Chcesz poprawić kondycję? Trening ogólnorozwojowy jest tym, czego szukasz

Sylwia Kropiewnicka 08.01.2019
Trening ogólnorozwojowy
Fotografia: Shutterstock

Trening ogólnorozwojowy ma na celu pobudzenie do pracy mięśni całego ciała. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które dopiero co zaczynają swoją przygodę ze sportem. Jak zacząć ćwiczyć?

Każdy moment jest dobry, aby zacząć trenować, jeśli chcesz poprawić swoją kondycję i wyrzeźbić sylwetkę. Trening ogólnorozwojowy skupia się na wszystkich partiach mięśniowych. Świetnie się sprawdza także w przypadku osób, które po długiej przerwie chcą wrócić do regularnego trenowania i muszą poprawić swoją kondycję. Które ćwiczenia ogólnorozwojowe powinnaś wybrać?

Zobacz także: Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Zapisz się na aerobik!

Trening ogólnorozwojowy – co to jest?

Trening ogólnorozwojowy angażuje do pracy wszystkie grupy mięśni – brzucha, barków, pleców, klatki piersiowej. Trening powinien się rozpoczynać od rozgrzewki. Ćwiczenia rozciągające pomogą zapobiegać ewentualnym kontuzjom lub urazom. Rozciąganie po treningu jest równie ważne – pomoże twoim mięśniom się zregenerować.

Trening ogólnorozwojowy można wykonywać z wykorzystaniem obciążenia. W tej roli bardzo dobrze sprawdzą się m.in. hantle.

Trening ogólnorozwojowy – dla kogo?

Trening ogólnorozwojowy bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku każdego, kto chce zacząć regularnie uprawiać aktywność fizyczną. Mogą go wykonywać osoby w każdym wieku. Ćwiczenia ogólnorozwojowe angażują do pracy wszystkie mięśnie.

Trening ogólnorozwojowy – zalety

Trening ogólnorozwojowy ma bardzo wiele zalet. Wśród nich są m.in. poprawa kondycji i sprawności fizycznej oraz wzmocnienie siły mięśni. To świetna baza, jeśli chcesz zacząć trenować, jeśli nie wiesz od czego zacząć.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe pozwalają spalić mnóstwo kalorii i są prawdziwą bombą endorfin, dzięki czemu twoje samopoczucie od razu się poprawi. Ich kolejną istotną zaletą jest także fakt, że przyśpieszają metabolizm a nawet poprawiają kondycję skóry.

Zobacz także: Chcesz schudnąć, ale nie wiesz jak? Te ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej są najlepsze

Trening ogólnorozwojowy – plan treningowy

Kiedy masz cel, który chcesz osiągnąć, jego realizację ułatwi ci wcześniej przygotowany plan treningowy. Jeśli chcesz trenować na siłowni, o pomoc w ułożeniu takiego planu możesz poprosić trenera.

Trening ogólnorozwojowy powinien być wykonywany 3-4 razy w tygodniu. Bardzo ważne jest także, aby pomiędzy treningami był dzień przerwy. Jest to niezmiernie istotne, ponieważ mięśnie potrzebują czasu na regenerację.

Trening ogólnorozwojowy – ćwiczenia

Ćwiczenia ogólnorozwojowe może wykonywać każdy, kto chce mieć dobrą kondycję, być zdrowy i uniknąć bólu kręgosłupa. Są one proste i bez problemu można wykonać je w domu. Trening ogólnorozwojowy zaangażuje do pracy wszystkie mięśnie, poprawi ogólną sprawność i zwiększy zakres ruchomości.

  • Przysiad ze wspięciem na palce

Pozycją startową w tym ćwiczeniu jest klasyczny przysiad. Wykonaj go, pamiętając aby twoje kolana były dokładnie nad stopami. Biorąc wydech, wyprostuj się i unieś się na palce. Jeśli chcesz, aby ćwiczenie było bardziej zaawansowane.

  • Przysiad z ramionami w górze

Stań w szerokim rozkroku i wyciągnij ramiona w górę. Zwróć uwagę, aby ściągnąć łopatki. Twoje ręcę i korpus powinny tworzyć literę Y. Potem, równie powoli wróć do pozycji startowej.

  • Jaskółka

Aby poprawnie wykonać to ćwiczenie, stań na jednej nodze, a drugą zegnij w kolanie. Opuszczając ramiona ku ziemi, pochylaj się do przodu. Prostuj jednocześnie nogę, którą masz w powietrzu.

Zwróć uwagę na to, aby twoja pięta znalazła się na wysokości bioder. Wróć do pozycji startowej, napinając mięśnie brzucha i pośladkowe.

  • Unoszenie bioder

Ułóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Wyciągnij ręce wzdłuż ciała lub skrzyżuj je na klatce piersiowej. Robiąc wydech, napnij pośladki i unieś biodra. Opuść je wraz z wydechem.

  • Wypady jednonóż w podporze

To ćwiczenia powinnaś rozpocząć z pozycji klasycznej pompki. Dłonie postaraj się ustawić dokładnie pod barkami. Zwróć uwagę, aby twoje nogi były wyprostowane, a brzuch wciągnięty. Prawą stopę podnieś i ustaw na zewnątrz prawej dłoni. Wyprostuj nogę i powtórz to samo z drugą nogą.

Zobacz także: Chcesz poprawić wydolność organizmu? Koniecznie wypróbuj ćwiczenia aerobowe

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Jak często ćwiczysz?

Liczba głosów:

Te produkty ochronią cię przed rakiem.

 

 

 

 

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Peganizm-dieta-ktora-bedzie-hitem-2019-roku-12894'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Przez-miesiac-zywil-sie-tylko-w-McDonalds-Zobacz-co-stalo-sie-z-jego-cialem-13194'
2 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-dziewczyna-schudla-93-kilogramy-Jej-cialo-zmienilo-sie-nie-do-poznania-13190'
3 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
4 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
5 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-zupowa-zasady-jadlospis-efekty-10102'
6 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Malgorzata-Kozuchowska-ma-diete-ukladana-na-bazie-kodu-genetycznego-13142'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-24latka-schudla-58-kg-w-11-miesiecy-Zmienila-sie-nie-do-poznania-12910'
8 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
9 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'
14 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'