Imbir to naturalny środek na odchudzanie. Potrafi zdziałać cuda!

Julita Buczek 25.07.2018
imbir w diecie
Fotografia: Fotografia Pixaby

Imbir sprawdzi się jako dodatek do diety odchudzającej. Dodany do potraw nada im wyrazisty smak. Wypróbuj jego drogocenne właściwości.

Jeśli szukacie zdrowego i sprawdzonego pomysłu na odchudzanie, koniecznie wypróbujcie znakomite właściwości, jakie daje imbir.

Imbir wykorzystywany jest nie tylko w kuchni, ale również w medycynie, ponieważ ma właściwości lecznicze.

Zobacz też: Dieta dr Dąbrowskiej - co jeść? Jadłospis dla diety warzywno-owocowej

Zastosowanie imbiru

Głównym zastosowaniem imbiru jest działanie bakteriobójcze i przeciwzapalne, dlatego bardzo często stosowany jest przy produkcji leków na przeziębienia. Osoby cierpiące na schorzenia stawów odnajdą go w olejkach. Jeśli chcemy, aby działał przeciwbólowo, możemy dodawać go do potraw (ma szczególnie dobre działanie podczas bólów głowy). Latem sprawdzi się jako lek na spuchnięte nogi, ponieważ zmniejsza obrzęk. Jeśli będziemy spożywać go regularnie, poprawi naszą koncentrację i pracę mózgu. Imbir poprawia trawienie, co za tym idzie działa odchudzająco! Imbir posiada wiele pozytywnych działań, jednak jego większe spożycie może skutkować wywołaniem wielu niepożądanych skutków, dlatego najlepiej przed wprowadzeniem go do diety należy skonsultować się z lekarzem.                                                       

Imbir - jak wprowadzić go do diety?

Imbir możemy dodawać do spożywanych potraw i wtedy będzie to niewielki dodatek lub jako główny składnik posiłku. Imbir wstępuję pod wieloma postaciami jak np. zamarynowany, mielony lub jako świeży korzeń. To właśnie w tej ostatniej postaci spożywany jest najczęściej, jako dodatek do zimowej herbaty lub pieczone mięsa. Imbir możemy wykorzystać również inaczej. Jako dodatek do koktajli. Jeśli wyciśnięty imbir połączymy z sokiem z cytryny, świeżymi owocami, odrobiną miodu i kostkami lodu z pewnością uzyskamy orzeźwiający napój, który ugasi pragnienie podczas letnich upałów.

Imbir na odchudzanie

Oprócz wyżej wymienionych właściwości imbir posiada jeszcze jedną ważną funkcję. Wspomaga odchudzanie, dlatego, jeśli należysz do grona osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, koniecznie wprowadź go do swojej diety. Imbir to produkt, który ma właściwości termogenne, czyli przekształca substancje zapasowe w ciepło, stymuluje to rozpad tkanki tłuszczowej. Imbir pobudza soki trawienne, co usprawnia pracę jelit. Stabilizuje poziom leptyny, dzięki której odczuwamy uczucie sytości.

Zobacz też: Te zioła pomogą ci schudnąć! Mamy 10 sprawdzonych propozycji

Odchudzający napój imbirowy

Jeśli chcesz wykorzystać imbir również latem, wypróbuj nasz smaczny przepis na chłodny napój imbirowy. On również ma pozytywny wpływ na proces odchudzania.

Składniki:

  • imbir,
  • przegotowana woda,
  • sok z cytryny,
  • miód,
  • kostki lodu

Przygotowanie:

  1. Zalać kilka plastrów świeżego imbiru wrzątkiem. Odstawić do wystygnięcia.
  2. Dodać sok z cytryny, miód, kostki lodu.

Imbir w codziennej diecie

Obecność imbiru w diecie ma bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Imbir bogaty jest w szereg witamin i minerałów takich jak:

Jak pisaliśmy wcześniej, imbir ma właściwości termogenne, które powodują przekształcanie się substancji zapasowych w ciepło. Imbir stymuluje przemianę materii, co oznacza redukcję zasobów tłuszczu. Zawarte w imbirze substancje przyspieszają rozpad tkanki tłuszczowej.

Zobacz też:  Dieta sokowa. Oczyści twój organizm z toksyn!

Imbir podkręca metabolizm i pobudza wydzielanie soków trawiennych. Działa rozkurczowo na mięśnie przewodu pokarmowego oraz łagodzi objawy wzdęć.

Jakie efekty daje imbir?

Jeśli będziemy regularnie spożywać imbir, szybko zauważymy efekty. Zmniejszy się ilość tkanki tłuszczowej, ponieważ imbir przyspiesza metabolizm. Należy jednak pamiętać, że sam imbir nie poskutkuje utratą wagi. Należy dodać do niego zdrowe odżywianie oraz regularną aktywność fizyczną. W czasie odchudzania należy wprowadzić ujemny bilans kaloryczny!

Właściwości niepożądane imbiru

Imbir pomimo wielu pozytywnych właściwości posiada również szereg niepożądanych efektów. Z pewnością nie powinny stosować w swojej diecie osoby chore na:

  • Hemofilia,
  • Małopłytkowość,
  • Tromboctopatie,
  • choroba Von Willebranda,
  • niewydolności lub marskość wątroby,
  • nieleczone nadciśnienie tętnicze.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów