5 efektów biegania. Jest dobre nie tylko na odchudzanie

Katarzyna Leszczyńska 20.06.2018
Dziewczyna biegająca po mieście w czarnym stroju
Fotografia: Pexels.com

Bieganie jest uznawane za sport, dzięki któremu najszybciej można schudnąć. To jednak nie jedyny jego efekt. Daje nam o wiele więcej! 

Wiemy jak trudno jest się podnieść z kanapy, włożyć dres i wyjść z domu, żeby biegać. Wiadomo, że każdy z nas ma w sobie większego lub mniejszego lenia. Okazuje się jednak, że bieganie może nam przynieść tak cudowne efekty, że staną się one dla nas doskonałą motywacją do tego, żeby jednak się zdecydować na aktywność. I chodzi nie tylko o zrzucenie zbędnych kilogramów. Zatem, co daje bieganie?

Zobacz także: Początki zawsze są najtrudniejsze. Jak zacząć biegać, żeby nie zrezygnować?

Oczywiście dla większości z nas bieganie jest sposobem na piękną sylwetkę. Okazuje się, że ta forma aktywności fizycznej daje znacznie więcej efektów. A każda motywacja jest dobra, żeby zadbać o zdrowie! Efekty biegania są naprawdę zbawienne dla naszego organizmu.

1. Odchudzanie

Wszystko zależy od tego, jak często decydujemy się na trening i jak zaawansowany on jest. Warto zacząć spokojnie i dopiero z czasem stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej. Inaczej szybko się zdemotywujemy. Bieganie i tak jest sportem, w którym schudnąć da się bardzo szybko. Ze wszystkich sportów aerobowych przoduje pod tym względem.

Zobacz także: Kalkulator BMI – jak obliczyć współczynnik masy ciała? Po co obliczać BMI i jakie są normy?

Podczas 60 minut biegu można schudnąć nawet 900 kcal! Jeżeli uda nam się osiągnąć taki wynik i biegać regularnie, w ciągu miesiąca możemy schudnąć nawet 4 kg! Pamiętajcie jednak, żeby się nie przeforsować. Bieganie przez godzinę każdego dnia może być wyczerpujące nawet dla zaawansowanych sportowców. Nie zapominajcie też o przerwach. Mięśnie potrzebują 1-2 dni na regenerację, inaczej zaczną się spalać. Nie zapomnijcie też o odpowiednim odżywianiu. Jeżeli będziecie biegać regularnie doskonale sprawdzi się dieta wysokobiałkowa, dzięki której szybciej zauważycie efekty.

2. Wzrost endorfin i uspokojenie

Każda aktywność fizyczna może przyczynić się do poprawy naszego humoru. Bieganie jest jednak prawdziwym antydepresantem! Najlepszym sposobem na stres jest wyłączenie umysłu, wypocenie negatywnych emocji i zmęczenie mięśni. Wówczas nasze samopoczucie będzie o wiele lepsze. Warto też skupić się na dodatkowych czynnikach, które mogą pomóc nam się wyciszyć.

Zobacz także: Chillizet biega! Sprawdź nasz kanał z muzyką do biegania

Jeżeli chcesz się wyciszyć, warto też wziąć pod uwagę inne czynniki. Przede wszystkim zadbaj o trasę. Niech to nie będzie bieganie na bieżni na siłowni, ponieważ wówczas trudno będzie zarówno z dotlenieniem organizmu, jak i dobrym humorem. Najlepszą trasą, która sprzyja wyciszeniu jest ta po lesie, gdzie jest dużo zieleni i doskonałe powietrze. Nie zapomnijcie też o odpowiednio dobranej muzyce w głośnikach. Muzyka do biegania może dodać sił i zrelaksować.

3. Walka z cellulitem i odmłodzenie skóry

Jak się pozbyć cellulitu – to odwieczny problem wielu pań. Okazuje się, że bieganie sprawdzi się w tej kwestii idealnie! Szybsze poruszanie nogami stymuluje krążenie krwi i limfy, przez co usuwają zalegającą w organizmie wodę. A to właśnie ona jest przyczyną powstawania skórki pomarańczowej. Dzięki temu twoje nogi staną się wygładzone i po prostu smukłe. To właśnie na tę partię ciała bieganie działa najlepiej.

Zobacz także: Peeling kawowy można przygotować samemu. Jest zbawienny w walce z martwym naskórkiem i cellulitem

Bieganie pomoże też zachować piękną cerę. I to jest zaletą nie tylko lepszego krążenia, ale przede wszystkim wzmacniania mięśni. Dzięki temu nasza skóra nie będzie obwisła. I będzie o wiele bardziej dotleniona, dzięki czemu dłużej będziemy cieszyć się cerą bez zaskórników i zmarszczek.

4. Dotlenienie organizmu

Bieganie pomoże dotlenić organizm, co jest bardzo istotne zwłaszcza wtedy, gdy pracujemy w zamkniętym pomieszczeniu przez wiele godzin. Dzięki temu będziemy mieć od razu znacznie więcej energii niż przedtem. Duszne pomieszczenia po prostu usypiają. Po takim dotlenieniu nie grozi ci też bezsenność. Jeżeli zatem mamy do wyboru bieżnię na siłowni lub bieganie na świeżym powietrzu – wiecie, którą opcję wybrać. Jedyną sytuacją, gdy zalecamy wam bieżnię na siłowni jest duży deszcz i burza. Nawet w zimie można biegać po dworze, co jest bardzo zdrowe. Pamiętajcie jednak, żeby nie robić tego w największe mrozy i wtedy, gdy na ulicach jest duże oblodzenie – wtedy bieganie będzie bardzo niebezpieczne.

Zobacz także: Maraton czy półmaraton? Wypróbuj swoją wytrzymałość na długim dystansie

W przypadku biegania po dworze warto też postawić na odpowiednie miejsce, w którym o wiele łatwiej będzie się dotlenić. Jest to np. las, gdzie jest zdrowe powietrze. W centrum miasta, gdzie w powietrzu przeważa smog, nie jest to do końca zdrowe. A co w przypadku, gdy nie mamy wyboru? Pamiętajcie, że przy wysokim stężeniu smogu w powietrzu powinniście zakładać maskę antysmogową nawet do chodzenia. Co dopiero mówić o bieganiu! Postawcie na taką maskę, która dobrze filtruje powietrze.

5. Oszczędność pieniędzy i czasu

Co jest najlepsze w bieganiu? To, że nie jest to kosztowny sport! Wystarczą odpowiednie buty do biegania i można truchtać po każdej powierzchni. Nie potrzebujemy dodatkowych karnetów jak w przypadku siłowni czy basenu. Sprzęt również nie jest wymagający. Żadnych mat i hantli – wystarczą dres i buty.

Zobacz także: Jest modne, ale też bardzo zdrowe. Jakie białko wybrać, żeby wzmocnić mięśnie?

Zaoszczędzimy nie tylko pieniądze, ale również czas, o którym mówi się, że jest jak pieniądz. Biegać możecie, kiedy tylko macie na to ochotę. Nie musicie nigdzie dojeżdżać. Wystarczy wyjść z domu. Oprócz tego możecie biegać o takiej porze dnia, kiedy wam to odpowiada i po prostu – w każdej wolnej chwili.

Bądź na bieżąco! Polub Chillizet na Facebooku

Zagłosuj

Uprawiasz jakiś sport?

Liczba głosów:

Zobaczcie w galerii, jakie produkty utrudniają odchudzanie:

Autor: Katarzyna Leszczyńska

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'