Ile kalorii dziennie spożywać, by nie przytyć? Nowe badania przeczą powszechnemu przekonaniu

Katarzyna Leszczyńska 02.01.2018
Ile kalorii powinniśmy spożywać każdego dnia?
Fotografia: pixabay.com

Zmiany zaszły również w kaloryczności posiłków.

Odpowiednia dieta powinna być dopasowana indywidualnie do każdej osoby. Są jednak ustalone pewne normy kaloryczności zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, do których wielu ludzi się stosuje. Teraz jednak pojawiły się nowe badania, które pokazują, że to co było znane do tej pory, nie do końca jest prawidłowe i, co nie zapewne nie ucieszy większości z nas, powinniśmy jeść znacznie mniej.

Do tej pory znana była teoria, że kobiety powinny jeść około 2000 kalorii dziennie, podczas gdy mężczyźni o 500 kalorii więcej. Okazuje się, że nie dość, że nie powinno mieć to nic wspólnego z płcią, powinniśmy jeść mniej kalorii. Ta informacja może zaskoczyć przede wszystkim panów, ponieważ to właśnie oni powinni spożywać znacznie lżejsze posiłki.

Powinniśmy jeść znacznie mniej niż dotychczas

Ile kalorii powinniśmy przyjmować każdego dnia?

Najnowsze badania brytyjskiej agencji rządowej, Public Health England, wykazały, że każdego dnia możemy przyjmować maksymalnie 1800 kalorii i to właśnie bez względu na to, jakiej płci jesteśmy. Zmiany nastąpiły również w przypadku kaloryczności poszczególnych posiłków. Podczas gdy do tej pory to śniadanie powinno być najważniejszym i najobfitszym posiłkiem w ciągu dnia, teraz powinien być to obiad. Śniadanie nie powinno przekraczać 400 kalorii. Obiad natomiast może mieć ich około 600.

Zapewne ilu dietetyków, tyle opinii na ten temat. Na pewno warto samemu dopasować ilość spożywanych kalorii do własnej wagi i aktywności fizycznej. Najnowsze badania natomiast dotyczą przede wszystkim mężczyzn, ponieważ odpowiednia ilość kalorii dla kobiet zmieniła się minimalnie.

1800 kalorii to maksymalna ilość dla kobiet i mężczyzn
Zagłosuj

Liczycie kalorie?

Liczba głosów:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'