Dieta wysokobiałkowa: jadłospis. Smaczne sposoby na piękną sylwetkę

Katarzyna Leszczyńska 05.04.2018 AKTUALIZACJA: 29.04.2020
Młody mężczyzna je owoce. Jest uśmiechnięty.
Fotografia: Fotolia

Dieta wysokobiałkowa składa się z produktów bogatych w białko, dlatego jest idealną dietą dla sportowców. Jest bardzo smaczna i mało wymagająca.

Dieta wysokobiałkowa, zwana też dietą proteinową, opiera się oczywiście na zwiększonej ilości białka, przy jednoczesnym wyeliminowaniu węglowodanów i tłuszczów. Kierowana jest przede wszystkim do sportowców, jednak mogą z niej skorzystać również inne osoby, nawet starsze. Oczywiście w odpowiednich proporcjach.

Zobacz także: Chcesz szybko schudnąć do wakacji? Dieta Dukana sprawi, że efekty zobaczysz już po kilku dniach

Jak przy każdej diecie, również w przypadku diety wysokobiałkowej, najważniejsza jest lista produktów, jakie spożywamy. I choć najwięcej białka zawiera mięso, dieta proteinowa sprawdzi się również w przypadku wegetarian, ponieważ istnieje wiele zamienników, które można wykorzystać. Bardzo zdrowe jest siemię lniane, które również ma bardzo dużą ilość białka. Najważniejsze jest oczywiście zbilansowane odżywianie i nie przesadzanie z żadnym ze składników.

Trzeba pamiętać jednak o tym, że w przypadku każdej diety najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Po pierwsze należy sprawdzić, czy dieta odchudzająca jest nam w ogóle potrzebna. Można to zrobić w prosty sposób, wykorzystując do obliczeń kalkulator BMI. Po drugie warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, który odpowiednio dobierze jadłospis do naszego organizmu. Zwłaszcza, jeżeli menu chcemy uzupełnić odżywką białkową. Najpopularniejszą z nich jest białko serwatkowe. Warto jednak postawić na naturalne składniki. Poniżej znajdziecie przykładowy jadłospis na pięć dni diety wysokobiałkowej.

Zobacz także: Do picia czy do jedzenia? Siemię lniane i proste sposoby na jego przygotowanie 

Jadłospis

Dieta wysokobiałkowa – dzień I

  • Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek z pomidorem
  • Drugie śniadanie: koktajl z jogurtu naturalnego, banana i malin
  • Obiad: ½ szklanki makaronu pełnoziarnistego z grillowanym kurczakiem i szpinakiem baby
  • Podwieczorek: baton proteinowy
  • Kolacja: 2 kanapki z wędzoną makrelą

Dieta wysokobiałkowa – dzień II

  • Śniadanie: chudy twaróg śmietankowy z rzodkiewką i szczypiorkiem
  • Drugie śniadanie: sałatka owocowa
  • Obiad: stek z polędwicy wołowej z szalotką i pietruszką
  • Podwieczorek: jogurt naturalny
  • Kolacja: jajka faszerowane

Dieta wysokobiałkowa – dzień III

  • Śniadanie: 2 łyżki płatków owsianych z owocami i jogurtem naturalnym
  • Drugie śniadanie: kanapka z łososiem wędzonym, koperkiem i papryką
  • Obiad: mix sałat z fasolką edamame, kolendrą, papryką i kurczakiem grillowanym, skropiona sokiem z cytryny lub odrobiną oleju lnianego
  • Podwieczorek: chipsy z pieczonego buraka
  • Kolacja: sałatka z tuńczyka i jajka

Dieta wysokobiałkowa – dzień IV

  • Śniadanie: omlet z chudą szynką, pietruszką i papryką
  • Drugie śniadanie: maślanka
  • Obiad: filet z łososia z cytryną, ziołami i brązowym ryżem
  • Podwieczorek: baton proteinowy
  • Kolacja: kanapki z pieczonym indykiem i sałatą

Dieta wysokobiałkowa - dzień V

  • Śniadanie: roladki z sera żółtego z rzodkiewką, szczypiorkiem i jogurtem naturalnym
  • Drugie śniadanie: kefir
  • Obiad: makaron pełnoziarnisty z tuńczykiem i pomidorami
  • Podwieczorek: banan
  • Kolacja: serek wiejski

Bądź na bieżąco. Polub Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty utrudniają odchudzanie:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów