Dieta samuraja - idealny sposób odżywiania dla osób, które ćwiczą!

Julita Buczek 02.07.2018
dieta samuraja jedzenie
Fotografia: Fotografia Pixaby

Dieta samuraja to odmiana diety paleo. Z pewnością sprawdzi się wśród tych osób, które regularnie trenują! Dzięki odpowiednio zbilansowanym posiłkom sylwetka będzie jeszcze bardziej wyrzeźbiona, a mięśnie jeszcze bardziej widoczne.

Dieta samuraja bazuje w głównej mierze na naturalnych produktach, takich jak warzywa, owoce, mięso, ryby, jajka, oliwa z oliwek czy zbożach i w głównej mierze kierowana jest do osób ćwiczących.

Zobacz też: Zdrowe oczyszczenie organizmu. Na czym polega dieta jaglana?

Dieta samuraja jest bardzo podobna do diety paleo. Jej celem jest poprawa zdrowia i wyglądu.

Dieta samuraja jadłospis

Podczas ustalania jadłospisu, powinno brać się konkretne parametry, które ustalane są indywidualnie. Najważniejszymi z nich są rodzaje aktywności oraz ich intensywność.

Zobacz też: Dieta biegacza. Poznaj tajniki zdrowego stylu życia!

Dieta samuraja jadłospis

Posiłki podczas diety samuraja powinny być zróżnicowane, dzięki temu będą ciekawsze i mniej monotonne.

Śniadanie:

  • Jajecznica z pomidorami i cebulką
  • Jaja faszerowane pastą z tuńczyka
  • Jaja faszerowane pastą z tuńczyka, sałatka z papryki

II śniadanie:

  • Sałatka z łososiem dzikim i warzywami
  • Ryżanka z ryżu białego na wodzie z orzechami włoskimi, nasionami słonecznika i bananem
  • Zupa krem z brokułów

Obiad:

  • Roladka z indyka ze szpinakiem na musie kalafiorowym, komosa ryżowa, surówka z kapusty czerwonej
  • Stir- fry z wołowiną, ryżem białym, kolorową papryką i pomidorami
  • Kurczak grillowany na patelni bez tłuszczu na pieczonej cukinii i papryce, kasza gryczana

Podwieczorek:

  • Sajgonki z mięsem drobiowym i warzywami, sos chilli
  • Zupa brokułowa z indykiem
  • Szaszłyk z kurczakiem i warzywami, ostra salsa pomidorowa

Kolacja:

  • Sałatka z ziołowym indykiem, komosą ryżową
  • Sałatka z pieczonym łososiem, cukinią, jarmużem, pomidorem
  • Cukinia faszerowana ryżem brązowym

Dieta samuraja. Jakie węglowodany są dozwolone?

W diecie samuraja węglowodany dostarczane są poprzez owoce, ziemniaki czy bataty. W przeciwieństwie do diety paleo w diecie samuraja dostarcza się dużo skrobi do organizmu. W codziennym jadłospisie powinny pojawiać się:

Zobacz też: Dna moczanowa - dieta. Z jakich produktów należy zrezygnować?

  • ziemniaki, bataty,
  • wszystkie owoce,
  • ryż,
  • nasiona chia, amarantus, komosa ryżowa, gryka, kasza gryczana,
  • kasza jaglana, zakwas z mąki bezglutenowej.

Zalety diety samuraja

Dieta skierowana jest do osób, które ćwiczą regularnie i chcą przed lustrem widzieć dodatkowe efekty (np. w postaci widocznych mięśni). Głównymi przeciwwskazaniami do stosowania diety są alergie, choroby autoimmunologiczne czy nietolerancja pokarmowa. Osoby chorujące na chorobę wrzodową czy takie, które borykają się z dolegliwościami jelit, powinny zrezygnować z tej diety. Warto również przed rozpoczęciem diety udać się do dietetyka lub lekarza, który dostosuje całą dietę do naszego stylu życia.

Zobacz też: Dieta bezglutenowa - czy na pewno jest taka zdrowa?

Diety Samuraja nie powinny stosować osoby z:

  • alergiami pokarmowymi,
  • chorobami autoimmunologicznymi,
  • dolegliwościami żołądkowo- jelitowymi,
  • depresją,
  • chorobami jelita cienkiego,
  • refluksem,
  • wrzodami,
  • cierpiące na brak energii.

Czego nie jeść na diecie samuraja?

  • mleko i produkty nabiałowe,
  • rośliny strączkowe,
  • zboża zawierające gluten,
  • żywność fast food,
  • dania gotowe oraz instant,
  • produkty zawierające cukier rafinowany,
  • utwardzane oleje roślinne.

Dieta samuraja, a dieta paleo różnice

Na diecie paleo, oparta jest dieta samuraja. Staje się ona coraz bardziej popularna, ponieważ przynosi więcej efektów. Jest to stosunkowo nowy sposób odżywiania, ponieważ pierwsza publikacja na temat tej diety ukazała się w 2011 roku w książce, którą napisał Nate Miyaki. Dieta samuraja to rozszerzone paleo. Znajdziemy w niej więcej bezglutenowe pseudo-zboża. Dieta samuraja skierowana jest głównie do osób, które są aktywne fizycznie.

Autor książki opisuje, że carb backloading (śniadanie, obiad tłuszczowo-białkowy) dostarczamy dopiero po treningu i przed snem. Jeśli celem diety jest osiągnięcie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej, należy kontrolować kalorie.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Zagłosuj

Czy trenujesz, któryś z tych sportów?

Liczba głosów:

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'