Dieta ziemniaczana – dieta cud, czy mrzonki?

Julita Buczek 24.07.2018
ziemniaki w diecie
Fotografia: Fotografia Pixaby

Szukasz kolejnej diety – cud, która sprawi, że w szybkim czasie stracisz zbędne kilogramy, ale jednocześnie efekty będą trwałe? Dieta ziemniaczana to propozycja, którą powinnaś przetestować!

Unikasz jedzenia ziemniaków w obawie przed tym, że przytyjesz? To błąd! Ziemniaki, wbrew powszechnie panującej opinii, wcale nie tuczą – wręcz przeciwnie: mają właściwości odchudzające! Nieprawdą jest również to, że ziemniaki nie posiadają żadnych wartości odżywczych! Do tego w 100 g znajduje się tylko 86 kalorii, a także 1,8 błonnika – najlepsze wspomaganie trawienia, które jednocześnie odpowiada za dłuższe uczucie sytości. Nie tuczą więc same ziemniaki, a wszelkie dodatki do nich: sosy, tłuszcze i przyprawy. Wpływają także korzystnie na układ nerwowy.

 Zobacz też: Dieta po porodzie – jak jeść, by wrócić do formy?

Dieta ziemniaczana – znana od dawna

 Zobacz też: Czym zastąpić jajko w codziennej diecie i w razie potrzeby?

Warto wspomnieć, że ten rodzaj diety jest najstarszym sposobem żywienia w szpitalach – ziemniaki podawano jako profilaktyczny środek pacjentom z niewydolnościami nerek, jako odciążenie dla tego organu. Dziś dieta ziemniaczana, jako odchudzająca i oczyszczająca organizm z toksyn, jest stosowana coraz częściej przez coraz szersze grono zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Kuracja odchudzająco – oczyszczająca polega na dwutygodniowym sposobie żywienia opartym na takim komponowaniu posiłków, by przynajmniej dwa z nich zawierały ziemniaki.

Dieta ziemniaczana – na czym polega?

Ziemniaki są jednym z podstawowych, a do tego ulubionych dodatków do większości obiadów. Dieta ziemniaczana, jako odchudzająca, zdobywa coraz więcej zwolenników. Jest nie tylko mało restrykcyjna, ale przede wszystkim smaczna i pozwalająca na wiele inwencji twórczej w przygotowywaniu posiłków! Dieta ziemniaczana opiera się na ziemniakach w roli głównej i zakłada spożywanie tylko 3 posiłków dziennie, a 2 z nich powinny składać się z ziemniaków. Przyda się również tabela kalorii – pomysłów na pyszne posiłki z pewnością nie zabraknie!

Dieta ziemniaczana – jak przygotowywać ziemniaki, by spełniały swoją rolę?

 Zobacz też: Freeganizm – jedzenie ze śmietnika. Szaleństwo, czy ideologia?

Ziemniaki, aby spełniały swoją rolę, a więc dostarczyły organizmowi wartości odżywczych i zadziałały oczyszczająco, muszą być przygotowane w dietetyczny sposób, który nie doda im dodatkowych kalorii. Najzdrowsze będzie więc gotowanie w wodzie z odrobiną soli lub na parze, a także pieczenie (również w mundurkach). Zrezygnuj z dodawania do nich masła, sera i innych składników podnoszących kaloryczność. Zamiast tego posypuj je zieleniną i ziołami – świeżymi, bądź suszonymi. Ziemniaki mogą stanowić dodatek do dania lub być jego główną bazą (na przykład pieczone ziemniaki z farszem). Pole do inwencji twórczej jest spore, a główną zasadą jest przyrządzanie ziemniaków bez dodatku tłuszczu i innych kalorycznych składników!

Uzupełnianie płynów – równie ważne!

Jak przy każdej innej diecie oczyszczającej i odchudzającej, należy pamiętać o nawadnianiu organizmu. Zrezygnuj ze słodzonych napojów (gazowanych i nie) na rzecz wody, zielonej i czerwonej herbaty lub innych naparów ziołowych (pokrzywy, skrzypu, czystka, rumianku…). Usprawni to wydalanie toksyn z organizmu i wspomoże pracę układu trawiennego.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów