Dieta na płaski brzuch. Zobacz, jak schudnąć z brzucha

Brzuch
Fotografia: Shutterstock.com

Podczas odchudzania najbardziej uciążliwe jest spalanie tłuszczu brzucha i rozbudowa jego mięśni. Pomóc w tym może odpowiednio dobrana dieta.

Rozpoczynając odchudzanie największe problemy zazwyczaj mamy z brzuchem. Pozbycie się fałdek nie jest łatwe i wymaga ogromnego nakładu pracy w postaci ćwiczeń, ale również odpowiedniego jadłospisu. Dieta na płaski brzuch w gruncie rzeczy nie musi być wymagająca. Wystarczy wyeliminować niektóre produkty i wprowadzić na ich miejsce takie, które doskonale działają na tę partię ciała.

Zobacz także: Dieta wysokobiałkowa: jadłospis. Smaczne sposoby na piękną sylwetkę

Jeżeli chcemy mieć pięknie umięśniony brzuch, którym będziemy mogli pochwalić się podczas wakacji na plaży, nic nie zastąpi nam solidnej porcji ćwiczeń na brzuch. Najlepszą opcją jest oczywiście trening personalny, który odpowiednio może dobrać nam trener personalny. Istnieje jednak również kilka prostych ćwiczeń, które możemy wykonać w domu, żeby osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Jak szybko schudnąć z brzucha?

Trening to oczywiście nie wszystko, zwłaszcza jeżeli zależy nam na czasie. A do lata i sezonu bikini coraz mniej czasu. Odpowiednia dieta jest niemal tak samo ważna, jeżeli chcemy uzyskać niezwykły efekt. I choć wydawać się może, że jest pewna pula produktów, które są ogólnie wskazane podczas diet odchudzających, w rzeczywistości mogą one nie do końca korzystnie wpływać na spalanie tłuszczu z brzucha.

Zobacz także: Białko serwatkowe jest najchętniej wybieranym białkiem. Wspomaga nie tylko odchudzanie

Zanim jednak się zdecydujecie na gubienie kilogramów koniecznie sprawdźcie, czy jest to wam w ogóle potrzebne. Pomoże wam w tym kalkulator BMI. Jeżeli ostatecznie zdecydujecie się na odchudzanie brzucha, sprawdźcie, jakie są zasady diety ABS.

Co jeść, żeby schudnąć z brzucha?

Pierwszą podstawową rzeczą podczas każdej diety jest zdanie sobie sprawy z tego, czego nie jeść, ponieważ może utrudnić proces odchudzania. W przypadku brzucha są to:

  • Białe pieczywo
  • Tłuszcze nasycone: masła, sery, tłuste mleko i mięso, ciasta, makarony, słonina, chipsy, olej palmowy oraz roślinny.
  • Alkohol
  • Napoje gazowane i słodzone
  • Soki owocowe
  • Makaron i ryż
  • Cukier i słodycze

Oprócz samych produktów warto też wyeliminować technikę ich przyrządzania, jaką jest smażenie. Jest to zasada, którą stosuje się praktycznie w przypadku każdej diety odchudzającej. Warto też zdać sobie sprawę z tego, czym zastępować niektóre produkty. I oczywiście, jakie produkty są korzystne w przypadku niwelowania tłuszczu z brzucha. Są to:

  • Pieczywo razowe
  • Produkty wysokobiałkowe: ryby, chude mięso, jajka, chudy nabiał, ryby (najlepiej te o dużej zawartości kwasów omega -3), produkty sojowe oraz strączkowe
  • Tłuszcze nienasycone: orzechy, oliwa, mięso, chude mięso, sardynki
  • Ziemniaki
  • Koktajle owocowe i owoce
  • Warzywa
  • Pieprz cayenne i inne pikantne przyprawy
  • Kawa czarna, bez cukru

Trzeba jednak pamiętać o jednej ważnej rzeczy: wszystko w nadmiarze szkodzi. Niektóre z tych produktów nie mogą być stosowane zbyt często, ponieważ wówczas przyniosą skutki odwrotne od zamierzonych.

Zobacz także: Kwas foliowy jest bardzo ważny dla organizmu. Jego niedobór może być ryzykowny!

Dieta na brzuch – zasady

Są dwie główne zasady, które powinniśmy stosować chcąc schudnąć jak najszybciej z brzucha:

1. Odpowiednia ilość węglowodanów

Chleb, nawet razowy, bardzo szybko po spożyciu zamienia się na tłuszcz w naszym organizmie. Dlatego też nie można przesadzać z jego ilością. 1-2 kromki dziennie to maksimum, jakie możemy dostarczać sobie, jeżeli chcemy zadbać o piękny brzuch.

Jeżeli decydujemy się na ziemniaki, trzeba pamiętać, że najmniej tuczące są te wyciągnięte z wody lub pieczone. Zrezygnujmy z frytek robionych na oleju oraz chipsów, które są wysoko kaloryczne. Z makaronu i ryżu najlepiej całkiem zrezygnować, jeżeli chcemy szybko schudnąć z brzucha. Jeżeli natomiast nie potraficie się powstrzymać, sięgnijcie po makaron razowy. Sprawdźcie też jego wartość energetyczną. Niektóre marki oszukują klientów, a ich makaron "razowy" jest bardzo kaloryczny.

Zobacz także: Chcesz mieć pięknie umięśnione ciało? Kreatyna ci w tym pomoże! Efekty jej stosowania, rodzaje, naturalne produkty

Do węglowodanów zaliczamy też cukry. Z tego prostego oczywiście najlepiej całkiem zrezygnować. Nie warto też sięgać po słodziki, a jeżeli już musicie – sięgajcie po te naturalne, np.: miód czy stewię. Cukier, który możemy przyjmować bez wyrzutów sumienia, to fruktoza pochodząca z owoców. Trzeba jednak uważać z ich odpowiednią ilością. Koktajl owocowy z samego rana jest dobrym pomysłem. Sałatka owocowa po obiedzie już nie koniecznie. Warto też sięgać po owoce o niskim indeksie glikemicznym.

2. Duża ilość białka

Jeżeli chodzi o brzuch, najszybciej nadamy mu idealnego wyglądu, rozwijając jego mięśnie.  A temu sprzyja białko. Dlatego też warto postawić na dietę wysokobiałkową. Minimalna ilość białka podczas diety na brzuch to 6 porcji dziennie. Możemy sobie go dostarczyć jedząc produkty wysokobiałkowe. Najwięcej dostarczyć go możemy oczywiście jedząc mięso. Ale nie tylko ono ma w sobie dużo białka. Również wegetarianie mogą dostarczać sobie jego znaczne ilości w naturalny sposób. Jako uzupełnienie diety warto też sięgnąć po odżywkę białkową, która wzmocni rozwój mięśni.

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty utrudniają odchudzanie:

Zagłosuj

Lubicie ćwiczenia?

Liczba głosów:

Bądź na bieżąco! Polub Chillizet na Facebooku

Autor: Katarzyna Leszczyńska

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Peganizm-dieta-ktora-bedzie-hitem-2019-roku-12894'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Przez-miesiac-zywil-sie-tylko-w-McDonalds-Zobacz-co-stalo-sie-z-jego-cialem-13194'
2 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-dziewczyna-schudla-93-kilogramy-Jej-cialo-zmienilo-sie-nie-do-poznania-13190'
3 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
4 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
5 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-zupowa-zasady-jadlospis-efekty-10102'
6 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Malgorzata-Kozuchowska-ma-diete-ukladana-na-bazie-kodu-genetycznego-13142'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Ta-24latka-schudla-58-kg-w-11-miesiecy-Zmienila-sie-nie-do-poznania-12910'
8 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
9 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'
14 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'