Zaczynasz pracę o tej godzinie? Zdaniem eksperta narażasz swoje zdrowie

Magdalena Barszczak 13.11.2018
kobieta w biurze
Fotografia: Shutterstock

Badacz snu nie pozostawia wątpliwości.

Czy rano jesteśmy najbardziej wydajni w pracy? Zdaniem eksperta niekoniecznie. Badacz snu i były pedagog dr Paul Kelley sądzi, że najlepiej do obowiązków zawodowych zasiąść około 10, a nawet 11 rano! Nasz organizm nam za to podziękuje.

Zaczynasz pracę o 8 lub 9? To błąd!

Kelley twierdzi, że pracownik, który ignoruje swój rytm dobowy, ryzykuje zdrowiem. Jeśli szef chciałby się otaczać szczęśliwszymi i bardziej produktywnymi podwładnymi, powinien pozwolić im opóźnić czas rozpoczęcia pracy o co najmniej godzinę. Tę teorię ekspert zawarł w swojej nowej książce Body Clocks.

Wewnętrzny zegar decyduje o tym, czy jesteśmy typami "porannymi", czy "wieczornymi". Dla skowronków nie jest problemem obudzić się o świcie, natomiast sowy często nie wstają do południa. Zdaniem badacza snu to właśnie ten drugi typ, zmuszany do podjęcia aktywności wcześnie rano, cierpi z powodu wielu chorób i umiera wcześniej.

W całym zachodnim świecie dorośli poświęcają średnio 6,5 godziny na sen, kiedy nauka pokazuje, że potrzebujemy co najmniej 8

- wyjaśnia Kelley w "Sunday Times", powołując się na badania łączące brak snu z problemami psychicznymi, otyłością, rakiem i przedwczesną śmiercią

Naukowiec ma na to sposób. Jego zdaniem epidemię braku snu można zwalczyć, opóźniając czas rozpoczęcia pracy i lekcji do godz. 10. Zdaniem eksperta czas największej wydajności następuje często dopiero około południa

Zmniejszyłoby to niedobór snu o 70 procent do średnio 36 minut dziennie - podsumowuje Kelley.

Zagłosuj

Ile godzin poświęcasz na sen?

Liczba głosów:

Lecz się naturą. Zobacz, które rośliny mają zastosowanie w medycynie:

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'