Jak szybko schudnąć 5 kg? Oto skuteczne triki

Sylwia Kropiewnicka 09.04.2019 AKTUALIZACJA: 09.04.2019
Jak schudnąć 5 kg co jeść żeby schudnąć 5 kg
Fotografia: Shutterstock

Aby schudnąć wcale nie trzeba katować się drakońską dietą. Żeby zrzucić 5 kilogramów wystarczy zmienić kilka nawyków żywieniowych. Jakie zmiany warto wprowadzić do swojej diety?

Jeśli twoim celem jest zrzucenie 5 kilogramów nie musisz drastycznie zmieniać swoich nawyków żywieniowych. Aby zgubić kilka kilogramów wystarczy wprowadzić do swojego jadłospisu pewne triki, które skutecznie umożliwią pozbycie się m. in niechcianej oponki. Od czego warto zacząć?

Zobacz także: Nasiona chia – jakie są ich właściwości odchudzające?

Jak schudnąć 5 kg? Dieta

Aby w stosunkowo niedługim czasie schudnąć 5 kg, warto przyjrzeć się swoim dotychczasowym nawykom żywieniowym i zastanowić się, gdzie do tej pory popełniałaś błąd. Od czego zacząć swoją przygodę z odżywianiem? W pierwszym rzędzie należy wyeliminować zbędne cukry (zawarte m. in. w napojach) i wprowadzić regularne pory spożywania posiłków.

Regularne posiłki

Paradoksalnie, aby schudnąć wcale nie trzeba zacząć jeść mniej, wręcz przeciwnie – głodówki mogą początkowo pomóc zredukować wagę, jednak utracone w taki sposób kilogramy szybko powrócą w postaci efektu jo-jo.

Złotą zasadą zdrowego odżywiania jest więc spożywanie regularnych posiłków zawierających odpowiednią ilość kalorii i składników odżywczych. Dostosowanie pór posiłków do swojego rytmu dnia to już połowa sukcesu. Regularne spożywanie posiłków pomaga także wyeliminować podjadanie i napady głodu. Zapobiega to również magazynowaniu tkanki tłuszczowej.

Kolejnym elementem będzie przygotowanie odpowiednich potraw.

Postaw na racjonalne odżywianie

Duża część osób, chcąc schudnąć 5 kg w bardzo krótkim czasie, decyduje się na tzw. „diety cud”. Gwarantują one super efekty, jednak często są to monodiety, które mogą mieć wyniszczający wpływ na organizm. Dieta oparta np. na jedzeniu samych jajek na dłuższą metę nie da żadnych efektów, ponieważ nie pozwoli ona wykształcić zdrowych nawyków żywieniowych.

Na początku gwarancją sukcesu będzie dieta, która nie będzie zbyt restrykcyjna. Całkowicie nowe nawyki żywieniowe ciężko jest wprowadzić z dnia na dzień i w takiej sytuacji osoby często rezygnują z nowego sposobu odżywiania. Stare nawyki okazują się silniejsze, tym lepiej zmiany wprowadzać stopniowo.

Koniecznie wypróbuj proste w przygotowaniu śniadania na diecie, które dodadzą ci energii na cały dzień.

Zobacz także: Dieta węglowodanowa sprawi, że nadprogramowe kilogramy odejdą w niepamięć! Sprawdź ją

Powiedz nie fast-foodom

W dobie zdrowego odżywiania i coraz większej popularności wegetarianizmu, fast-foody nadal cieszą się dużym zainteresowaniem. W momencie kiedy chcesz schudnąć 5 kg, musisz jednak ograniczyć ich ilość, a najlepiej w ogóle z nich zrezygnować. Jest to bowiem prawdziwa bomba kalorii i tłuszczu bez grama zdrowych substancji odżywczych. Podobnie sprawa przedstawia się w przypadku słonych przekąsek. Dobrze jest je również wykluczyć ze swojej diety, jeśli chce się łatwo i zdrowo schudnąć 5 kg.

Jedzenie tego typu jest bogate w wysoko przetworzone węglowodany oraz sól. W przypadku tej ostatniej spożywanie jej w pewnych ilościach jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, jednak jej nadmiar zdecydowanie szkodzi. Jeśli chce się schudnąć, sól powinno się jednak ograniczyć do minimum, ponieważ przyczynia się ona do zatrzymywania wody w organizmie oraz do powstawania obrzęków.

Unikaj słodyczy i słodkich napojów

Czekoladowe batoniki czy różnego rodzaju napoje (w tym soki) zawierają bardzo duże ilości cukru. Oprócz niego, w składzie różnych słodkości znaleźć można także wysoko przetworzone węglowodany oraz częściowo utwardzone oleje roślinne (źródło kwasów tłuszczowych szkodliwych dla zdrowia).

Dodatkowo, za odstawieniem cukru przemawia fakt, iż ma on działanie uzależniające. Świetną alternatywą dla czekoladowych przekąsek będą samodzielnie przygotowane soki odchudzające lub koktajle.

Aktywność fizyczna

Aby zgubić 5 kg, koniecznie wprowadź do swojego planu dnia aktywność fizyczną. Pozwoli ci to zarówno poprawić kondycję oraz spalić zbędne kilogramy, jak i zapewni dawkę endorfin. Jeśli ze sportem jesteś na bakier, możesz zacząć od marszu i spacerów oraz dodać do tego ćwiczenia dla początkujących.

Siedzący tryb życia, który jest prawdziwą zmorą dzisiejszych czasów niestety w dużej mierze sprzyja przybieraniu na wadze. Ćwiczenia pomogą nie tylko poprawić kondycję ciała, lecz także zniwelować stres.

Zobacz także: Jak biegać, żeby schudnąć? O tym musisz pamiętać!

Rozwiąż quiz

Pytamy o dania z ziemniaków. Prawdziwi ziemniakożercy powinni zdobyć komplet punktów

Dania z ziemniaków
Fotografia: Shutterstock

1. Czy na poniższym zdjęciu widzimy frytki z batatów?

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów