Jak wygląda wychodzenie z diety dr Dąbrowskiej? Podpowiadamy

Sylwia Kropiewnicka 20.05.2019 AKTUALIZACJA: 20.05.2019
Wychodzenie z diety dąbrowskiej (dieta dr Dąbrowskiej, jak z niej wyjść)
Fotografia: Shutterstock

Dieta dr Dąbrowskiej to jedna z odmian postu leczniczego. Jest ona oparta na spożywaniu jedynie owoców i warzyw. Jak wygląda wyjście z diety?

Ten rodzaj diety bywa stosowany jako sposób leczenia, kiedy zawodzą leki. Dieta dr Dąbrowskiej polega na spożywaniu owoców niskocukrowych i warzyw niskoskrobiowych. Dostarcza ona wielu mikroelementów, witamin, enzymów oraz polifenoli mających właściwości leków. Jak wygląda wychodzenie z diety dr Dąbrowskiej?

Zobacz także: Dieta bez węglowodanów nie jest dla każdego. Kto powinien ją stosować?

Dieta dr Dąbrowskiej

Dieta dr Dąbrowskiej, inaczej nazywana dietą warzywno-owocową, została stworzona w celu leczenia chorób cywilizacyjnych, z czasem zaczęto ją jednak stosować także po to, aby zrzucić zbędne kilogramy.

Ten rodzaj diety opiera się na spożywaniu niewielkich ilości warzyw i owoców. Kiedy w przypadku trudnych zachorowań zawodzi nawet leczenie farmakologiczne, jedynym ratunkiem może okazać się zmiana sposobu odżywiania.

Dieta dr Dąbrowskiej bazuje na spożywaniu owoców i warzyw, jednak tylko tych o niskiej zawartości węglowodanów. Istotne jest także to, czy spożywane produkty mają niski indeks glikemiczny. Ten model odżywiania bardzo dobrze sprawdza się także jako dieta odchudzająca.

Ten rodzaj diety składa się z dwóch etapów. Pierwszy obejmuje głodówkę leczniczą, która ma na celu oczyszczenie organizmu z toksyn i regenerację. Etap ten powinien trwać od kilku do kilkunastu dni (w zależności od zaleceń lekarza).

Kolejnym etapem jest wprowadzenie zdrowej diety, która składać się będzie z owoców i warzyw. Przy czym bardzo ważne jest to, aby jeść je wolno i dokładnie przeżuwać. Powodować to będzie uczucie sytości.

Dieta dr Dąbrowskiej – jak z niej wyjść?

Wychodzenie z diety Dąbrowskiej oparte jest na holistycznym podejściu pacjenta do żywienia i odżywiania. Aby prawidłowo wyjść z tego rodzaju diety, należy uwzględnić kierunek diagnostyki przed głodówką. To od niej uzależniony będzie powrót do normalnego odżywiania.

Wyjście z diety w przypadku każdej osoby wyglądać będzie nieco inaczej i będzie ono uzależnione m.in. tolerancji na różne produkty czy preferencji żywieniowych. Cel również ma ogromny wpływ ma metodę powrotu do optymalnego odżywiania. W zależności od tego, czy jest to dalsza redukcja wagi czy jej stabilizacja będzie to wyglądało inaczej.

Z racji na to, że dieta dr. Dąbrowskiej opiera się na lekkostrawnych posiłkach, ludzki organizm odzwyczaja się od cięższych dań. Nagły powrót do „normalnego” żywienia może skończyć się bólem brzucha i ospałością.

Aby wychodzenie z postu było bezpieczne, powinno trwać tyle, co sam post. Jeśli więc twoja głodówka trwała miesiąc, wychodzenie z niej również powinno zająć tyle czasu.

Aby uniknąć efektu jo-jo bardzo ważne jest stopniowe wprowadzanie do swojego jadłospisu nowych produktów. Warto także nadal pracować nad swoimi nawykami żywieniowymi i spożywać od 4 do 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu.

Zobacz także: Dieta low carb – na czym polega i dla kogo jest przeznaczona?

Wychodzenie z diety dr Dąbrowskiej

Podczas wychodzenia z głodówki najważniejsze są warzywa, czyli główny produkt, na którym opierał się sam post. Dostarczają one niezbędnych składników odżywczych, błonnika, witamin i minerałów. W tym przypadku szczególnie zalecane będą warzywa liściaste takie jak brokuły, brukselki, szparagi, por czy cukinia.

Następnie dodaj wysokiej jakości nieprzetworzone tłuszcze o wysokiej wartości odżywczej. Zalecane są szczególnie tłuszcze o ekologiczne takiej jak olej rzepakowy czy oliwa z oliwek.

Stopniowo dodawaj do diety kolejny produkty, zwiększając tym samym ilość białka. Twój jadłospis powinien być bogaty w ryby, owoce morza, nasiona roślin strączkowych, jaja czy soję.

Pamiętaj jednak o tym, aby cały czas wybierać owoce i warzywa, które charakteryzują się niską zawartością węglowodanów. Bardzo ważne jest także odpowiednie nawodnienie organizmu.

Następnie stopniowo zwiększaj udział węglowodanów w diecie, dodając do niej m.in. pełnoziarniste makarony, pieczywo czy kaszę.

Zobacz także: Dieta 2000 kcal – co musisz o niej wiedzieć?

Rozwiąż quiz

Czy odgadniesz z jakiego kraju pochodzi to danie? Tylko 1 na 10 osób zdobywa komplet punktów!

sushi
Fotografia: shutterstock

1. Z jakiego kraju pochodzi sushi?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem!

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów