Nasiona chia – jakie są ich właściwości odchudzające?

Sylwia Kropiewnicka 08.04.2019 AKTUALIZACJA: 20.08.2019
Nasiona chia mogą okazać się twoją tajną bronią w walce z dodatkowymi kilogramami. Jakie substancje odżywcze zawierają?
Fotografia: Shutterstock

Nasiona chia mogą okazać się twoją tajną bronią w walce z dodatkowymi kilogramami. Jakie substancje odżywcze zawierają?

Nasiona chia zawierają całą masę substancji odżywczych, które nie tylko poprawiają ogólną kondycję organizmu, lecz także pomagają zrzucić zbędne kilogramy i wypracować wymarzoną sylwetkę. Nasiona chia były stosowane już przez starożytne cywilizacje, ponieważ ich pozytywne działanie na ludzkie zdrowie jest niezaprzeczalne.

Zobacz także: Soki odchudzające to świetne uzupełnienie zdrowej diety. Te 5 przepisów musisz wypróbować!

Nasiona chia

Nasiona chia to jedne z najbardziej cenionych roślin o znakomitych właściwościach odżywczych. Są to nasiona szałwii hiszpańskiej, które były stosowane już przez starożytne cywilizacje. Zawierają one witaminy, minerały, przeciwutleniacze oraz kwasy Omega-3.

Dzięki temu, że nasiona chia zawierają kwasy tłuszczowe Omega-3, są ogromną pomocą w walce z cellulitem. Zapobiegają także starzeniu się komórek skóry, a nawet wykazują właściwości przeciwzapalne.

Zobacz także: Lody tajskie to absolutny hit lata! Co to takiego i gdzie je kupić?

Nasiona chia na odchudzanie

Pokarm ten przyśpiesza metabolizm, dzięki czemu pozwala szybciej spalać tłuszcz, który odkłada się szczególnie w okolicy brzucha i talii. Nasiona chia zawierają dużo wapnia. Pomaga on trawić tłuszcze spożywane w ciągu dnia.

Nasiona chia pomagają także regulować pracę jelit, ponieważ zawierają błonnik, który reguluje pracę organów trawiennych. Pomagają również kontrolować apetyt – wypełniają żołądek, skutecznie zmniejszając ochotę na niezdrowe przekąski.

Inne zalety nasion chia to m.in. fakt, że regulują one poziom cukru we krwi i poprawiają rozwój mięśni oraz regenerację tkanek. Dodatkowo, nie zawierają one glutenu, a także nie mają smaku ani zapachu.

Nasiona chia zawierają takie składniki odżywcze jak wapń, potas, cynk, fosfor, antyoksydanty, błonnik pokarmowy, żelazo, magnez, selen.

Z nasion chia można przygotować m.in. smaczny i pożywny pudding. Jak go zrobić?

Pudding z chia – przepis

Składniki:

  • nasiona chia
  • 250 ml mleka
  • cynamon
  • świeże owoce
  • syrop klonowy lub miód

Sposób przygotowania:

  1. 4 łyżki nasion chia wymieszać z mlekiem i ½ łyżeczki cynamonu. Następnie odstawić na pół godziny, co jakiś czas mieszając.
  2. Do puddingu dodać cukier (ilość według własnych preferencji).
  3. Pudding wstawić do lodówki na kilka godzin. Po tym czasie przełożyć do naczyń i udekorować.

 Zobacz także: Jakie śniadanie jeść na diecie? Oto 5 propozycji

Rozwiąż quiz

Pytamy o dania z ziemniaków. Prawdziwi ziemniakożercy powinni zdobyć komplet punktów

Dania z ziemniaków
Fotografia: Shutterstock

1. Czy na poniższym zdjęciu widzimy frytki z batatów?

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów