Dieta IF - zgubisz zbędne kilogramy i zredukujesz tkankę tłuszczową

Julita Buczek 20.08.2018
produkty dozwolone w diecie if
Fotografia: Pixaby

Dieta IF (Intermittent fasting), stosowana jest głównie przez osoby, które prowadzą nieregularny tryb życia. Dieta pozwala szybko obniżyć masę ciała oraz zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

Dieta IF w głównej mierze polega na stosowaniu okresowych głodówek, które mają na celu przyczynić się do redukcji masy ciała i redukcję tkanki tłuszczowej. Ta metoda nie prowadzi się utraty mięśni, więc może być stosowana przez osoby, które regularnie ćwiczą.

Zobacz także: Dieta Anny Lewandowskiej jest skuteczna i smaczna! Niektóre osoby zgubiły na niej 20 kg

Na czym polega dieta IF?

Metoda żywieniowa przeznaczona jest dla osób niemających czasu na jedzenie wyznaczonych 5 posiłków dziennie. Ważnym punktem, który należy przestrzegać podczas stosowania diety, jest to, że musimy spożywać posiłki w ustalonych przedziałach czasowych, naprzemiennie z okresowymi głodówkami.

W diecie IF wyróżnia się:

  • okna żywieniowe - kiedy przyjmujemy pożywienie,
  • posty - czyli głodówki.

Dieta IF - jak ją rozpocząć?

Dieta If może być stosowana w kilku wariantach. Całą dietę należy dobrać do stylu życia i indywidualnych preferencji. Najbardziej popularnym wariantem diety IF jest 16/8. Oznacza to, że przez 16 godzin w ciągu doby obowiązuje post, a przez kolejnych 8 godzin - okno żywieniowe.

Zmiany w diecie należy wprowadzać powoli i zacząć od 12-godzinnych postów, z czasem należy wydłużyć je od 14 do 16 godzin. Znaleźli się również przeciwnicy, którzy twierdzą, że dieta nie ma dobrego wpływu na nasz organizm.

Dieta IF - skutki uboczne

Niestety dieta If jest niezgodna z zasadami zdrowego i racjonalnego żywienia, które zakładają jedzenie małych posiłków. Jeśli dopiero rozpoczynasz stosować dietę IF, musisz najpierw przystosować swój organizm do nowego modelu żywienia. Skutki niepożądane, które mogą wystąpić to zaburzenie koncentracji oraz spadek sprawności umysłowej.

Zobacz także: Dieta ryżowa sprawi, że schudniesz nawet 10 kilogramów!

W diecie IF pomijane jest pierwsze śniadanie, które uważane jest przez dietetyków za najważniejszy posiłek dnia. Podczas diety If w porannych godzinach panuje restrykcyjny post. Dieta if nie jest zalecana osobom, które wykonują ciężką pracę fizyczną. Diety powinny unikać również kobiety w ciąży oraz karmiące, osoby chorujące na cukrzycę oraz mające problem z nerkami lub wątrobą.

Jeśli będziecie stosować dietę If mogą pojawić się skutki uboczne. Dieta zaburza bowiem produkcję enzymów trawiennych. Układ trawienny znajduje się w uśpieniu, a jeśli nasz organizm nie jest zmuszany do przetwarzania dużej porcji jedzenia, mogą pojawić się problemy trawienne. Jeśli nasz organizm budzi wątpliwości, powinniśmy czym prędzej skonsultować się z lekarzem.

Dieta IF - przepisy na posiłki

Indyk z ryżem i ogórkiem

Składniki:

  • plaster piersi indyka
  • szklanka ugotowanego brązowego ryżu
  • 1/2 limonki
  • łyżeczka oleju rzepakowego
  • średni ogórek kiszony
  • czerwona cebula
  • łyżeczka posiekanej natki pietruszki lub kolendry
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Filet z indyka oprósz solą i pieprzem.
  2. Obłóż plasterkami limonki i upiecz.
  3. Ogórek i cebulę pokrój, skrop olejem i posyp ziołami.
  4. Podawaj z ryżem i indykiem.

Tosty z bakłażanem

Składniki:

  • mały bakłażan
  • 2 suszone pomidory
  • łyżka posiekanej natki pietruszki
  • ząbek czosnku
  • łyżeczka oliwy
  • łyżka sera twarogowego koziego
  • 2 kromki chleba pełnoziarnistego
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Bakłażan upiecz i obierz ze skórki.
  2. Miąższ zmiksuj z czosnkiem, oliwą i natką pietruszki.
  3. Dodaj posiekane suszone pomidory, przypraw solą i pieprzem.
  4. Pastę nakładaj na posmarowane serkiem pieczywo i zapiekaj 10 minut w temp. 180°C.
Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów