Marzysz o zgrabnej sylwetce? Te ćwiczenia na brzuch i uda to gwarancja sukcesu

Sylwia Kropiewnicka 10.12.2018
Ćwiczenia na brzuch i uda. Kobieta wykonująca wypad
Fotografia: Shutterstock

Ćwiczenia na brzuch i uda powinnaś na stałe włączyć do swojego treningu, jeśli zależy ci na wyćwiczeniu tych partii. Brzuch i uda to najbardziej problematyczne miejsca. To właśnie tam najczęściej odkłada się tłuszczyk, a co za tym idzie pojawia się cellulit. Jak się go pozbyć? Podpowiadamy.

Ćwiczenia na brzuch i uda to podstawa skutecznego treningu. Jeśli zależy ci na wyrzeźbieniu tych partii, musisz koniecznie zapoznać się z ćwiczeniami na nie. Które będą najlepsze? Aby pozbyć się zbędnych kilogramów, koniecznie wypróbuj stare i dobre bieganie. Nic tak nie poprawia kondycji i nie wzmacnia mięśni. Z kolei na wyrzeźbienie brzucha i ud najlepsze będą treningi siłowe, które możesz wykonywać w domu. Które wybrać? Podpowiadamy.

Zobacz także: Najlepsze ćwiczenia na kaptury. Które wybrać?

Ćwiczenia na brzuch

Kobietom znacznie ciężej jest wypracować umięśniony brzuch niż mężczyznom. Co nie oznacza, że jest to niemożliwe. Z odpowiednią dietą i treningiem uda się na pewno.

Trening brzucha to podstawa skutecznej metamorfozy i wypracowania wymarzonej sylwetki. Skuteczne ćwiczenia na mięśnie brzucha to takie, które angażują jak największą ilość mięśni do pracy. Bazują one m.in. na klasycznych brzuszkach, desce czy rowerku.

Jeśli jesteś posiadaczem karnetu na siłownię, koniecznie sprawdź, jaką ofertą treningów grupowych dysponuje dany klub. Świetnie się tu sprawdzą takie zajęcia jak zumba, trening obwodowy, trening ABT czy fitness.

Kiedy nie jesteś fanką siłowni, warto, abyś wypróbowała ćwiczenia na brzuch w domu.

Ćwiczenia na brzuch w domu

Domowe ćwiczenia na brzuch będą skuteczne, jeśli wykonujesz je starannie. Pamiętaj także, aby ćwiczeń nie wykonywać, kiedy niedawno odniosłaś jakiś uraz lub kontuzję.

Spięcia brzucha do ugiętych kolan

Z pozycji leżącej, unieś nogi tak, aby twoje łydki były równolegle do podłoża. Lędźwie pozostaw przyklejone do podłogi. Ręce zapleć za głową tak, aby nie ciągnęły twojego ruchu. Powoli uginaj brzuch aż do kolan, stosując wolniejszy ruch powrotny.

Skręty tułowia w siadzie

To ćwiczenie możesz wykonywać na macie. Usiądź po turecku, w siadzie równoważnym. Trzymaj obciążenie przed sobą, na lekko ugiętych nogach i przenoś na boki, powoli skręcając tułów.

Sprężyna

Ułóż się na plecach. Ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Podnieś nogi prostopadle do podłogi. Unieś biodra do góry wraz z lekko ugiętymi nogami, nie odrywając dłoni od podłoża.

Wykonuj sprężynowy ruch nogami w górę i w dół. Uważaj, aby nie opuszczać bioder; powinny być cały czas lekko uniesione nad ziemię.

Crunch

Z pozycji leżenia na plecach, unieś nogi do góry i ugnij kolana pod kątem prostym. Stopy spleć, a dłonie umieść za głową. Tułów podciągnij do góry do momentu uniesienia barków. Zadbaj o to, aby twój odcinek lędźwiowy nie odrywał się od ziemi.

Uważaj, aby przy wykonywaniu tego ćwiczenia, nie ciągnąć głowy do przodu za pomocą rąk. Może to spowodować uraz odcinka szyjnego kręgosłupa.

Zobacz także: Ta dziewczyna zmieniła swój trening na siłowni. Teraz jej ciało prezentuje się znakomicie!

Ćwiczenia na uda

Jeśli do ćwiczeń na brzuch, chcesz dodać ćwiczenia na uda, które je wyszczuplą i wysmuklą, koniecznie wypróbuj poniższe ćwiczenia.

Kiedy twoim celem jest pozbycie się cellulitu, świetnie sprawdzą się także ćwiczenia na cellulit.

Ćwiczenia na uda w domu

Przysiady

Stopy ustaw na szerokość ramion. Opuszczaj biodra jak najniżej aż do stóp, całkowicie uginając kolana. Skieruj wzrok przed siebie. Stóp nie odrywaj od podłogi. Pamiętaj, aby wykonując przysiady, twoje plecy były proste, a kolana nie wychodziły przed palce stóp.

Półprzysiady

Ustaw stopy na szerokość ramion. Kolana ugnij, a biodra wysuń jak najdalej do tyłu. Pamiętaj, że twoje kolana nie mogą wychodzić przed palce stóp, a plecy muszą być proste.

Wykonując przysiad, łącz ręce przed sobą na wysokości brody i odwodź je do tyłu przy prostowaniu nóg. Pamiętaj także o prawidłowym oddechu.

Wypady

Stopy ustaw równolegle na szerokość bioder. Wykonuj duży krok w przód. Uginaj przy tym powoli kolano do momentu, aż uda i łydka utworzą kąt prosty.

Pamiętaj, aby nie wychodzić kolanem przed palce stóp. Powinno ono znajdować się dokładnie nad stopą. Wróć do poprzedniej pozycji i powtórz wypad drugą nogą. Ręce możesz trzymać na biodrach bądź wzdłuż ciała.

Alternatywą dla wypadów są wykroki, które świetnie sprawdzą się także jako ćwiczenia na pośladki.

Zobacz także: Ćwiczenia na piłce pomogą ujędrnić ciało i pozbyć się zbędnych kilogramów!

 Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'