Dieta przyspieszająca metabolizm - na czym polega i jak ją stosować?

Martyna Wojciechowska 19.07.2018
Dieta
Fotografia: Shutterstock

Dieta przyspieszająca metabolizm pomoże ci schudnąć. Opiera się ona na doborze odpowiednich produktów, które ułatwiają organizmowi spalanie tłuszczu. Jeżeli próbowałaś już wielu diet i żadna z nich nie przyniosła oczekiwanych efektów, dieta przyspieszająca metabolizm jest dla ciebie. Wpływa korzystnie nie tylko na twój wygląd, ale też na zdrowie i samopoczucie.

Dieta przyspieszająca metabolizm została wymyślona przez Haylie Pomroy. Skupia się ona na kilku podstawowych zasadach, dzięki którym masz szansę uporać się ze zbędnymi kilogramami. Zgodnie z jej zasadami, przez pierwsze 28 dni powinno się jeść 5 posiłków dziennie.

Dieta przyspieszająca metabolizm składa się z określonych etapów. W czasie jej trwania wskazane jest jedzenie co 3 godziny. Zamiast liczenia kalorii stawia się za główny cel maksymalne przyspieszenie materii. Podczas stosowania tej diety powinno się wykonywać ćwiczenia fizyczne i zrezygnować całkowicie z alkoholu.

Dieta przyspieszająca metabolizm - etapy

Dieta przyspieszająca metabolizm dzieli się na 3 etapy/fazy. Faza pierwsza przypada na poniedziałek i wtorek, faza druga - na środę i czwartek, faza trzecia - piątek, sobotę i niedzielę. Podczas każdej z nich powinno się przyjmować określone produkty i wykonywać konkretne ćwiczenia.

W pierwszej fazie należy jeść ziarna, owoce, warzywa, proteiny i przynajmniej raz dziennie wykonywać ćwiczenia typu kardio - np. bieganie.

W drugiej fazie postaw na proteiny i warzywa oraz trening siłowy - np. ćwiczenia z hantlami.

W trzeciej fazie powinno się spożywać ziarna, owoce, warzywa, proteiny, zdrowe tłuszcze. Ponadto zdecyduj się na ćwiczenia relaksacyjne - np. joga, pilates.

Dieta przyspieszająca metabolizm - efekty

Dieta przyspieszająca metabolizm niesie za sobą wiele korzyści zdrowotnych:

  • redukcja kortyzolu - hormonu stresu, który spowalnia przemianę materii,
  • stabilizuje poziom cukru we krwi,
  • pobudza enzymy trawienne,
  • usuwa zapasy tłuszczu,
  • jest odpowiedzialna za wydzielanie endorfin,
  • pobudza wątrobę i trzustkę.

Dieta przyspieszająca metabolizm - zasady

Zgodnie z zasadami tej diety, powinno się jeść niewielkie porcje. Tylko surowe warzywa można jeść bez ograniczeń. Dodajmy, że tłuszcz jest zabroniony w pierwszej i drugiej fazie. Śniadanie zawsze powinno być spożywane maksymalnie 30 minut po przebudzeniu.

Dieta powinna być stosowana przez 28 dni. Ilość przyjmowanych płynów w ciągu dnia powinna być uzależniona od naszej wagi. Przyjęło się, że należy pić 1/3 naszej wagi podzielonej przez 10.

Należy jeść produkty nieprzetworzone, a wykonywane przez nas ćwiczenia powinny być zgodne z fazą. Warto też wspomnieć o tym, że dieta przyspieszająca metabolizm może być rozpoczęta każdego dnia tygodnia.

Dieta przyspieszająca metabolizm - zakazane produkty

Zrezygnuj z:

  1. kofeiny,
  2. alkoholu,
  3. pszenicy,
  4. kukurydzy,
  5. nabiału,
  6. soi,
  7. cukru rafinowanego,
  8. suszonych owoców,
  9. soków owocowych,
  10. sztucznych słodzików,
  11. dietetycznej żywności.

Dieta przyspieszająca metabolizm (faza 1.) - przykładowy jadłospis

Śniadanie - płatki owsiane z jabłkiem, 2 szklanki surowych warzyw.

Drugie śniadanie - jabłko, gruszka lub grejpfrut.

Obiad - gotowany filet z kurczaka, szklanka brązowego ryżu, 2 szklanki warzyw.

Podwieczorek - 2 kiwi lub pomarańcza.

Kolacja - sałatka z tuńczyka w wodzie z pęczakiem i warzywami.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Autor: Martyna Wojciechowska

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów