Dieta szwedzka – cudowny sposób na wymarzoną sylwetkę?

Julita Buczek 24.07.2018
zdrowa dieta szedzka
Fotografia: Fotografia Pixaby

Dieta szwedzka to kolejna propozycja dla osób pragnących odzyskać szczupłą sylwetkę i w szybkim czasie stracić niechciane kilogramy. To kolejny kit, czy bezpieczny i prosty sposób na figurę marzeń?

Na punkcie diety szwedzkiej cały świat zdaje się dosłownie szaleć: jesz co chcesz i kiedy chcesz, nie musisz ruszać się więcej, niż zwykle, a kilogramy lecą w dół jak szalone. Brzmi jak bajka? Tak właśnie efekty stosowania diety szwedzkiej przedstawiają osoby, które przetestowały ten sposób odżywiania.

Zobacz też: Laktoowowegetarianizm - zdrowa dieta, która pozytywnie wpłynie na twój organizm!

Na czym polega dieta szwedzka?

Najprościej mówiąc: na dowolnym zajadaniu się produktami z listy rzeczy dozwolonych i bezwzględnym unikaniu tych zakazanych. Dwutygodniowe trzymanie się zasad skutkuje szybkim zauważeniem realnych efektów. Główną osią odżywiania się na tej diecie jest zmniejszenie ilości węglowodanów, a zwiększenie ilości tłuszczu i białka. W dodatku nie trzeba liczyć kalorii!

Dieta szwedzka – z czym się to je?

Dieta odchudzająca, na której nie musisz liczyć kalorii, starannie komponować posiłków ani przestrzegać odstępów między nimi– tak właśnie w skrócie wygląda dieta szwedzka. Efekty są szybkie i łatwe do osiągnięcia, wystarczy tylko ściśle przestrzegać 3 list produktów:

  • dozwolonych,
  • dozwolonych w ograniczonych ilościach,
  • zakazanych.

Zobacz też: Dieta wysokotłuszczowa – dieta cud, czy więcej szkody, niż pożytku?

Rekomenduje się jedzenie produktów z listy dozwolonych zawsze wtedy i w takiej ilości, na jaką mamy ochotę. Pozycje z listy ograniczonej można spożywać od czasu do czasu, a o tych z zakazanej – trzeba zapomnieć.

Produkty dozwolone

Na liście produktów dozwolonych znajdują się:

  • wszystkie rodzaje mięsa,
  • ryby i owoce morza,
  • jajka,
  • nabiał o wysokiej zawartości tłuszczu,
  • orzechy i nasiona,
  • ziemniaki,
  • warzywa rosnące nad ziemią,
  • zdrowe oleje z pierwszego tłoczenia.

Co możesz zjeść od czasu do czasu?

Czasem – a więc nie częściej, niż raz na kilka dni i to w niewielkich ilościach – możesz pozwolić sobie na:

  • warzywa rosnące pod ziemią,
  • owoce,
  • gorzką czekoladę.

Zobacz też: Dieta po porodzie – jak jeść, by wrócić do formy?

O czym musisz zapomnieć?

Podobnie jak w przypadku każdej innej diety, ze swojego jadłospisu musisz całkowicie wyrzucić:

  • cukier – a więc wszelkiego rodzaju słodycze, napoje gazowane, a także musli,
  • oleje rafinowane,
  • alkohol,
  • zboża i skrobię – odpada więc chleb, ryż, makaron czy ziemniaki.

Wykluczenie pewnej grupy produktów ze swojego jadłospisu na jakiś czas nie wydaje się być niczym strasznym ani niemożliwym do wykonania – szczególnie, że efekty trzymania się zasad są kuszące. Nie głodujesz, nie patrzysz tęsknym wzrokiem za ulubionymi produktami (a przynajmniej za ich częścią), nie musisz poświęcać czasu na wymyślne komponowanie posiłków ani wylewać potu na siłowni. Jeśli twój stan zdrowia nie wskazuje na żadne problemy, w zasadzie nie ma żadnych przeciwwskazań do podjęcia wyzwania. Jeśli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości, przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety poproś lekarza o opinię. Przed przystąpieniem do określonego rodzaju odżywiania warto również przeprowadzić profilaktyczne badania, a także powtórzyć je w trakcie diety i po jej zakończeniu.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów