Dieta Atkinsa - sposób na schudnięcie 5 kilo w miesiąc

Martyna Wojciechowska 19.07.2018
Dieta
Fotografia: Shutterstock

Dieta Atkinsa pozwoli ci się pozbyć dodatkowych kilogramów i wyrobić zdrowe nawyki żywieniowe. Składa się ze ściśle określonych zasad, których należy przestrzegać na stałe. Dieta Atkinsa daje wiele korzyści związanych nie tylko z utratą wagi, ale też ze zdrowiem. Poznaj szczegóły.

Dieta Atkinsa to inaczej dieta węglowodanowa. Składa się ona z 4 etapów. Podczas każdego z nich należy spożywać konkretne produkty w ściśle ustalonych porach. Dzięki tej kuracji schudniesz, pozbędziesz się niezdrowych nawyków i zadbasz o zdrowie.

Z naszego tekstu dowiesz się, na czym dokładnie polega dieta Atkinsa i jakie efekty gwarantuje. Ponadto poznasz przykładowy jadłospis, który ułatwi ci rozplanowanie posiłków.

Zobacz też: Dna moczanowa - dieta. Z jakich produktów należy zrezygnować?

Dieta Atkinsa - etapy

Dieta Atkinsa zakłada, że to węglowodany odpowiedzialne są za przybieranie na wadze. W związku z tym, jeśli chcemy schudnąć, powinniśmy zminimalizować ilość przyjmowanych węglowodanów i zwiększyć ilość spożywanych tłuszczów. Kilka jej punktów pokrywa się z założeniami diety Montignaca.

Zgodnie z założeniami dr Roberta Atkinsa, pomysłodawcy tej diety, dziennie powinno się przyjmować maksymalnie 20g węglowodanów. W pierwszym etapie odstaw napoje z kofeiną oraz papierosy, pij gorzką herbatę i wodę oraz jedz:

  • owoce morza,
  • jajka,
  • chude mięso, np. indyk, kurczak,
  • oliwa z oliwek,
  • majonez,
  • awokado,
  • masło,
  • warzywa.

W pierwszym etapie powinno się jeść 5 posiłków dziennie (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja). Przerwy między nimi nie powinny być dłuższe niż 6 godzin.

W drugim etapie można zwiększyć nieco ilość przyjmowanych węglowodanów. Należy to jednak robić z głową. Maksymalnie można dodać do jadłospisu 5 g węglowodanów w ciągu dnia, po tygodniu dodajemy 5 g, a po dwóch kolejne 5 g. Etap ten powinien zakończyć się w momencie, kiedy waga przestanie spadać. W 2. fazie można dodać do jadłospisu owoce, biały ser i produkty pełnoziarniste.

W 3. etapie dodajemy do diety kolejne 10g węglowodanów dziennie. Trwa ona około 2-3 miesięcy i w tym czasie chudniemy około 0,5 kg tygodniowo. A 4. etap polega na utrzymaniu masy ciała. Powinno się go wprowadzić na stałe, aby nie przytyć. W tym czasie można jeść 35-90 g węglowodanów w zależności od naszej wagi.

Dieta Atkinsa - zakazane produkty

Będąc na diecie Atkinsa, nie powinno się spożywać produktów z dużą ilością węglowodanów. Zrezygnuj więc z:

  • warzyw zawierających skrobię, np. ziemniaki, kukurydza,
  • chudego nabiału,
  • owoców,
  • orzechów,
  • makaronu,
  • pieczywa.

Zobacz też: Dieta bezglutenowa - wiemy dla kogo jest i jaki jadłospis wybrać

Autor: Martyna Wojciechowska

A ty z czego nie umiesz zrezygnować na diecie?

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów