Ćwiczenia gimnastyczne, czyli relaks i wzmocnienie mięśni

Sylwia Kropiewnicka 08.01.2019
Ćwiczenia gimnastyczne
Fotografia: Shutterstock

Ćwiczenia gimnastyczne to jeden z najlepszych sposobów na relaks i wzmocnienie mięśni. Możesz je wykonywać w zaciszu swojego domu. Które wybrać?

Ćwiczenia gimnastyczne to świetny pomysł zarówno na początek, jak i na koniec dnia. Gimnastyka to dość wymagająca dyscyplina sportowa, jednak ćwiczenia gimnastyczne są proste i mają wiele zalet. Na co dzień każdemu towarzyszy dużo stresu, a ćwiczenia są świetnym sposobem na rozluźnienie spiętych mięśni. Które ćwiczenia wybrać i jak je poprawnie wykonywać?

Zobacz także: Ćwiczenia oddechowe sposobem na relaks. Jak je wykonywać?

Ćwiczenia gimnastyczne

Ćwiczenia gimnastyczne są bardzo proste i przyjemnie. Ich wykonywanie nie zabiera dużo czasu, a daje dużo satysfakcji i poprawia humor. Regularne wykonywanie ich sprawi, że twoje ciało będzie wygimnastykowane i będziesz się mogła pokusić nawet o zrobienie szpagatu. Jeśli to właśnie on jest twoim celem, koniecznie wypróbuj rozciąganie do szpagatu.

Jeśli chcesz uzyskać satysfakcjonujące efekty i zrzucić zbędne kilogramy, powinnaś wygospodarować 30 min na taki trening. Będzie to też prawdziwa bomba endorfin.

Koniecznie wypróbuj też ćwiczenia rozciągające.

  • Nożyce

Aby poprawnie wykonać to ćwiczenie, połóż się na plecach w taki sposób, aby twój kręgosłup dotykał podłoża. Ułóż ręce wzdłuż ciała, a głowę połóż na podłożu. Nogi wyprostuj i unieś 10 cm nad podłoże. Obiema nogami równocześnie wykonuj poziome ruchy w linii prostej tak, by twoje nogi mijały się ze sobą.

  • Deska

Przyjmij pozycję klęku podpartego. Wysuń jedną nogę do przodu, a potem drugą. Twoje ciała powinno tworzyć jedną, prostą linię.  Utrzymaj taka pozycję przez kilka sekund.

  • Ćwiczenia na talię

Ułóż się na prawym boku. Nogi trzymaj razem. Napnij mięśnie brzucha. Oprzyj się na rękach, a biodra podnieś w taki sposób, aby tworzyły jedną linię z tułowiem. Biodra opuść tuż nad ziemię i ponownie podnieś.

Zobacz także: Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Zapisz się na aerobik!

  • Podnoszenie nóg

Aby wykonać to ćwiczenie, przyjmij pozycję klęku podpartego. Twoje łokcie powinny znajdować się pod ramionami, a kolana na poziomie bioder. Brzuch napnij, a prawą nogę podnieś ugiętą w kolanie w taki sposób, aby udo znalazło się na wysokości pleców.

Aby wykonać to ćwiczenie wyobraź sobie, że stopą próbujesz podnieść sufit.

  • Wypady

Stań prosto, a nogi rozstaw na szerokość barków. Pośladki i górną część ciała napnij, a prawą nogę przenieś do przodu na skos. Wróć do pozycji startowej i powtórz na obie strony.

Zobacz także: Trening autogenny, czyli relaks i odprężenie. Co powinnaś o nim wiedzieć?

  • Ściąganie łopatek

Usiądź na podłodze w siadzie prostym bądź po turecku. Zwróć uwagę na to, aby twoje plecy były wyprostowane. Dłonie spleć za plecami na wysokości bioder. Łopatki ściągaj powoli i zatrzymaj ruch na 2-3 sekundy. Następnie rozluźnij plecy i powtórz ćwiczenie.

  • Rozciąganie mięśni

Aby poprawnie wykonać to ćwiczenie, połóż się na brzuchu. Ręce i nogi wyprostuj, a palce u stóp ściągnij. Wyprostowane ręce i nogi unoś równocześnie nad podłoże tak wysoko, jak tylko zdołasz. Pozostań w takiej pozycji przez 5 sekund. Następnie kontrolując ciało, wróć do pozycji wyjściowej.

  • Strząsanie napięcia

Stań prosto, a ręce opuść wzdłuż tułowia. Pięści zaciśnij, a barki i ramiona podnieś wraz z wdechem. Zatrzymaj na chwilę, po czym energicznie strząśnij ramiona w dół, jednocześnie rozluźniając pięści i wydychając powietrze głośno ustami.

  • Skręty

Usiądź na krześle. Następnie ostrożnie i powoli wykonaj ciałem skręt w lewo tak daleko, jak tylko potrafisz. Powtórz tę czynność, wykonując skręt ciała w drugą stronę. Wróć do pozycji wyjściowej i rozluźnij się.

Później spokojnie i powoli kręć głową w różne strony. Cały czas głęboko oddychaj. Ręce wyciągnij wysoko nad głowę tak, jakbyś wspinała się po drabinie.

Zobacz także: Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Koniecznie wypróbuj trening siłowy

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Które produkty spożywcze ochronią cię przed rakiem? Koniecznie sprawdź.

 

 

 

 

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów