Co jeść po treningu? Najlepsze pomysły na posiłek potreningowy

Malwina Wasilewska 24.03.2020
jedzenie po treningu
Fotografia: Shutterstock

Zastanawiasz się, co jeść po treningu? Jak wiadomo, dieta stanowi nawet 70% sukcesu w walce ze zbędnymi kilogramami, dlatego nie można jej bagatelizować. Podpowiemy ci, co warto jeść, by osiągnąć najlepsze rezultaty.

Co jeść po treningu? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami. Aby zapewnić sobie zdrowie i świetną sylwetkę warto poznać zasady zdrowego żywienia i się ich trzymać. Poznaj najlepsze pomysły na potreningowy posiłek.

Co jeść po treningu?

Każdy z nas wie, że przed treningiem powinno się jeść produkty o niskim indeksie glikemicznym. Ale co jeść po treningu? Z odpowiedzią na to pytanie wiele z nas ma problem. Łatwo przyswajalne węglowodany i białka sprawdzą się zdecydowanie najlepiej. Dzięki nim uzupełnisz glikogen w mięśniach i przyspieszysz ich regenerację.

Zobacz także: Dieta dr Ewy Dąbrowskiej - co jeść? Jadłospis dla diety warzywno-owocowej

Wiele osób błędnie myśli, że mogą zrezygnować z posiłku po treningu. W rzeczywistości jednak nasz organizm po wysiłku fizycznym potrzebuje odpowiedniego wzmocnienia. 

Po treningu dietetycy zalecają zjeść posiłek składający się z produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Wśród nich powinno znaleźć się białko, by uzupełnić jego niedobory po wysiłku fizycznym.

Zobacz także: Zupa owocowa z makaronem to idealna opcja na ciepłe dni. Poznaj prosty przepis

Doskonale sprawdzą się chude produkty mleczne, takie jak twaróg, jogurt, mleko, a także chude mięso i ryby, jaja, soja, warzywa strączkowe. Świetnie też sprawdzi się koktajl proteinowy. Możesz też pozwolić sobie na pieczywo czy makaron, ale nie w nadmiernej ilości.

Pamiętaj, że stosunek węglowodanów do białka powinien wynosić 4:1.

Zobacz także: Dieta selfie coraz bardziej popularna. Na czym polega?

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów