Jak wygląda dieta jabłkowa? Poznaj jej zasady i efekty

Paulina Ermel 17.07.2018
Jabłka
Fotografia: Shutterstock

Dieta jabłkowa to jedna z najlepszych diet odchudzających. Jak sama nazwa wskazuje, polega ona na jedzeniu dużej liczby jabłek, które zawierają wiele błonnika. Dieta jabłkowa może być bardzo rygorystyczna – wówczas je się głównie jabłka albo mniej wymagająca – wtedy jabłka stanowią dodatek do posiłków. Jakie są efekty diety jabłkowej?

Dieta jabłkowa pozwala dostarczyć organizmowi wiele błonnika, witamin i minerałów. Dieta jabłkowa oczyszcza ciało, obniża poziom cholesterolu i pomaga zrzucić wiele kilogramów. Jak wygląda dieta jabłkowa i kto nie powinien jej stosować?

Zobacz także: Wciąż wierzysz, że są zdrowe? 7 produktów fit, które szkodzą

Dieta jabłkowa – ogólne zasady

Dieta jabłkowa nie powinna trwać dłużej niż 5 dni. W wersji rygorystycznej może trwać do 3 dni. W jej trakcie powinniśmy rozpoczynać dzień od wypicia szklanki wody z łyżką octu jabłkowego. Taka mikstura przyspiesza przemianę materii. Podczas jej trwania możesz pić tylko wodę albo herbatki ziołowej. Pamiętaj też, aby dostarczać organizmowi co najmniej 2 litry płynów. Unikaj tłuszczu i soli. Należy pamiętać także, że przez każdy z dni diety jabłkowej nie powinniśmy przyjmować więcej niż 1000 kcal.

Jak wygląda dieta jabłkowa

Dieta jabłkowa ma na celu oczyszczenie organizmu. Jak wygląda dieta jabłkowa? Przedstawiamy przykładowa rozpiskę dla rygorystycznej, 3-dniowej diety jabłkowej:

1 dzień

Pierwszego dnia diety ograniczamy się do jedzenia jabłek w różnej postaci. Można zjeść do 2 kg jabłek – w postaci świeżej, w postaci soku czy ugotowanych. Można do tego pić wodę i różnego rodzaju napary z ziół.

2-3 dzień

Znów ograniczamy się do jedzenia jabłek, picia wody i ziół. Należy pamiętać, aby po zakończeniu tej diety przejść do posiłków lekkostrawnych.

Dietę jabłkową można także stosować w mniej „surowym” wymiarze. Wówczas jabłka traktujemy jako dodatek do posiłków. Przykładowy jadłospis dla takiej diety jabłkowej:

Śniadanie – jabłko, naleśnik, owsianka

Przekąska – jogurt naturalny lub lekki twarożek

Obiad – 100 g piersi kurczaka, 100 g ryżu, brokuły gotowane na parze i jabłko

Kolacja – grillowany łosoś z jabłkami

Należy pamiętać o tym, że taka dieta może spowodować osłabienie, zawroty i bóle głowy. W przypadku pojawienia się takich dolegliwości, należy tę dietę przerwać.

Zalety diety jabłkowej

  • oczyszcza organizm z toksyn
  • obniża poziom cholesterolu, zapobiega miażdżycy
  • wspomaga odporność
  • wypełnia 1/3 dziennego zapotrzebowania na witaminę C, dostarcza organizmowi wapń, potas, żelazo, cynk i magnez

Wady diety jabłkowej

Jabłka zawierają duże ilości cukrów prostych, które organizm magazynuje w postaci zbędnego tłuszczyku. Ponadto dieta jabłkowa opiera się na dostarczaniu organizmowi głównie jednego składnika, w wyniku czego pozbawiamy go innych wartości.

Dieta jabłkowa – przeciwwskazania

Należy pamiętać, że diety jabłkowej nie mogą stosować osoby z nadwrażliwym żołądkiem, skłonnościami do zgagi, cierpiące na chorobę wrzodową, zespół jelita drażliwego.

Dieta jabłkowa to jedna z najpopularniejszych diet odchudzających i oczyszczających. Trwa od 3 do maksymalnie 5 dni. Opiera się głównie na jedzeniu jabłek albo na tym, że jabłka dodaje się do każdego posiłku. Dlaczego jest tak chętnie stosowana? Jabłka mają mało kalorii – przeciętne, które waży ok. 150 g, ma ok. 85 kcal. Dodatkowo jabłka zawierają dużą ilość błonnika, a ten wspomaga pracę jelit i ułatwia wchłanianie produktów pokarmowych. Krótka, ale restrykcyjna dieta, przynosi zamierzone efekty – oczyszcza organizm i pozwala zrzucić kilka kilogramów. Do tego podkręca metabolizm. W diecie jabłkowej spożywamy do 1000 kcal dziennie. Jednak podczas jej stosowania należy na siebie wyjątkowo uważać – dieta ta dostarcza organizmowi niewiele wartości i może osłabiać. Jeżeli zauważymy u siebie objawy w postaci osłabienia czy zawrotów głowy, powinniśmy z niej zrezygnować.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Modelka fit udowadnia, że nie wszystkie fit produkty są takie zdrowe:

Autor: Paulina Ermel

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów