Ćwiczenia gimnastyczne, czyli relaks i wzmocnienie mięśni

Sylwia Kropiewnicka 08.01.2019
Ćwiczenia gimnastyczne
Fotografia: Shutterstock

Ćwiczenia gimnastyczne to jeden z najlepszych sposobów na relaks i wzmocnienie mięśni. Możesz je wykonywać w zaciszu swojego domu. Które wybrać?

Ćwiczenia gimnastyczne to świetny pomysł zarówno na początek, jak i na koniec dnia. Gimnastyka to dość wymagająca dyscyplina sportowa, jednak ćwiczenia gimnastyczne są proste i mają wiele zalet. Na co dzień każdemu towarzyszy dużo stresu, a ćwiczenia są świetnym sposobem na rozluźnienie spiętych mięśni. Które ćwiczenia wybrać i jak je poprawnie wykonywać?

Zobacz także: Ćwiczenia oddechowe sposobem na relaks. Jak je wykonywać?

Ćwiczenia gimnastyczne

Ćwiczenia gimnastyczne są bardzo proste i przyjemnie. Ich wykonywanie nie zabiera dużo czasu, a daje dużo satysfakcji i poprawia humor. Regularne wykonywanie ich sprawi, że twoje ciało będzie wygimnastykowane i będziesz się mogła pokusić nawet o zrobienie szpagatu. Jeśli to właśnie on jest twoim celem, koniecznie wypróbuj rozciąganie do szpagatu.

Jeśli chcesz uzyskać satysfakcjonujące efekty i zrzucić zbędne kilogramy, powinnaś wygospodarować 30 min na taki trening. Będzie to też prawdziwa bomba endorfin.

Koniecznie wypróbuj też ćwiczenia rozciągające.

  • Nożyce

Aby poprawnie wykonać to ćwiczenie, połóż się na plecach w taki sposób, aby twój kręgosłup dotykał podłoża. Ułóż ręce wzdłuż ciała, a głowę połóż na podłożu. Nogi wyprostuj i unieś 10 cm nad podłoże. Obiema nogami równocześnie wykonuj poziome ruchy w linii prostej tak, by twoje nogi mijały się ze sobą.

  • Deska

Przyjmij pozycję klęku podpartego. Wysuń jedną nogę do przodu, a potem drugą. Twoje ciała powinno tworzyć jedną, prostą linię.  Utrzymaj taka pozycję przez kilka sekund.

  • Ćwiczenia na talię

Ułóż się na prawym boku. Nogi trzymaj razem. Napnij mięśnie brzucha. Oprzyj się na rękach, a biodra podnieś w taki sposób, aby tworzyły jedną linię z tułowiem. Biodra opuść tuż nad ziemię i ponownie podnieś.

Zobacz także: Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Zapisz się na aerobik!

  • Podnoszenie nóg

Aby wykonać to ćwiczenie, przyjmij pozycję klęku podpartego. Twoje łokcie powinny znajdować się pod ramionami, a kolana na poziomie bioder. Brzuch napnij, a prawą nogę podnieś ugiętą w kolanie w taki sposób, aby udo znalazło się na wysokości pleców.

Aby wykonać to ćwiczenie wyobraź sobie, że stopą próbujesz podnieść sufit.

  • Wypady

Stań prosto, a nogi rozstaw na szerokość barków. Pośladki i górną część ciała napnij, a prawą nogę przenieś do przodu na skos. Wróć do pozycji startowej i powtórz na obie strony.

Zobacz także: Trening autogenny, czyli relaks i odprężenie. Co powinnaś o nim wiedzieć?

  • Ściąganie łopatek

Usiądź na podłodze w siadzie prostym bądź po turecku. Zwróć uwagę na to, aby twoje plecy były wyprostowane. Dłonie spleć za plecami na wysokości bioder. Łopatki ściągaj powoli i zatrzymaj ruch na 2-3 sekundy. Następnie rozluźnij plecy i powtórz ćwiczenie.

  • Rozciąganie mięśni

Aby poprawnie wykonać to ćwiczenie, połóż się na brzuchu. Ręce i nogi wyprostuj, a palce u stóp ściągnij. Wyprostowane ręce i nogi unoś równocześnie nad podłoże tak wysoko, jak tylko zdołasz. Pozostań w takiej pozycji przez 5 sekund. Następnie kontrolując ciało, wróć do pozycji wyjściowej.

  • Strząsanie napięcia

Stań prosto, a ręce opuść wzdłuż tułowia. Pięści zaciśnij, a barki i ramiona podnieś wraz z wdechem. Zatrzymaj na chwilę, po czym energicznie strząśnij ramiona w dół, jednocześnie rozluźniając pięści i wydychając powietrze głośno ustami.

  • Skręty

Usiądź na krześle. Następnie ostrożnie i powoli wykonaj ciałem skręt w lewo tak daleko, jak tylko potrafisz. Powtórz tę czynność, wykonując skręt ciała w drugą stronę. Wróć do pozycji wyjściowej i rozluźnij się.

Później spokojnie i powoli kręć głową w różne strony. Cały czas głęboko oddychaj. Ręce wyciągnij wysoko nad głowę tak, jakbyś wspinała się po drabinie.

Zobacz także: Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Koniecznie wypróbuj trening siłowy

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Jak często ćwiczysz?

Liczba głosów:

Które produkty spożywcze ochronią cię przed rakiem? Koniecznie sprawdź.

 

 

 

 

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Peganizm-dieta-ktora-bedzie-hitem-2019-roku-12894'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Przez-miesiac-zywil-sie-tylko-w-McDonalds-Zobacz-co-stalo-sie-z-jego-cialem-13194'
2 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-dziewczyna-schudla-93-kilogramy-Jej-cialo-zmienilo-sie-nie-do-poznania-13190'
3 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
4 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
5 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-zupowa-zasady-jadlospis-efekty-10102'
6 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Malgorzata-Kozuchowska-ma-diete-ukladana-na-bazie-kodu-genetycznego-13142'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-24latka-schudla-58-kg-w-11-miesiecy-Zmienila-sie-nie-do-poznania-12910'
8 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
9 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'
14 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'