Dieta a trening. Jak je dobrać, aby osiągnąć sukces?

Sylwia Kropiewnicka 15.11.2018
Osoby ćwiczące na treningu fitness
Fotografia: Shutterstock

Dieta i trening to podstawa skutecznej metamorfozy. Dobrze dobrane pozwalają osiągnąć naprawdę satysfakcjonujące efekty. Na temat diety i treningu krąży mnóstwo mitów. Które ćwiczenia wybrać, a których lepiej unikać? Podpowiadamy.

Dieta i trening mogą ci zagwarantować niesamowite efekty, jednak musisz podejść do całej sprawy ze spokojem. Zgrabnej sylwetki nie zbudujesz w tydzień. Pierwsze widoczne efekty pojawiają się średnio około miesiąca po rozpoczęciu treningu. To świetna motywacja do dalszej pracy. Zapomnij o dietach cud, które obiecują znaczącą redukcję wagi w krótkim czasie. Nawet jeśli liczba kilogramów spadnie, w niedługim czasie powróci w postaci efektu jo-jo, kiedy znowu zaczniesz  jeść normalnie.

Zobacz także: Dieta na płaski brzuch pomoże ci zrzucić niechcianą oponkę!

Dieta – którą wybrać?

W ostatnim czasie można zaobserwować istny wysyp różnych diet, obiecujących błyskawiczne efekty. Diety te opierają się na jedzeniu np. samych owoców czy nie jedzeniu ich w ogóle. Obiecują szybki spadek wagi bez konieczności wykonywania treningów. Nie daj się zwieźć! Takie diety są bardzo niebezpieczne dla organizmu.

Podstawą zdrowego i silnego organizmu jest regularne i racjonalne odżywianie. Pewnie nie raz ktoś ci powiedział, że musisz jeść 5 posiłków dziennie. Warto słuchać takich rad, ponieważ należy jeść często, ale mniejsze porcje. W ostatnim czasie dieta stała się synonimem odchudzania. Wymusiła to ciągła pogoń za szczupłą sylwetką i ciągłą redukcją wagi. Natomiast zdrowa dieta to ta prawidłowo zbilansowana i niekoniecznie nastawiona na redukcję wagi.

Dobrze dobrana dieta musi zawierać wszystkie składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Są to: białka, tłuszcze i węglowodany. Jeśli z dnia na dzień zrezygnujesz z któregoś z nich, może się to źle skończyć dla twojego organizmu.

Zobacz także: Chcesz zwiększyć wydajność podczas ćwiczeń? Muzyka na siłownię doda ci sił!

Dieta a trening

Dopełnieniem zbilansowanej diety będzie skuteczny trening. Świetnie się tu sprawdzą ćwiczenia na pośladki czy trening interwałowy. Nawet jeśli nigdy nie byłaś specjalnym fanem aktywności fizycznej, endorfiny wydzielające się w trakcie treningu sprawią, że się od nich uzależnisz. Oczywiście w jak najbardziej pozytywnym sensie.

Ćwiczenia - które wybrać?

Musisz pamiętać, że jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, musisz uważać, aby się nie przeforsować. Ćwiczenia rozciągające, zarówno przed jak i po treningu to podstawa! Dzięki nim mięśnie się szybciej regenerują. Dobierz ćwiczenia odpowiednio do swojego stopnia zaawansowania.

Trening ABS

Trening ABS to trening angażujący wszystkie mięśnie brzucha w możliwie jak największych stopniu. Ćwiczenia na mięśnie brzucha to podstawa treningu. Kobietom trudniej jest zbudować kaloryfer niż mężczyznom, ale kiedy już się uda, satysfakcja wynagradza ciężką pracę. Ćwiczyć możesz zarówno na siłowni, jak i w domu. Ćwiczenia w domu to świetna alternatywna dla lenistwa na kanapie. Kiedy wstaniesz i zrobisz pierwszy trening, z pewnością skusisz się na kolejny.

Zobacz także: Rozciąganie do szpagatu wcale nie jest bolesne! Mamy 5 sprawdzonych ćwiczeń

Trening ABT

Trening ABT jest nastawiony na 3 partie: brzuch, uda i pośladki. Łącząc ćwiczenia z tego zakresu i wykonując je na 100% swoich możliwości, szybko wyrzeźbisz te najbardziej problematyczne części ciała. ABT nie tylko kształtuje figurę, lecz także poprawia kondycję fizyczną i zdrowie. Jeśli nie lubisz ćwiczyć w domu, taki trening znajdziesz w ofercie praktycznie każdego klubu fitness. To podstawa treningu, która jednocześnie jest niezła frajdą. Poziom trudności nie jest zbyt zaawansowany, a daje naprawdę dużo satysfakcji i efekty.

Jeśli trening ABT chcesz wykonać w domu połącz ze sobą ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki. Nie zapomnij o rozciągani przed i po treningu. Możesz wykonać następujące ćwiczenia:

  • 10 wymachów – trzeba stanąć przy krześle, dłonie powinny leżeć na jego oparciu, następnie wykonać wymachy w bok i w tył prawą nogą, a potem lewą. 
  • 20 rowerków – ćwiczenie wykonuje się w leżeniu na plecach.
  • 30 skłonów – należy stanąć w rozkroku, ręce wyciągnąć ku górze, ugiąć tułów i lewą ręką dotykać prawej stopy i na odwrót.
  • 30 przysiadów – trzeba stanąć w lekkim rozkroku, wyciągnąć przed siebie ręce i powoli kucać i wstawać.
  • 30 półbrzuszków – należy położyć się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach i głową opartą na dłoniach, a następnie powoli podnosić i opuszczać tułów.

Zobacz także: Chcesz wyrzeźbić klatkę? Te ćwiczenia na pewno ci w tym pomogą!

 Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Jak często ćwiczysz?

Liczba głosów:

Rozwiąż quiz

Czy odgadniesz z jakiego kraju pochodzi to danie? Tylko 1 na 10 osób zdobywa komplet punktów!

sushi
Fotografia: shutterstock

1. Z jakiego kraju pochodzi sushi?

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dorota-Szelagowska-opowiedziala-o-swojej-diecie-14279'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dorota-Szelagowska-opowiedziala-o-swojej-diecie-14279#utm_source=fb&utm_medium=2802&utm_campaign=em&utm_content=3'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
6 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'
7 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
8 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ocet-jablkowy-na-odchudzanie-wlasciwosci-Picie-octu-jablkowego-8813'
9 string '/Zdrowie/Choroby/Limfocyty-podwyzszone-o-czym-swiadcza-11914'
10 string '/Zdrowie/Choroby/Nadcisnienie-tetnicze-objawy-przyczyny-choroby-10204'
11 string '/Zdrowie/Choroby/Morfologia-krwi-poprawne-wyniki-badan-normy-12357'
12 string '/Zdrowie/Psychologia/Ciagle-zmeczenie-jakie-moga-byc-przyczyny-10704'
13 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
14 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
15 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
16 string '/Zdrowie/Choroby/Limfocyty-normy-w-badaniach-co-oznacza-podwyzszony-i-obnizony-poziom-11923'
17 string '/Zdrowie/Choroby/bol-piet-jakie-sa-przyczyny-choroby-schorzenia-domowe-sposoby-leczenie-9941'
18 string '/Zdrowie/Choroby/bol-brzucha-po-lewej-stronie-przyczyny-choroby-inne-objawy-leczenie-8740'
19 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
20 string '/Zdrowie/Choroby/trojglicerydy-obnizenie-poziomu-zrodla-w-diecie-rola-w-organizmie-8380'
21 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/domowe-sposoby-na-oparzenia-5-skutecznych-metod-8125'
22 string '/Zdrowie/Choroby/Kreatynina-normy-badanie-podwyzszony-i-niski-poziom-co-oznacza-11860'
23 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Post-Daniela-zasady-efekty-jadlospis-przepisy-przeciwwskazania-9724'
24 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
25 string '/Zdrowie/Choroby/Nadmierna-potliwosc-pocenie-sie-w-nocy-przyczyny-choroby-leczenie-14324#utm_source=fb&utm_medium=0103&utm_campaign=em&utm_content=4'
26 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-ketogeniczna-nie-jest-dla-wszystkich-Sprawdz-czy-mozesz-ja-stosowac-9612'
27 string '/Zdrowie/Choroby/Zawroty-glowy-przyczyny-Na-jakie-choroby-moga-wskazywac-10796'