Dieta antycellulitowa, dzięki niej pozbędziesz się uciążliwego problemu!

Julita Buczek 30.08.2018
dieta antycellulitowa
Fotografia: Shutterstock

Chcesz pozbyć się cellulitu, ale nie wiesz jak? Wszystko zależy od skonstruowania odpowiedniej diety! Wiemy co jeść i pić, aby poradzić sobie z cellulitem.

Dieta wpływająca na nasz cellulit jest bardzo zdrowa i lekka. Aby wygrać z pomarańczową skórką, należy stosować regularną dietę.

Czym jest cellulit?

Popularnie nazywany skórką pomarańczową jest nierównolegle rozłożoną skórką pomarańczową w okolicach ud, pośladków oraz ramion. Gdy się raz pojawi, bardzo trudno sobie z nim poradzić. Bez wątpienia pomoże odpowiednio ułożona dieta antycellulitowa, która pobudzi przemianę materii, oczyści ciało z toksyn oraz usunie nadmiar trujących substancji. Ta dieta to sposób na życie, dlatego trzeba stosować ją regularnie.

Jak wygląda dieta antycellulitowa?

Podczas stosowania diety ważne jest przestrzeganie kilku ważnych zasad, które znajdziecie poniżej:

  • wyeliminuj z diety potrawy tłuste i ostro przyprawione,
  • zmniejsz spożywanie soli,
  • ogranicz słodycze i fast-foody,
  • nie pij kawy,
  • jedz 5 posiłków dziennie,
  • pij codziennie co najmniej 2 litry wody,
  • włącz do swojego menu seler,
  • pij dużo zielonej herbaty,
  • jedz potrawy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3.

Skuteczna dieta na cellulit

  • Zielona herbata

Zielona herbata posiada bardzo przydatny składnik, jakim jest teobromina, która stymuluje uwalnianie magazynowanych w organizmie tłuszczów. Dodatkowo przyspiesza metabolizm oraz hamuje wchłanianie tłuszczy. Jest źródłem:

Wśród jej składników znajdziemy również potas oraz cynk. Najlepiej, jeśli w ciągu dnia wypijemy co najmniej 3 filiżanki tego zdrowego napoju. Ważne jest, aby nie zalewać jej wrzątkiem, tylko wodą o temperaturze około 60 stopni.

  • Brokuły

W diecie należy również uwzględnić brokuły, które również mają pozytywny wpływ podczas stosowania diety antycellulitowej. Posiadają wyjątkowy składnik, w którym zawarty jest kwas liponowy. Brokuły zawierają wiele witamin np. witaminę C, która bierze udział w odbudowie kolagenu. Te zielone warzywa należy jeść 3 lub 4 razy w tygodniu. Mają mało kalorii, za to wiele składników odżywczych.

  • Buraki

Kolejnym warzywem, które warto wprowadzić do swojej diety, jest burak. To właśnie on działa na naszą skórę, stymuluje krążenie krwi i nie pozwala na zatrzymywanie w naszym organizmie wody. W buraku zawarty jest potas i witamina E. Dodatkowo znajdziemy tam dużo witaminy A oraz C, które również wzmacniają kolagen. Buraki oczyszczają organizm z toksyn, dlatego warto je przyjmować pod postacią soków wielowarzywnych z dodatkiem jabłka lub marchwi.

  • Jajka

Koniecznie wprowadź jaja do swojej diety to bogate źródło witamin i minerałów. Mają pozytywny wpływ na detoksykację organizmu. Zawarta w jajkach lecytyna odpowiada za odbudowę ścianek komórek skóry. Jest jednak istotna kwestia, jajek nie można jeść więcej niż dwa razy w tygodniu.

  • Banany

Uważane przez większość ludzi za tuczące. To prawda, mają dużo kalorii, jednak odpowiednio dawkowane mogą przynieść same pozytywne skutki. Banany to również duże pokłady cynku, który poprawia wygląd skóry.

  • Szparagi

Obecnie szparagi znajdziemy w sklepach czy na bazarkach. Ten popularny produkt szturmem podbił nasze podniebienia i zagościł na stałe w przepisach na różnego rodzaju dania. Te warzywa mają bardzo mało kalorii oraz posiadają właściwości przeciwzapalne. Pobudzają krążenie krwi i dzięki nim toksyny są usuwane z organizmu.

Zobacz także: Na tej diecie możesz pić alkohol! Sprawdź dietę dr Budwig!

Dieta antycellulitowa - ćwiczenia odchudzające

Oprócz odpowiedniej diety należy również pamiętać o aktywności fizycznej. Jeśli nie masz czasu na korzystanie z siłowni, znajdź odpowiedni trening w Internecie. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze. Odpowiedni komplet ćwiczeń powinien składać się z programu, który trwa od 20 do 40 minut, wtedy osiągniesz najlepsze efekty!

Dieta antycellulitowa - co należy pić na diecie?

Na diecie antycellulitowej należy pić dużo niegazowanej wody. Co najmniej dwa litry wody mineralnej o niskiej zawartości sodu. Poza wodą warto pić także czerwoną i zieloną herbatę oraz różnorodne napary z ziół. Raz na parę dni można wypić lampkę czerwonego wina.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów