Jak zacząć odchudzanie? Początki wcale nie muszą być trudne

Julita Buczek 28.06.2018
początek odchudzania
Fotografia: Fotografia Pixaby

To pytanie zadaje sobie wiele osób, część z nich nie wie jak rozpocząć odchudzanie. Zapoznaj się z naszymi poradami, a na pewno uporasz się ze zbędnymi kilogramami!

Jest na to kilka sposobów. Najważniejsze, aby odchudzanie zacząć od metody małych kroków. Warto wybrać odpowiedni moment na rozpoczęcie odchudzania, ponieważ nie sprzyja mu stres czy niedospanie. To właśnie wtedy może pojawić się efekt jo-jo.

Zobacz też: Dieta dr Dąbrowskiej - co jeść? Jadłospis dla diety warzywno-owocowej

Wyznaczenie celu

Przed podjęciem się walki ze zbędnymi kilogramami, musimy pamiętać o określeniu realnego celu, jaki chcemy osiągnąć. Najlepiej jest podzielić cały proces na etapy i powoli dążyć do ich ukończenia. Pamiętajmy również o tym, że jeśli chcemy, aby nasze odchudzanie było zdrowe, możemy zrzucić maksymalnie 1 kilogram tygodniowo. Dzięki temu nie wyniszczymy naszego organizmu.

Czasami ważenie się nie jest dobre na kontrolowanie wyników. Jeśli do diety dodaliśmy ćwiczenia, bardzo prawdopodobne jest, że zbudujemy mięśnie. Jak wiemy mięśnie, ważą więcej niż tłuszcz. Najlepiej jest, jeśli zaczniesz mierzyć obwody - to zdecydowanie bardziej pomocne.

Zobacz też: Dieta biegacza. Poznaj tajniki zdrowego stylu życia!

Odpowiednia dieta

Wybierz taką, która najbardziej pasuje do twojego trybu życia. Zapoznaj się z ilością kalorii i liczbą spożywanych posiłków. Jeśli uprawiasz konkrety sport, musisz dopasować swoją dietę do ilości wizyt na siłowni. Musisz dostarczać swojemu organizmowi substancji odżywczych i minerałów, które pomogą w jego prawidłowym funkcjonowaniu.

Ćwiczenia fizyczne

Nie każdy lubi częste wizyty na siłowni i to w pierwszym etapie odchudzania. Warto, więc pierwsze kroki stawiać w domowym zaciszu. W Internecie znajdziesz wiele filmów z ćwiczeniami, które z pewnością ułatwią początki.

Jak zacząć odchudzanie? Początki nie muszą być trudne!

Na samym początku warto określić, ile chce się schudnąć. Jeśli już to zrobimy, warto wprowadzić dobre nawyki żywieniowe, które zostaną z nami na dłużej:

  • jedz ryby, co najmniej 2-3 razy w tygodniu,
  • jedz warzywa, najlepiej surowe, dodawaj je do każdego posiłku,
  • zastąp mięso lub rybę jajkami, lub serem podczas jednego posiłku dziennie,
  • ogranicz spożywanie niektórych pokarmów, takich jak czekolada, ciasta, słone przekąski.

Zobacz też:  Dna moczanowa - dieta. Z jakich produktów należy zrezygnować?

  • Wprowadź do swojej diety więcej warzyw i owoców. Warto jeść 5 porcji dziennie, dzięki temu dostarczymy naszemu organizmowi więcej witamin i minerałów.
  • Pamiętaj o śniadaniu, to przecież najważniejszy posiłek dnia. Musi być zbilansowany, żeby pobudzić organizm do pracy.
  • Regularne posiłki, to również ważna kwestia podczas odchudzania. Pamiętajmy o niepodjadaniu w trakcie dnia.
  • Trening na siłowni powinien zawsze zaczynać się od 15-minutowej rozgrzewki. Jeśli wybierasz się pierwszy raz na siłownię, pamiętaj, aby najpierw zapoznać się z jej regulaminem. Warto również wziąć ze sobą na trening butelkę wody. Podczas ćwiczeń nasz organizm wypaca dużo płynów, dlatego należy je regularnie uzupełniać.

Przykładowy jadłospis w diecie na odchudzanie:

Śniadania:

  • szklanka słabej herbaty, 2 kromki chleba razowego, chudy serek wiejski z rzodkiewką,
  • kawa z chudym mlekiem 1 1/2%, 2 kromki chleba żytniego z 2 plasterkami chudej wędliny i 2 plasterkami pomidora, jabłko,
  • 4 łyżki płatków kukurydzianych ze szklanką naturalnego jogurtu, łyżką suszonej żurawiny i łyżeczką pokruszonych pestek dyni, herbatka rumiankowa,

II śniadanie:

  • mały jogurt naturalny, gruszka, kromka chrupkiego chleba,
  • banan,
  • sok wielowarzywny,

Obiad:

  • filet z dorsza gotowany na parze, 2 gotowane ziemniaki, sałatka z kilku liści sałaty  odrobiny oliwy, szklanka soku jabłkowego,
  • gotowana pierś z kurczaka, pieczony batat, surówka z buraczków,
  • bitka wołowa z ziołami usmażona na łyżeczce oliwy, 2 gotowane ziemniaki, 8 brukselek, szklanka soku owocowego,

Przekąska:

  • jabłko,
  • pomarańcza,
  • szklanka soki pomidorowego, kromka pieczywa chrupkiego,

Kolacja:

  • sałatka z ugotowanej włoszczyzny, 1/2 szklanki brązowego ryżu i łyżki majonezu light;
  • sałatka z 1/2 gotowanej, pieczonej lub wędzonej piersi kurczaka, 1/2 szklanki kaszy jęczmiennej, 2 łyżek żółtej papryki i kukurydzy;
  • sałatka ze 100 g mintaja ugotowanego na parze, 3 liści zielonej sałaty, małego pomidora i natki pietruszki, czarna herbata;

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'