Dieta ubogoresztkowa sprawi, że twój organizm poczuje się zdecydowanie lepiej!

Julita Buczek 11.07.2018 AKTUALIZACJA: 29.01.2019
NA drewnianej tacy leżą warzywa polecany przy diecie ubogoresztkowej.
Fotografia: Pixabay

Dieta ubogoresztkowa sprawdzi się dla tych z was, którzy mają problemy z jelitami lub tym, którzy chcą poprawić swój stan zdrowia. Koniecznie sprawdź przepisy z diety ubogoresztkowej!

Dieta ubogoresztkowa charakteryzuje się tym, że ma w sobie bardzo mało błonnika. Nie należy do diet odchudzających, ale do tych z grupy leczniczych.

Zobacz też: Chcesz schudnąć? Wypróbuj dietę Venus!

Dieta ta ma na celu wyeliminowanie z pożywienia produktów spożywczych bogatych w błonnik, który działa drażniąco na błonę jelit.

Zobacz też: Dieta oczyszczająca jelita. Dzięki niej zrzucisz zbędne kilogramy!

W klasycznej diecie zdrowego człowieka znajduje się od 30 do maksymalnie 40 gramów polisacharydów roślinnych. Dieta ubogoresztkowa dostarcza maksymalnie 10 gramów błonnika dziennie.

Podstawowymi produktami w diecie są te oczyszczone, takie jak:

  • pieczywo z mąki pszennej wysoko przemiałowej,
  • łuszczony ryż,
  • makarony.

Z diety należy wyeliminować:

  • surowe owoce,
  • orzechy,
  • gruboziarniste kasze,
  • owsianki,
  • pieczywo razowe,
  • alkohol,
  • ostre przyprawy.

Zobacz też:  Dieta niskotłuszczowa poprawi funkcjonowanie organizmu. Wypróbuj ją!

Dieta ubogoresztkowa - kiedy należy ją wprowadzić? 

Należy bacznie obserwować swój organizm, ponieważ już pierwsze objawy pozwolą na określenie choroby. Choroby jelit na tle zapalnym najczęściej objawiają się silnymi biegunkami,  podczas których zaburzona zostaje równowaga wodno-elektrolitowa organizmu (przez to, osoba chora traci duże ilości białka). Dieta bezresztkowa powinna być w tym przypadku wysokoenergetyczna (może sięgać nawet 3000 kalorii dziennie). Najlepiej, jeśli wprowadzimy do swojej diety regularne posiłki (np. 6 małych w równych odstępach czasu).

Zobacz też: Jak pozbyć się wody z organizmu? Będziecie zaskoczeni jakie to proste!

Dietę rozpoczynamy od wprowadzenia diety płynnej (tego typu produkty ulegają szybkiemu strawieniu, co sprawia, że nie podrażniamy błony śluzowej jelit). Tego typu dietę stosujemy około 4 dni. Po tym czasie wprowadzamy delikatne gatunki mięsa gotowanego, ryb lub puree ziemniaczane. Owoce i warzywa można spożywać, ale tylko pod jedną postacią - gotujemy je aż do uzyskania jednolitej konsystencji.  

Co można jeść na diecie ubogoresztkowej?

  • jasne czerstwe pieczywo, bułki pszenne, sucharki,
  • mąka pszenna,
  • makaron nitki, kasza manna,
  • chude mleko, chude sery twarogowe,
  • jaja gotowane na miękko,
  • cielęcina, wołowina, indyk, kurczak bez skóry, chuda szynka,
  • drobiowa, np. polędwica z indyka,
  • dorsz, sandacz, szczupak, dorsz, pstrąg, leszcz,
  • masło, margaryna miękka, oliwa z oliwek, olej sojowy, słonecznikowy, rzepakowy,
  • marchew, szpinak, koperek, zielona sałata, pomidor, warzywa gotowane,
  • jabłka, banany, owoce jagodowe, morele,
  • koper, cynamon, ograniczona ilość soli, wegeta,
  • herbata,
  • biszkopty, herbatniki, kisiel, budyń.

Dieta ubogoresztkowa – jadłospis

Śniadanie

  • Kanapki z jasnego pieczywa z lekką pastą jajeczno–koperkową, surówka z pomidora. Herbata ziołowa.

Przekąska

  • Mus bananowo-jabłkowy z łyżką płatków błyskawicznych.

Obiad

  • Cielęcina w ziołach prowansalskich pieczona w folii, ziemniaki purée z gotowaną marchewką i odrobiną chudego mleka i masła extra. Sałatka z zielonej sałaty.

Podwieczorek

  • Kawałek domowego ciasta drożdżowego z kubkiem chudego mleka.

Kolacja

  • Filet z dorsza gotowany na parze w rozmarynie, biały rafinowany ryż dobrze ugotowany oraz purée z zielonego groszku z miętowym akcentem.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Powyższa porada nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem!

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów