Na tej diecie możesz pić alkohol! Sprawdź dietę dr Budwig!

Julita Buczek 28.08.2018
dieta na której można pić alkohol
Fotografia: Pixabay

Głównym celem diety dr Budwig jest dostarczanie organizmowi pokarmów bogatych w tłuszcze omega-3, węglowodany złożone oraz błonnik czy antyoksydanty. Podstawowym tłuszczem w diecie jest nieoczyszczony olej lniany tłoczony na zimno. Dieta dr Budwig jest tania i z pozoru może wydawać się łatwa. Niestety jej głównym mankamentem jest to, że posiłki należy spożywać o konkretnych godzinach.

Dieta dr Budwig została opracowana ponad 60 lat temu z myślą o leczeniu nowotworów. Dziś uważana jest za sposób na poprawę funkcjonowania organizmu oraz jego dogłębne oczyszczenie. Budwig uważała, że chorobę nowotworową można zwalczyć odpowiednią dietą. Dlatego postanowiła opracować odpowiedni sposób żywienia.

Zobacz także: Schudła 15 kilogramów rezygnując z jednej rzeczy! Teraz wygląda pięknie

Dla kogo dieta dr Budwig?

Dieta dr Budwig z założenia jest dietą przeciwnowotworową. Sama autorka twierdzi jednak, że zaproponowane przez nią zasady zdrowego odżywiania są skuteczne także w wielu innych chorobach. Mogą to być choroby układu pokarmowego, choroby naczyniowe, otłuszczenie wątroby czy nawet stwardnieniu rozsianym. Z powodzeniem dietę możemy zaliczyć do diet nieskowęglowodanowych, o których mówi się, że wspomagają leczenie wielu chorób.

Dieta dr Budwig - zasady

Zobacz także: Domowe wino z winogron! Podpowiadamy jak je zrobić

Jak w każdej diecie również i w tej panują konkretne zasady, których należy przestrzegać. Doktor Budwig zaleca zrezygnowanie z tłuszczów zwierzęcych oraz roślinnych (margaryna). Zdaniem autorki diety należy je zastąpić łatwo przyswajalnymi tłuszczami w postaci oleju lnianego, kokosowego oraz oleju z kiełków pszenicy. To właśnie te tłuszcze powinny tworzyć podstawę podczas odżywiania. Według dr Budwig główną zasadą jest jedzenie dobrych tłuszczy wraz z dobrym białkiem (chudy twaróg). Dieta ta nazywana jest dietę olejowo-białkową.

Czego nie jeść na diecie dr Budwig?

Podczas stosowania diety należy ograniczyć wszelkie konserwanty oraz poprawiacze smaku. Zabroniony jest również cukier i słodziki. Nie należy jeść również produktów wysoko przetworzonych. Nasze posiłki muszą być wyłącznie naturalne i być pochodzenia ekologicznego. Przyczynią się one do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki naszego organizmu.

Zobacz także: Dieta według grup krwi. Sprawdź, która jest dla ciebie najlepsza!

Podstawowy składnik diety dr Budwig

Jedną z najważniejszych pozycji jadłospisie odgrywa olej lniany i chudy twaróg. Połączenie tych dwóch składników nazywane jest pastą dr Budwig. Zdaniem autorki te dwa elementy mają pozytywny wpływ na nasz organizm, a to za sprawą:

  • cysteiny - pochodzącej z sera,
  • kwasom tłuszczowym omega-3 - zawartym w oleju lnianym.

Pasta jest doskonale metabolizowana przez organizm i dzięki temu efektywnie się wchłania. Autorka oprócz pasty z sera i oleju lnianego opracowała również inne smarowidła, np. na bazie oleju kokosowego, czosnku oraz cebuli.

Przepis na pastę dr Budwig

Składniki:

  • 5-6 łyżek oleju lnianego,
  • 12,5 dag chudego sera,
  • ulubione zioła do smaku,
  • sól,
  • czosnek.

Przygotowanie:

  • Olej i ser należy przełożyć do dużej miski. Całość zmiksować oraz doprawić ziołami, solą, pieprzem, papryką i czosnkiem. Całość przełożyć do szklanego słoiczka. Można przechowywać kilka dni w lodówce.

Zobacz także: Uzależnienie od alkoholu - czy mnie dotyczy? Sprawdź, jakie są objawy alkoholizmu 

Jakie produkty należy jeść na diecie dr Budwig?

  • ekologiczny olej lniany,
  • siemię lniane,
  • ser biały odtłuszczony,
  • sok z kiszonej kapusty,
  • olej kokosowy,
  • owoce,
  • świeże warzywa,
  • mięso i drób,
  • płyny,
  • miód,
  • suszone owoce,
  • surowe i gotowane warzywa,
  • kasze bezglutenowe (jaglana, gryczana),
  • płatki owsiane,
  • świeże i suszone zioła,
  • wytrawny szampan,
  • wytrawne czerwone wino.

Dieta dr Budwig - przykładowy jadłospis

Żadna dieta nie uda się bez jasno określonego jadłospisu. Dzienny jadłospis musi być odpowiednio skonstruowany. Sprawdź, jak wygląda dieta!

  • 7:00 szklanka soku z kiszonej kapusty
  • 8:00 szklanka czarnej herbaty osłodzonej miodem oraz gotowane ziarna zbóż wg uznania (owsianka, kasza gryczana, kasza jęczmienna, kasza jaglana), z dodatkiem siemienia lnianego, pastą dr Budwig i surowymi owocami
  • 10:00 szklanka soku z marchwi, rzodkiewki lub cytryny. Inna propozycja to sok z buraka, selera, marchwi i jabłek – zawsze w proporcjach: 2 części buraka i 1 pozostałych składników.
  • 11:00 porcja żółtego sera (eko) z owocami (do wyboru: winogrona, jabłka, melon)
  • 12:00 lampka szampana z łyżką siemienia lnianego lub linomelu
  • 12:15 talerz surówek z dressingiem na bazie pasty dr Budwig z ziołami i przyprawami, w tym: sól, pieprz, musztarda, czosnek, chrzan oraz dostępne zioła.
  • 12:30 obiad z deserem: kasze, warzywa z dodatkiem pasty dr Budwig, deser to krem owocowy zmiksowany ze świeżych owoców oraz pasty dr Budwig z dodatkiem łyżeczki rumu lub wiśniówki
  • 15:00 szklanka soku regeneracyjnego (z winogron lub ananasa)
  • 15:30 szklanka soku detoksykacyjnego (wiśniowego, borówkowego lub z papai)
  • 18:00 kolacja z ziaren zbóż ugotowanych w bulionie warzywnym z dodatkiem pasty dr Budwig z małą łyżeczką drożdży liofilizowanych
  • 20:30 lampka czerwonego wytrawnego wina z małą ilością miodu

Te produkty mają wielki wpływ na to jak wyglądasz. Sprawdź, czy pojawiają się w twojej diecie?

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów