Czy dieta 13-dniowa jest zdrowa? Możesz schudnąć na niej nawet 20 kilogramów!

Julita Buczek 26.07.2018
zdrowe odchudzanie
Fotografia: Fotografia Shutterstock

Trzynastodniowa dieta jest bardzo rygorystyczna, ale można zgubić na niej nawet 20 kilogramów w dwa tygodnie! Sprawdź, czy jest dla ciebie.

Dieta 13-dniowa przez innych nazywana dietą kopenhaską. Przez niektóre osoby uważana za rygorystyczną i bardzo kontrowersyjną. Twórcy diety obiecują oczyszczenie organizmu z toksyn i regulację metabolizmu.

Podstawowymi zasadami tej diety jest spożywanie 3 określonych posiłków dziennie. Bardzo słabą stroną tej diety jest niewielka ilość posiłków.

Zobacz też: Dzięki diecie 1200 kalorii schudniesz i nie narazisz się na efekt jojo!

Brak zdrowego, pełnowartościowego śniadania przemawia na niekorzyść tej diety. Krytykowana jest również przez wielu lekarzy. Jeśli, jednak dieta was zainteresowała, sprawdźcie jak wygląda.

Ściśle przestrzegając diety można schudnąć na niej od 7 do nawet 20 kilogramów w dwa tygodnie. Dieta jest bardzo schematyczna i niektórzy mogą uznać ją wręcz za nudną. Dietetycy stwierdzają, że daleko jest jej do diety optymalnej, na dodatek nie dostarcza naszemu organizmowi wystarczających minerałów i witamin.

Zobacz też: Te zioła pomogą ci schudnąć! Mamy 10 sprawdzonych propozycji

Specjaliści w dziedzinie diety 13-dniowej zalecają:

  • pić co najmniej dwa litry wody niegazowanej,
  • dietę można powtórzyć dopiero po około 2 latach,
  • przestrzegać zasad diety,
  • stosować dietę tylko i wyłącznie 13 dni.

Zobacz też: Imbir to naturalny środek na odchudzanie. Potrafi zdziałać cuda!

Dieta trzynastodniowa dostarcza naszemu organizmowi od około 400 do maksymalnie 800 kalorii. Dieta kopenhaska jest bardzo monotonna, w jej jadłospisie przeważa kawa, mięso, szpinak oraz jajka na twardo.

Dieta kopenhaska w szybkim tempie obniża masę działa nawet do kilkunastu kilogramów. Spadek wagi obniża się poprzez odwodnienie oraz utratę masy mięśniowej. Ten sposób odchudzania wywołuje efekt jojo. Jeśli nie chcesz dopuścić swojego organizmu do tego typu zachowań, po zakończeniu diety unikaj słodyczy oraz innych produktów bogatych w węglowodany.

Dieta kopenhaska przeciwwskazania

Ta restrykcyjna dieta przeznaczone jest tylko i wyłącznie dla zdrowych osób o wyraźnej nadwadze. Jeśli twoje BMI mieści się w normie, nie korzystaj z tego programu odchudzającego.

Osoby, które nie mogą stosować tej diety:

  • cukrzycy,
  • osoby z chorym układem krążenia,
  • chorzy na miażdżycę,
  • chorzy na nerki.

Dieta kopenhaska jadłospis

Jak w każdej, również i ta posiada konkretny jadłospis. Należy jednak zwrócić uwagę na jej rygorystyczny charakter.

DZIEŃ 1. i 8.

  • Śniadanie: kubek kawy, kostka cukru
  • II śniadanie: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak, pomidor
  • Obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 2. i 9.

  • Śniadanie: kubek kawy, kostka cukru
  • II śniadanie: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
  • Obiad: plaster szynki, 2–3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 3. i 10.

  • Śniadanie: kubek kawy, kostka cukru, grzanka
  • II śniadanie: gotowany szpinak, świeży owoc, pomidor
  • Obiad: plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 4. i 11.

  • Śniadanie: kubek kawy, kostka cukru
  • II śniadanie: tarta marchewka, jajko na twardo, twarożek naturalny
  • Obiad: sałatka owocowa, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 5. i 12.

  • Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
  • II śniadanie: duża chuda ryba
  • Obiad: befsztyk, sałata i brokuły

DZIEŃ 6. i 13.

  • Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
  • II śniadanie: kurczak, sałata z olejem i cytryną
  • Obiad: 2 jajka na twardo, duża marchewka

DZIEŃ 7. i 14.

  • Śniadanie: kubek herbaty bez cukru
  • II śniadanie: chude grillowane mięso
  • Obiad: NIC

Dieta kopenhaska opinie

Właśnie jestem w 10 dniu i jak już wielokrotnie tu pisałam, że dla mnie to bardzo odpowiednia dieta. Nie jest to na pewno dieta, na której zrzucam ileś tam kg, mnie wystarczą około 3 kg, by pozbyć się zasobów po zimie. Jestem osobą, która uwielbia jeść, gotować, to jest moim nałogiem i zawsze po zimie zostaje mi te zbędne 3-4 kg. Nie jestem i nigdy nie byłam osobą otyłą, najlepiej wyglądam przy wadze 61-60 kg, więc zawsze co roku na wiosnę, zaopatrzona w witaminy przechodzę tę dietę, potem oczywiście nie rzucam się na jedzenie i tak udaje mi się prawie przez całe lato utrzymać wagę, a potem przychodzi zima i nabieram.  Tak jak napisałam, dla mnie ta dieta jest rewelacyjna, nigdy nie miałam na niej jakichś problemów zdrowotnych ani po jej zakończeniu. Tym razem jednak nie trzymam się zbyt ścisło jadłospisu, ogólnie jem w ramach tej diety, ale zamieniam posiłki jak chcę, czasami zjem dodatkowy serek lub jogurt i nie ma problemu, chudnę. Tak więc jest OK.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Autor: Julita Buczek

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów