Chcesz podnieść i ujędrnić pośladki? Musisz podjąć to wyzwanie

Julita Buczek 20.07.2018
wyzwanie przysiady
Fotografia: Fotografia Pixaby

Przysiady ujędrnią i podniosą pośladki. Podejmij wyzwanie przysiadów i ciesz się smukłą sylwetką!

Przysiady to jedne z najskuteczniejszych ćwiczeń na jędrne pośladki. Trzeba jednak wykonywać je bardzo regularnie, jeśli chce się osiągnąć efekt. Nie ograniczaj się do tradycyjnej wersji przysiadu, jedna wersja może być nudząca i szybko stracisz zainteresowanie tego typu ćwiczeniami.

Zobacz też: Ćwiczenia na uda - wymodeluj nogi na lato

Osoby zainteresowane innymi ćwiczeniami niż tylko i wyłącznie klasycznym przysiadem powinny wypróbować:

  • przysiad przy ścianie,
  • wykroki z użyciem hantli,
  • przysiad bułgarski.

Zobacz też: Ćwiczenia na brzuch - to one pomogą ci wymodelować sylwetkę

Przysiady wyzwanie - na czym polega?

Wyzwanie przysiadów polega na codziennym wykonywaniu określonej liczby powtórzeń każdego ćwiczenia. Liczba powtórzeń przedstawiona jest w tabeli. Jeśli się zmęczysz możesz zrobić 30-sekundowe przerwy.

Przysiady wcale nie są takie łatwe. Chodzi przede wszystkim o poprawne wykonywanie przysiadów, ponieważ w przeciwnym razie mogą nadmiernie obciążyć stawy kolanowe. Warto przed przystąpieniem do treningów obejrzeć instrukcję robienia poprawnych przysiadów.

Jak poprawnie wykonać przysiad?

Plecy muszą być proste, a szyja powinna być wydłużona. Brzuch napięty, kolana nie mogą wychodzić poza linię palców u stóp. Nogi rozstawione na szerokość bioder lub nieco szerzej.

Jak wykonywać przysiad? Rodzaje przysiadów

  • tradycyjny przysiad – stań prosto, stopy ustaw na szerokość barków, ręce wyciągnij przed siebie. Wypychając biodra do tyłu, wykonaj przysiad do momentu, aż uda i łydki utworzą kąt prosty. Wyprostuj się i powtórz ruch.
  • przysiad z wyrzutem nogi do tyłu – stań prosto, złącz kolana i stopy. Ramiona ugnij, dłonie złóż w pięść i trzymaj na wysokości klatki piersiowej. Zrób przysiad do momentu, aż między udem a łydką powstanie kąt prosty. Wróć do pozycji stojącej, a następnie wyciągnij jedną nogę jak najdalej do tyłu. Zrób kolejny przysiad, wyciągając na koniec drugą nogę do tyłu. Powtarzaj ćwiczenie raz na jedną, raz na drugą stronę.
  • przysiad plie – ustaw stopy na szerokość większą niż szerokość barków. Palce stóp skieruj na zewnątrz, ręce oprzyj na biodrach. Wyprostuj plecy i wciągnij brzuch. Wykonaj przysiad, uginając kolana do momentu, aż uda znajdą się równolegle do podłogi. Wróć do pozycji wyjściowej.
  • przysiad z unoszeniem nogi do boku – stopy ustaw na szerokość bioder i wykonaj zwykły przysiad. Po wyprostowaniu się unieś jedną nogę wysoko do boku. Opuść, zrób ponowny przysiad i unieś drugą nogę w bok.

Przysiady wyzwanie efekty

Efekty możesz uzyskać, szybciej niż myślisz, dlatego warto podjąć tego typu wyzwanie. Już po pierwszych 30 dniach zauważysz znaczną poprawę jędrności skóry i podniesienie pośladków. Na forach internetowych znajdziesz wiele metamorfoz, które z pewnością przydadzą się do podniesienia motywacji podczas wykonywania wyzwania.

Zobacz też: Dieta na płaski brzuch. Zobacz, jak schudnąć z brzucha

Efekty z wykonywania przysiadów zauważysz bardzo szybko, należą do nich:

  • ujędrnienie skóry,
  • poprawa krążenia krwi,
  • poprawa samopoczucia,
  • wzmocnienie mięśni brzucha, pośladków oraz ud,
  • spadek masy ciała,
  • poprawienie ogólnej kondycji ciała.

W niektórych przypadkach widać zdecydowaną poprawę na tylnej części ud. Cellulit znika i staje się prawie niewidoczny! To chyba jeden z większych plusów wykonywania wyzwania tego wyzwania. Niweluje on cellulit wodny, który odkłada się właśnie w tej części.  

Co, jeśli skończymy wyzwanie?

Dla większości efekt uniesienia pośladków i wymodelowanie ud z pewnością jest dużą nagrodą. Warto, jednak kontynuować wyzwanie, wtedy efekty będą jeszcze lepsze. Jeśli boicie się o swoje kolana, koniecznie przed rozpoczęciem treningu zróbcie porządną rozgrzewkę.

Zagłosuj

Uprawiasz jakiś sport?

Liczba głosów:

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'