Te poranne nawyki sprawiają, że tyjemy. Numer dwa na liście może Was zaskoczyć

Anna Respondek 21.11.2017
Złe przywyczajenia
Fotografia: Pexels

Większość z nas ma przynajmniej jedno na sumieniu. 

Jeśli waga nie pokazuje zadowalającej was liczby, a wszystkie wysiłki włożone w zrzucenie zbędnych kilogramów idą na marne, warto przyjrzeć się swoim porannym rytuałom. Pewne zachowania, do których przyzwyczailiśmy nasz organizm tuż po przebudzeniu, mogą powodować tycie. Z czego należy zrezygnować?

Za mało snu, za dużo snu

Istnieje cienka granica między zbyt małą ilością snu a zupełnym rozespaniem się. Żadne z tych zachowań nie wpływa na organizm człowieka w odpowiedni sposób. Jeśli codziennie "serwujemy" sobie małą dawkę snu, z każdym dniem pojawiają się nowe dolegliwości, problemy z koncentracją, spadek odporności czy większe skłonności do wybierania "śmieciowego" jedzenia. Jednakże przesypianie zbyt dużej ilości czasu może wpłynąć na naszą wagę. Badania przytoczone przez News.com.au pokazują, że osoby, które zazwyczaj sypiają dziewięć godzin i więcej, są średnio o 4 kilogramy cięższe niż wskazuje norma. 

Ścielenie łóżka

Nie wiadomo,  czy na świecie istnieją ludzie, którzy lubią to robić, jednak jak się okazuje, nawet tak prozaiczna czynność może mieć wpływ na walkę z otyłością. Sondaże przeprowadzone przez National Sleep Foundation pokazały, że osoby ścielące łóżko znacznie lepiej się wysypiają i są bardziej zrelaksowane. Co więcej, autorka książki "The Power of Habit" stwierdza, że osoby, które dbają o wygląd łóżka, chętniej angażują się w różne inne zdrowe przyzwyczajenia, takie jak przygotowywanie sobie zdrowego lunchu czy chodzenie na siłownię.

giphy-downsized

Pierwsza rzecz, na którą patrzysz

Jaka jest pierwsza rzecz, na którą patrzysz zaraz po przebudzeniu? Jeśli to ekran twojego telefonu komórkowego lub laptopa, to jest to kolejny zły nawyk, z którego musisz zrezygnować. Marnowanie porannego czasu na niepotrzebne czynności sprawia, że nie wystarcza ci go na sprawy istotne, takie jak rozciąganie się czy zjedzenie porządnego śniadania.    

Omijanie wagi

To nawyk, który pielęgnuje w sobie wiele osób. Po co się denerwować? Okazuje się jednak, że omijanie wagi i udawanie, że nie istnieje, nie sprawi, że nasz rozmiar pozostanie taki sam. Według badań opublikowanych w "International Journal of Obesity" im dłużej się nie ważymy, tym bardziej tyjemy. Osoby, które kontrolują swoją wagę, znacznie częściej sięgają po zdrowe jedzenie. Choć jak ostrzegają naukowcy, nie należy robić tego codziennie, gdyż to przyzwyczajenie może niekorzystnie wpłynąć na naszą psychikę. 

Śniadanie

Omijanie jednego z najważniejszych posiłków w trakcie dnia sprawia, że tracimy potrzebną energię i tyjemy. Poziom insuliny w organizmie zostaje wyrównany i utrudnia spalanie nadprogramowych kilogramów. Jedzenie śniadania korzystnie wpływa na nasz metabolizm, ponieważ znaczenie go podkręca. 

A jak wygląda Wasz poranek? ;)

giphy-downsized
Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'