Pozbądź się oponki! Te ćwiczenia na płaski brzuch sprawią, że na plaży będziesz wyglądać pięknie

Katarzyna Leszczyńska 25.07.2018
Dziewczyna ćwiczy brzuch na siłowni
Fotografia: Shutterstock

Chcesz zadbać o piękny brzuch? Pomogą ci w tym dwie rzeczy: odpowiednie ćwiczenia na brzuch oraz dieta na płaski brzuch. Dzięki nim szybko zgubisz brzuch.

Ćwiczenia na brzuch są jednymi z najpopularniejszych ćwiczeń. Każdy chciałby pochwalić się pięknym, umięśnionym brzuchem, zwłaszcza w okresie letnim, gdy sezon bikini jest w pełni. Dbanie o płaski brzuch jednak nie jest rzeczą łatwą. Żeby pozbyć się fałdek i uzyskać niesamowity efekt trzeba cierpliwości. Najważniejsze są ćwiczenia na mięśnie brzucha oraz dieta na płaski brzuch. W połączeniu potrafią zdziałać cuda. Podpowiemy wam, jak skonstruować odpowiedni trening brzucha.

Zobacz także: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Jak schudnąć z brzucha?

Wiele osób zastanawia się, jak zrzucić brzuch, ponieważ jest to niezwykle problematyczna pod tym względem część ciała. A oponkę w okresie zimowym wyhodować jest niezwykle łatwo. Wszystko jednak da się zrobić. Wystarczy wyrobić sobie kilka nawyków, dzięki którym szybko pochwalimy się pięknie wyrzeźbionym brzuchem.

Zobacz także: Kalkulator BMI – jak obliczyć współczynnik masy ciała? Po co obliczać BMI i jakie są normy?

Podstawą są oczywiście ćwiczenia. Zaskoczę was z pewnością tym, że brzuch lubi treningi interwałowe. Solidne cardio pozwoli szybko pozbyć się tkanki tłuszczowej, a to właśnie ona przede wszystkim jest odpowiedzialna za nasze fałdki. Wylewanie siódmych potów jednak nic nam nie da, jeżeli nie dołączymy do nich odpowiedniego menu. Dieta na płaski brzuch jest istotna – należy określić zapotrzebowanie kaloryczne oraz wyeliminować niektóre produkty. No i jeszcze takie elementy jak wysypianie się i regularne posiłki – dzięki połączeniu ich z wcześniejszymi elementami możecie zdziałać cuda.

Mięśnie brzucha

Gdy już pozbędziemy się tłuszczu z brzucha, warto zadbać o pięknie wyrzeźbione mięśnie. A żeby tego dokonać, dobrze jest wiedzieć wszystko na ich temat. Przede wszystkim to, dlaczego warto je wzmacniać. Nawet jeżeli umięśniony brzuch nie jest waszym marzeniem, jest on ważny z powodów zdrowotnych. Dzięki mięśniom brzucha będziecie mniej narażeni na kontuzje.

Zobacz także: Ćwiczenia na triceps można wykonywać na siłowni, ale też w domowym zaciszu. Wypróbuj nasze propozycje!

Niektórym się wydaje, że żeby wyrzeźbić brzuch muszą ćwiczyć mięśnie brzucha codziennie. Nic bardziej mylnego. Te mięśnie, podobnie jak każde inne, potrzebują regeneracji, inaczej zaczniemy je spalać. Dlatego też należy przede wszystkim dbać o to, żeby się nie przetrenować. Trening samego brzucha 2-3 razy w tygodniu zdecydowanie wystarczy.

Brzuszki – jak wykonywać je poprawnie?

Brzuszki wydają się banalnym ćwiczeniem. W rzeczywistości jednak niewiele osób od razu wie, jak wykonywać je poprawnie. Nie chodzi o zwykłe podnoszenie ciała. Ten ruch powinien być precyzyjny i powinien spinać wszystkie mięśnie, jakie znajdują się w naszym brzuchu. Po czym przede wszystkim można poznać, że poprawnie je wykonujemy? Po bólu mięśni oczywiście!

Zobacz także: Muzyka do ćwiczeń – motywacja i doping w postaci melodii. Te utwory dodadzą ci sił!

Wszystko zależy oczywiście od rodzaju brzuszków. W każdym ćwiczeniu należy pamiętać o tym, żeby robić jak największe spięcie i nie ciągnąć głowy rękoma. Dzięki temu odciążymy zarówno nasze kręgi szyjne oraz odcinek lędźwiowy. Inaczej będą one narażone na kontuzję.

ABS – najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ten trening polega na wyciągnięciu maksymalnego potencjału mięśni brzucha. Dlatego też przez wielu profesjonalnych trenerów uznawany jest za najbardziej efektywny. ABS to po prostu potoczna nazwa treningu na mięśnie brzucha, który skupia się wyłącznie na tych partiach mięśni. Obejmuje różne ćwiczenia, które doskonale rzeźbią nam tzw. sześciopak.

Zobacz także: Białko serwatkowe jest najchętniej wybieranym białkiem. Wspomaga nie tylko odchudzanie

Istnieje kilka bardzo popularnych ćwiczeń, które wykonuje się w ramach treningu ABS.

  • Wznoszenie nóg do góry na drążku – wieszamy się na drążku i na zmianę podciągamy do klatki piersiowej kolano, energicznymi ruchami.
  • Deska – to ćwiczenie jest doskonałe do wzmacniania mięśni głębokich i angażuje wszystkie mięśnie. Dlatego też doskonale sprawdza się podczas ćwiczeń brzucha. Wystarczy podeprzeć się na wyprostowanych nogach oraz łokciach i pozostać w takiej pozycji 1,5 minuty.

Trening brzucha na siłowni

Zaopatrzenie się w karnet na siłownię to połowa sukcesu. Dzięki temu mamy dostęp do wielu sprzętów, które umożliwiają robienie takiego treningu, który byłby niemożliwy w domowym zaciszu. Chodząc na siłownię warto sobie podzielić plan treningowy tak, żeby każdego dnia zajmować się innymi partiami mięśni.

Zobacz także: Ćwiczenia na barki sprawią, że będziesz mieć piękną sylwetkę. Wybierasz siłownię czy hantle?

Allahy na atlasie

Do tego ćwiczenia potrzebna jest specjalna lina, nie da się więc ćwiczyć go gdzieś indziej niż na siłowni, chyba że możemy pozwolić sobie na to, żeby zamontować ją w domu. Taka lina na końcach ma węzły, które możemy złapać. Klękamy przodem do liny, biodra cofamy do tyłu i wykonujemy skłon tułowia do przodu tak, żeby jak najbardziej spinać mięśnie brzucha.

Ćwiczenia na brzuch w domu

Większość ludzi wykonuje ćwiczenia na brzuch w domu. Zwłaszcza, jeżeli zależy im wyłącznie na mięśniach brzucha. Istnieje wiele domowych sposób na piękny brzuch. I nie muszą być to od razu klasyczne, wiejące nudą brzuszki.

Zobacz także: Czy ćwiczenia w domu to dobry pomysł? Podpowiadamy, jak i z kim ćwiczyć!

Russian twist

Siadamy na macie, nogi zginamy w kolanach i odchylamy tułów do tyłu. Spinamy mięśnie brzucha tak, żeby odciążyć odcinek lędźwiowy. Dłonie łączymy przed sobą. Następnie rotujemy nimi na prawo i lewo tak, żeby ciało było nie ruchome, jedynie ręce. Ćwiczenie powinno trwać około 1,5 minuty.

Ćwiczenia na płaski brzuch – ćwiczenia z piłką

Fit ball nie od dziś jest niezwykle popularny i chętnie wykorzystujemy go do treningów. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną doskonale sprawdzą się na wszystkie partie mięśni, w tym także na brzuch. Warto zatem w nią zainwestować.  To doskonały przyrząd do ćwiczenia brzucha w domu.

Zobacz także: Zwisająca skóra z ramion jest zmorą wielu z nas. Jak sobie z nią radzić? Wypróbuj te ćwiczenia na ramiona

Brzuszki na piłce

Są bardzo podobne do klasycznych brzuszków, ale znacznie bardziej angażują mięśnie. Kładziemy się na macie, a piłkę wkładamy pod nogi między uda a łydki tak, żeby tworzyły na piłce kąt 90 stopni. Następnie spinamy brzuch pamiętając o tym, żeby nie ciągnąć głowy do przodu.

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

To właśnie one są najwredniejsze jeżeli chodzi o ćwiczenie brzucha. Dlatego też największy problem mamy z umięśnieniem dolnej części brzucha. Istnieją jednak takie ćwiczenia, które potrafią i w tym wypadku zdziałać cuda.

Zobacz także: Trening z obciążeniem przynosi najlepsze rezultaty. Wypróbuj nasze ćwiczenia z hantlami

Żaboskłony

Kładziemy się na plecach. Nogi łączymy jak do żaby, mianowicie jakbyśmy chcieli usiąść po turecku, ale stopy mają się ze sobą stykać. Podnosimy tułów i dociskamy ciało jeszcze wyżej oddychając miarowo. Jak sprawdzić czy mięśnie pracują? Będziecie czuć ucisk w dolnej części brzucha.

Dieta na płaski brzuch

Tak jak wspomniałam, same ćwiczenia nie wystarczą, żeby osiągnąć upragnione rezultaty. Żeby mieć płaski brzuch należy stosować odpowiednią dietę. Podstawą jest wyeliminowanie niektórych składników z menu. Są to: produkty wzdymające, słone (które zatrzymują wodę), pszennych mąk i makaronów, prostych cukrów, tłuszczów nasyconych oraz produktów smażonych.

Zobacz także: Chcesz schudnąć? Przygotuj napój z bardzo taniego składnika. Może zdziałać cuda!

Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło! Istnieją pyszne produkty, które jak najbardziej są wskazane na diecie na płaski brzuch. Są to: chudy nabiał i jajka, które mają w sobie dużo białka (można je uzupełniać też odżywką białkową), ryby, chude białe mięso oraz warzywa o niskim indeksie glikemicznym, np.: brokuł i szpinak.

Bądź na bieżąco! Polub Chillizet na Facebooku

Poranne nawyki, dzięki którym zachowasz piękną sylwetkę:

Autor: Katarzyna Leszczyńska

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów