6 owoców, które można jeść na diecie bez wyrzutów sumienia

Sztanga siłowa zrobiona z owoców, w tym z arbuza i melona
Fotografia: Mikael Buck/REX Shutterstock/EAST NEWS

Od pewnego czasu mówi się, że owoce na diecie nie do końca są dobrym pomysłem. My jednak podpowiadamy wam te, które możecie jeść bez wyrzutów sumienia.

Wielu z nas ma za sobą różnego rodzaju diety odchudzające, które nie zawsze się sprawdzają. Najważniejszą rzeczą podczas odchudzania są zbilansowane posiłki i odpowiedni dobór produktów. Wydawać by się mogło, że owoce są zdrowe i niskokaloryczne. Niektóre z nich w rzeczywistości zawierają tak dużo cukru (fruktozy), że mogą być bardziej kaloryczne niż cały posiłek! Podpowiadamy, jakie owoce możesz śmiało jeść na diecie i to bez wyrzutów sumienia.

Zobacz także: Dieta dr Ewy Dąbrowskiej - co jeść? Jadłospis dla diety warzywno-owocowej

Owoce, które można jeść na diecie

Na portalu Medonet.pl możemy przeczytać, jakie owoce można jeść na diecie bez wyrzutów sumienia. Okazuje się, że jest ich sześć. Zobaczcie sami, jakie to owoce.

1. Melon

Melony mają bardzo mało kalorii! W 100 g tego owocu znajdują się zaledwie 35 kcal, w związku z czym bez problemu możemy wpisać je w nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. To doskonały sposób na pyszną przekąskę lub np. dodatek do owsianki. A do tego jest bardzo zdrowy! Ma niski indeks glikemiczny i reguluje poziom ciśnienia krwi.

2. Truskawki

Truskawki to jedne z najpopularniejszych w naszym kraju owoców. Choć sezon na nie jest zdecydowanie za krótki, zawsze można je wykorzystać także w wersji mrożonej jako dodatek np. do koktajli. Truskawki w 100 g mają zaledwie 32 kcal, a do tego są bardzo zdrowe! Są bogatym źródłem witaminy C, mają także dużo żelaza, wapnia i błonnika.

Zobacz także: Zupa owocowa z makaronem to idealna opcja na ciepłe dni. Poznaj prosty przepis

3. Maliny

Maliny to doskonały sposób na dodatek, zarówno do koktajli, jak i owsianek oraz innych zdrowych i niskokalorycznych dań. W 100 g malin są 52 kcal. Mają bardzo dużo witamin C i E, a także minerałów takich jak: magnez, potas, żelazo, wapń i fosfor, w związku z czym doskonale sprawdzą się także w diecie osób aktywnych fizycznie. 

4. Arbuz

Arbuz w większości składa się z wody. W 100 g tego owocu jest zaledwie 37 kcal. To naturalne źródło cytruliny, którą stosują osoby aktywne fizycznie, żeby szybciej zregenerować swoje mięśnie. Zawierają przeciwutleniacze, które chronią organizm przed rozwojem nowotworów. Chronią także przed zawałem serca i są naturalnym afrodyzjakiem. 

Zobacz także: Chcesz mieć pięknie umięśnione ciało? Kreatyna ci w tym pomoże! Efekty jej stosowania, rodzaje, naturalne produkty

5. Grejpfrut

Jedni uwielbiają dodawać go do dań, inni za nim nie przepadają ze względu na charakterystyczny, gorzkawy smak. Warto jednak włączyć go do diety, bo to bogactwo witamin i minerałów! Zawiera: witaminy C, A, B i beta-karoten oraz potas. Grejpfruty obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze. W 100 g tego owocu są zaledwie 42 kcal.

6. Awokado

Pewnie wielu z was jest zaskoczonych obecnością awokado na tej liście, ale jest to owoc i to niezwykle cenny. Zawiera witaminy C, E i A oraz kwas foliowy. To także bogate źródło luteiny, która korzystnie wypływa na nasz wzrok. To źródło zdrowych tłuszczów, w związku z czym warto stosować je na diecie. I choć w 100 g ma aż 160 kcal, to dobry zamiennik masła, oleju oraz innych tłuszczów. 

Zobacz także: Olej z awokado na włosy - poznaj jego drogocenne właściwości!

Niektóre produkty wydają się zdrowe, w rzeczywistości jednak znacznie utrudniają odchudzanie. Tych lepiej unikaj!

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów