wałek długi - sprawdza się w wielu różnych sytuacjach np. masażu całego ciała wraz z kręgosłupem.

Jak wybrać odpowiedni roller do ćwiczeń?

Wybór odpowiedniego wałka do masażu uzależniony jest nie tylko od naszej anatomii, ale również od poziomu zaawansowania. Jeśli regularnie ćwiczymy, możemy pozwolić sobie na twardszy wałek z wypustkami. Jeśli dopiero zaczynamy, lepiej jest wybrać gładki wałek.

Roller do ćwiczeń - twardość wałka

Przed zakupem wałka warto zacząć od wyboru twardości wałka. W sklepach znajdziecie bardzo duży wybór od bardzo miękkich po zupełnie twarde.

  • Wałki miękkie dobre są, kiedy dopiero zaczynamy naszą przygodę z tego typu aktywnością. Miękkie rollery polecane są osobom o drobnej budowie ciała oraz takim, które potrzebują delikatnego rozmasowania mięśni.
  • Wałki o średniej twardości oraz wałki twarde z wypustkami rollują bardzo intensywnie, co ma duży wpływ na zwiększenie intensywności rolowania. Najczęściej poleca się je osobom zaawansowanym oraz mężczyznom o większej wadze i znacznie bardziej atletycznej sylwetce.

Rozmiar wałka - jaki będzie najbardziej odpowiedni?

Rollery o dużej średnicy sprawdzą się przy ćwiczeniach kręgosłupa, a także masażu punktowym. Małe rollery będą idealne, kiedy będziemy chcieli ćwiczyć kończyny dolne, a także masażu szyi.

Wybierzesz się na zakupy?

Zobacz także: Bungee fitness - dla kogo w szczególności polecana jest ta aktywność fizyczna?

Na boisku leży kilka piłek. W tle widać bramkę.
Rozwiąż quiz

Uważasz, że znasz się na sporcie? W takim razie sprawdź, czy zdobędziesz komplet punktów

Na boisku leży kilka piłek. W tle widać bramkę.

1. Który z tych sportowców nigdy nie wygrał medalu olimpijskiego:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów