Jakie śniadanie jeść na diecie? Oto 5 propozycji

Śniadanie na diecie zdrowe śniadanie co jeść na diecie
Fotografia: Shutterstock

Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Co jeść na śniadanie, będąc na diecie? Podpowiadamy.

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dostarcza on organizmowi energię na cały dzień, tym bardziej powinien być złożony z pełnowartościowych składników. Z jakich produktów przygotować pożywne śniadanie? Koniecznie sprawdź.

Zobacz także: Soki odchudzające to świetne uzupełnienie zdrowej diety. Te 5 przepisów musisz wypróbować!

Śniadanie na diecie

Najlepsze śniadanie na diecie powinno składać się z białka, świeżych owoców i warzyw oraz z węglowodanów złożonych, które znaleźć można w kaszach, płatkach owsianych i w chlebie razowym.

Białko dostarczone organizmowi za sprawą śniadania doda energii i powstrzyma ataki głodu. Znajdziesz je w jajkach albo w jogurcie greckim. Omlet lub jajecznica da ci prawdziwego energetycznego kopa na cały dzień.

Oprócz jajek, w roli śniadania świetnie sprawdzi się także twaróg, chuda wędlina, owsianka, muesli czy też wędzony łosoś.

Dodatkowo składnikiem, który powinien znaleźć się w pełnowartościowym śniadaniu jest błonnik. On także pomaga hamować napady głodu. Ponadto usuwa toksyny z organizmu i reguluje procesy trawienne. Najlepszym źródłem błonnika pokarmowego jest siemię lniane, migdały, suszone owoce, płatki owsiane, banany czy pestki słonecznika.

Śniadanie pozwala podkręcić metabolizm i spalać kalorie przez cały dzień. Najlepiej jest je jeść do godziny po przebudzeniu.

Jak przygotować śniadanie na diecie? Oto 5 prostych przepisów.

1. Placki bananowe

Składniki:

  • 1 banan
  • 1 jajko
  • mały jogurt naturalny
  • kasza jaglana
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:

  1. 5 łyżek kaszy jaglanej rozdrobnić w taki sposób, aby powstała z niej mąka. Można to zrobić, używając blendera czy młynka do kawy.
  2. Banana obrać i rozgnieść go widelcem. Następnie dodać jajko, jogurt i wcześniej przygotowaną mąkę jaglaną.
  3. Całość dokładnie wymieszać.
  4. Usmażyć placuszki. Gotowe danie można podawać z miodem lub syropem klonowym.

2. Sałatka z tuńczykiem

Składniki

  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • groszek konserwowy
  • kukurydza konserwowa
  • ogórek kiszony
  • miks sałat
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz

Sposób przygotowania:

  1. Tuńczyka odcedzić z sosu i wymieszać z sałatą.
  2. Do całości dodać 3 łyżki kukurydzy, 3 łyżki groszku i pokrojony w kosteczkę ogórek.
  3. Polać oliwą z oliwek i doprawić do smaku.

Zobacz także: 3 kg mniej w tydzień? To możliwe! Dzięki temu napojowi nawet nie zauważysz, kiedy schudniesz!

3. Muffinki jaglane

Składniki:

  • oliwa z oliwek
  • 1 jajko
  • świeży szpinak (ok. 50 g)
  • mozzarella (ok. 30 g)
  • kasza jaglana

Sposób przygotowania:

  1. Szpinak należy posiekać, mozzarellę zetrzeć, a 3 łyżki kaszy jaglanej ugotować.
  2. Całość wymieszać i przełożyć do foremek na muffinki.
  3. Piec ok. 30 minut.

4. Owsianka

Składniki:

  • mleko (3 szklanki)
  • cukier waniliowy
  • szklanka płatków owsianych

Sposób przygotowania:

  1. Płatki owsiane wsypać do garnka i opłukać wodą. Po odcedzeniu zagotować wraz z mlekiem i odrobiną soli.
  2. Na mniejszym ogniu gotować do miękkości.
  3. Przygotowaną owsiankę może doprawić cukrem waniliowym lub zwykłym. Można ją także podawać z owocami lub miodem.

5. Dietetyczny omlet

Składniki:

  • masło
  • banan
  • cynamon
  • 1 jajko
  • otręby pszenne (4 łyżki)
  • jogurt naturalny
  • mleko

Sposób przygotowania:

  1. Jajko wymieszać z otrębami, ½ szklanki mleka, ½ łyżeczki cynamonu i jogurtem.
  2. Smażyć omlet pod przykryciem.
  3. Gotowy omlet podawać udekorowany bananem i cynamonem.

Zobacz także: Jak biegać, żeby schudnąć? O tym musisz pamiętać!

Rozwiąż quiz

Pytamy o dania z ziemniaków. Prawdziwi ziemniakożercy powinni zdobyć komplet punktów

Dania z ziemniaków
Fotografia: Shutterstock

1. Czy na poniższym zdjęciu widzimy frytki z batatów?

 

 

 

 

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów