Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć? Najważniejsze zasady

Sylwia Bagińska 22.05.2019 AKTUALIZACJA: 22.05.2019
Młodzi ludzie ćwiczą na siłowni.
Fotografia: Shutterstock

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które chcą, aby ich sylwetka była szczupła, smukła i estetyczna. Jakie więc treningi dobierać aby pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule.

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni to bardzo dobry pomysł, aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów i osiągnąć swoją wymarzoną sylwetkę. Należy jednak pamiętać, że treningi na siłowni nie należą do najlżejszych i przy tym najprzyjemniejszych. Jest to dość intensywna forma aktywności. Zanim jednak wykupisz karnet, dowiesz się, jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć.

Zobacz także: Czym się kierować wybierając damskie buty na siłownię? Podpowiadamy! 

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć?

Jeśli zaczynasz dopiero swoją przygodę z siłownią, musisz być przede wszystkim cierpliwy! Osoby początkujące nie powinny zaczynać swoich pierwszych treningów od najcięższych ćwiczeń i tym bardziej wykonywać je ze zbyt dużą intensywnością. Takie podejście nie spowoduje, że nagle schudniesz kilka kilogramów. Wręcz przeciwnie, może doprowadzić do poważnej kontuzji.

Co ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć?

  • Rozgrzewka

Zanim zaczniesz wykonywać pierwsze ćwiczenia na siłowni, które sprawią, że schudniesz, koniecznie wcześniej wykonaj rozgrzewka. Powinna ona trwać około 15-20 minut i angażować wszystkie partie ciała. Zaleca się także wykonanie ćwiczeń rozciągających mięśnie.

  • Ćwiczenia cardio

Ćwiczenia cardio to między innymi: orbitrek, bieżnia, steper, a także rowerek stacjonarny. Wykonuj je przez około 15-20 minut.

  • Ćwiczenia główne

Główną część treningu, należy rozpoczynać od ćwiczeń angażujących górne partie ciała, a kończąc go na dolnych. Dlatego zaczynaj od pracy nad ramionami, a na sam koniec zostaw nogi. Na każdej maszynie, której będziesz używał na siłowni, na początku rób maksymalnie dwie serie po dziesięć powtórzeń. Jeśli czujesz, że dla twojej formy jest to zdecydowanie za dużo, to zmniejsz liczbę serii.

  • Trening obwodowy z ćwiczeniami cardio

Trening na siłowni kończymy także ćwiczeniami cardio (mogą być takie same jak na początku).

Najważniejsza zasada w odchudzaniu to wykonywanie regularnego wysiłku fizycznego. Nie odpuszczaj po tygodniu, czy miesiącu. Staraj się ćwiczyć kilka razy w tygodniu (najlepiej 3-4 razy, trzeba dać też czas mięśniom na regernację). Nie zapominaj o tym, że z treningu na trening twoja kondycja będzie lepsza. I bądź cierpliwy – niektórzy po miesiącu stracą kilogram, a inni w tym samym czasie 3, a u niektórych waga w ogóle może się nie zmienić. Wtedy, aby zobaczyć efekty, należy się mierzyć centymetrem. Obwody poszczególnych partii ciała na pewno się zmienią.

Nie tylko ćwiczenia na siłowni pomogą schudnąć

Należy pamiętać, że nie tylko regularna aktywność fizyczna pomoże w szybkim czasie zrzucić zbędne kilogramy i wyszczuplić sylwetkę. Aby mieć piękną figurę i czuć się dobrze koniecznie trzeba przejść na zdrową dietę. Powinna ona być dostosowana do twojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, a także stylu życia.

Dodatkowo, kolejnym ważnym czynnikiem, który przyśpiesza procesy metaboliczne w odpoczynek. Organizm powinien mieć zapewnioną nie tylko odpowiednią ilość snu, a także jakoś.

Zobacz także: Rower fitness - dla kogo w szczególności jest polecany? Zalety i wady tego modelu

Uważaj na te produkty! Są silnie uzależniające!

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów