Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - połącz przyjemne z pożytecznym. Piękna figura i relaks gwarantowane

Katarzyna Leszczyńska 23.07.2018
Dziewczyna ćwiczy w sali fitnessowej na piłce gimnastycznej
Fotografia: Shutterstock

Ćwiczenia z piłką są doskonałe w walce o piękną sylwetkę, ponieważ angażują wszystkie partie mięśni. Sprawdzą się też na prosty i zdrowy kręgosłup oraz relaks.

Ćwiczenia fizyczne często kojarzą się z ogromnym wysiłkiem. Bóle mięśni, litry wylanego potu… Czy naprawdę musi tak być? Okazuje się, że można połączyć przyjemne z pożytecznym. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną wam to umożliwią. Dzięki nim zadbacie o piękną figurę, ponieważ taki trening angażuje wszystkie partie mięśni. Oprócz tego doskonale sprawdzą się jako ćwiczenia na kręgosłup dla osób prowadzących statyczny tryb życia. Mało ci efektów? Przeczytaj dlaczego warto i jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną.

Zobacz także: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną – dlaczego warto ćwiczyć?

Jak już wspomniałam, ćwiczenia z piłką gimnastyczną to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Jest to trening fitness, dzięki któremu zadbasz o wszystkie partie mięśni. Możesz wybrać te ćwiczenia, które doskonale sprawdzą się na te partie mięśni, nad którymi w danym momencie chcesz pracować lub stworzyć ze wszystkich tych ćwiczeń jeden zestaw treningowy na fit ballu, dzięki któremu zadbasz o całe ciało. Jakie efekty cię czekają?

Zobacz także: Kalkulator BMI – jak obliczyć współczynnik masy ciała? Po co obliczać BMI i jakie są normy?

  • Ćwiczenia z piłką wzmacniają i rozciągają mięśnie.
  • Poprawiają równowagę.
  • Poprawiają koordynację ruchową.
  • Rozwijają wszystkie partie mięśni, w tym mięśnie głębokie.
  • Pomagają utrzymać prosty kręgosłup i prawidłową postawę.
  • Uczą kontrolowania swojego oddechu i ciała.
  • Pomagają utrzymać odpowiednią ruchomość stawów.
  • Pozwalają wyeliminować nerwobóle, przede wszystkim bóle pleców, karków i głowy.
  • Pomagają w walce ze stresem i wyciszają.

Gdy zatem wiecie już, dlaczego warto postawić na trening z fit ballem – nie ma na co czekać! Zobaczcie, w jaki sposób ćwiczyć z piłką gimnastyczną.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną – ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuch w domu nie zawsze są rzeczą prostą. Wydawać się może, że zwykłe brzuszki, które wykonujemy wkładając stopy pod kanapę powinny wystarczyć. W rzeczywistości jednak, jeżeli chcemy zadbać o płaski lub pięknie umięśniony brzuch, lepiej skorzystać z konkretnych zestawów ćwiczeń. Te z piłką gimnastyczną są bardzo angażujące.

Zobacz także: Białko serwatkowe jest najchętniej wybieranym białkiem. Wspomaga nie tylko odchudzanie

Piłkę wkładamy sobie pod nogi tak, żeby stworzyły one kąt prosty w kolanach. Plecy kładziemy prosto na podłodze (najlepiej na macie do ćwiczeń). Ręce łączymy za głową – pamiętajcie jednak, żeby w trakcie ćwiczenia nie ciągnąć głowy do góry. Przyklejcie dokładnie odcinek lędźwiowy i zginajcie się w pół tak, żeby poczuć mięśnie brzucha. W sumie podczas całego treningu postarajcie się zrobić 100 brzuszków. Jeżeli zaczynacie możecie rozpocząć swoją przygodę nawet od 25 – nie przesadzaj na raz i zwiększaj ilość powtórzeń stopniowo.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną – ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną doskonale działają na mięśnie pleców i ręce. W tym przypadku zwłaszcza jedno ćwiczenie sprawdzi się idealnie. Są to oczywiście pompki! Z piłką będzie wam znacznie łatwiej niż podczas klasycznych pompek, nadal jednak będziecie angażować najważniejsze mięśnie – pleców i ramion.

Zobacz także: Ćwiczenia na barki sprawią, że będziesz mieć piękną sylwetkę. Wybierasz siłownię czy hantle?

Piłkę włóżcie między stopy a kolana pod piszczele. Z przodu podeprzyjcie się na wyprostowanych rękach tak, żeby ciało znalazło się w linii prostej, a ręce były rozstawione na szerokość ramion. Następnie powoli uginajcie ręce i wracajcie do pozycji wyjściowej. Zróbcie 3 serie  tego ćwiczenia po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną – ćwiczenia na uda

Nogi zawsze są zmorą podczas ćwiczeń. Najtrudniej jest z nich schudnąć, jednocześnie nie rozwijając aż tak mięśni, żeby nogi nie wyglądały masywnie. Najlepiej ku temu sprawdzi się trening interwałowy lub bieganie. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną jednak też mogą sprawdzić się w warunkach domowych.

Zobacz także: Początki zawsze są najtrudniejsze. Jak zacząć biegać, żeby nie zrezygnować?

Piłkę wkładamy sobie pod plecy tak, żeby oprzeć na niej odcinek lędźwiowy. Jedną nogę podnosimy do góry i palce wywijamy do środka stopy. Zgiętą nogą wybijamy się do tyłu tak, żeby między udem a łydką zachować kąt 90 stopni. Ćwiczenie powtarzamy 15 razy na każdą ze stron, następnie powtarzamy je jeszcze w 2 seriach.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną – ćwiczenia na kręgosłup

Piłka gimnastyczna polecana jest do rehabilitacji osobom, które mają problemy z kręgosłupem. Oczywiście w tym celu najlepiej skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą, którzy mają kompetencje do tego, żeby przygotować dla nas odpowiedni zestaw ćwiczeń na fit ballu. Istnieją jednak przygotowane już ćwiczenia, po które powinny sięgnąć zwłaszcza osoby, które prowadzą siedzący tryb życia lub po prostu chcą się zrelaksować. Są to z reguły ćwiczenia rozluźniające mięśnie pleców.

Zobacz także: Ból kręgosłupa – o jakiej chorobie może świadczyć?

Najlepsze ku temu będzie rolowanie. Kładziemy się na piłce, a ręce zakładamy za głowę. Następnie rotujemy ciałem na nogach tak, żeby bujać się na fit ballu do przodu i do tyłu. Ćwiczenie wydaje się być niepozorne, ale doskonale relaksuje i dba o prosty kręgosłup. Warto też siadać jak najczęściej na piłce pamiętając o prostowaniu się.

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną – ćwiczenia na boczki

Jest jeszcze jednak opcja, jeżeli chodzi o ćwiczenia z piłką. To trening na nasze upierdliwe boczki, z których bardzo trudno jest schudnąć. Fit ball w tym przypadku sprawdzi się doskonale!

Zobacz także: Zwisająca skóra z ramion jest zmorą wielu z nas. Jak sobie z nią radzić? Wypróbuj te ćwiczenia na ramiona

Kładziemy się na piłce przodem, opierając ciało na klatce piersiowej. Wyprostowane ręce kładziemy do przodu, a nogi w prostej linii z ciałem opieramy na palcach. Następnie rotujemy ciało na zmianę w jedną i drugą stronę, przenosząc jego ciężar na jedną nogę i trzymając się piłki jedną ręką. Druga ręka wyprostowana szybuje w górę, a my podążamy za nią wzrokiem. Ćwiczenie powtarzamy 15 na każdą ze stron w 3 seriach.

Zobacz także: Trening z obciążeniem przynosi najlepsze rezultaty. Wypróbuj nasze ćwiczenia z hantlami

Bądź na bieżąco! Polub Chillizet na Facebooku

Zagłosuj

Uprawiasz jakiś sport?

Liczba głosów:

Dzięki tym porannym nawykom zachowasz piękną sylwetkę!

Autor: Katarzyna Leszczyńska

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'